• دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - 2019 July 22
کد خبر: 274172
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ۱۲:۴۲

سالادِ سلامتی

ماهنامه سرآشپز - سارا خسرویان: متاسفانه تعداد سکته های مغزی و قلبی در جوان و میانسان و پیر هر لحظه در حال افزایش است. برای پیشگیری از این اتفاق، تغذیه نقش مهمی دارد. اگر سعی کنید چربی و قند را در برنامه غذایی تان به حداقل برسانید و به جای آنها از سبزیجات و کاهو استفاده کنید، قطعا به سلامتیتان خیلی کمک کرده اید.

مواد مورد نیاز:

 

  • سینه مرغ (مکعبی خردشده): 2 عدد
  • کدو: 6 عدد
  • جعفری (ساطوری خردشده): 4 ق س
  • گوجه گیلاسی: 1 پیمانه
  • سیر (رنده شده): 1 عدد
  • فلفل قرمز (ریز خردشده): 1 عدد
  • آب لیمو ترش: 1 عدد
  • پنیر پارمزان: به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه و سفید: به میزان لازم
  • روغن زیتون: 3 ق س

 
سالاد مرغ و کدو

 

روش پخت:

 

1.    کدو را پوست کنده و با استفاده از رشته کن مانند اسپاگتی رشته کنید.


2.    1 قاشق سوپخوری روغن زیتون را درون تابه بزرگی ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید تا گرم شود. سپس کدو را درون آن حدود 3 دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ آن تغییر کرده و نرم گردد؛ ولی له نشود. بعد از روی حرارت برداشته و روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود.


3.    داخل تابه دیگری 1قاشق سوپخوری روغن زیتون گرم کرده، سپس سینه مرغ را داخل آن ریخته و حدود 10 دقیقه تفت دهید تا همه قسمت های آن طلایی رنگ شده و کاملا بپزد. بعد کدو را به آن افزوده، هم زده و از روی حرارت بردارید.


4.    گوجه گیلاسی و جعفری را به مواد افزوده و تا زمانی که گوجه گیلاسی نرم و آب آن تبخیر شود، تفت دهید. سسپس از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.


5.    داخل کاسه کوچکی آب لیموترش، بقیه روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل را ریخته و خوب مخلوط کنید.


6.    سالاد را داخل ظرف ریخته و سس آماده شده را روی آن بریزید. بعد پنیر پارمزان و فلفل قرمز را روی آن ریخته و سرو کنید.



+ 0
I_DONT_LIKE_IT - 0

منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/511017/سالادِ-سلامتی
بازدید: 510

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top