• چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 17
کد خبر: 126443
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶

سالاد عدس؛ شام رژیمی تپلوها!

وب سایت آشپز باشی: سالاد عدس از دسته سالادهای مقوی محسوب می شود که هم برای گیاهخوارها، و هم برای کسانی که رژیم دارند خیلی مناسب است. حتما این سالاد خوشمزه را امتحان کنید.
سالاد عدس
مواد لازم:
  • یک و یک چهارم پیمانه عدس
  • ۱/۴ پیمانه سرکه قرمز
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ عدد بزرگ خیار
  • ۱/۲ پیمانه برگ جعفری تازه
  • ۱/۲ پیمانه پیاز
  • به میزان لازم نمک
  • به میزان لازم فلفل   
طرزتهیه:
1. عدس را به همراه مقداری آب در قابلمه ای بریزید ، آب تا 3 سانتی متر روی عدس را بپوشاند. آن را بجوشانید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید برای 20 تا 25 دقیقه بپزد تا عدس نرم شود ولی تغییر شکل ندهد. سپس آن را آبکشی کنید.

2. در این میان، در قابلمه ای دیگر تخم مرغ ها را به همراه مقداری آب بجوشانید. آب تا 3 سانتی متر روی تخم مرغ ها را بپوشاند. وقتی آب جوشید، آن را از روی حرارت بردارید، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید 12 دقیقه بماند. بعد از این مدت، روی آنها آب سرد بریزید، پوست آن ها را جدا کرده و آن ها را درشت خرد کنید.

3. در ظرفی بزرگ، سرکه و روغن زیتون را با هم بزنید. عدس، خیار، جعفری و پیاز را به آن اضافه کنید و بر روی آن ها نمک و فلفل بپاشید. آن ها را خوب با هم ترکیب کنید تا سس کاملا روی مواد را بپوشاند. اجازه دهید تا به دمای محیط برسد و یا می توانید آن را در یخچال قرار دهید. برای سرو تکه های تخم مرغ را بر روی آن بریزید. در صورت تمایل با برگ های کاهو سرو کنید.



+ 1
I_DONT_LIKE_IT - 1

منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/302852/سالاد-عدس-شام-رژیمی-تپلوها
بازدید: 373

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top