• شنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - 2018 June 23
کد خبر: 364857
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴

بارداری در زنان کارمند

 


بارداری در زنان کارمند,بارداری در زنان شاغل,فعالیت اجتماعی زنان باردار

بارداری در زنان کارمند مانع انجام فعالیت هایشان نمیشود

 

اغلب خانم ها در دوران بارداری به کار و فعالیت خود بیرون از خانه ادامه می دهند. اما اگر شما هم در این وضعیت هستید باید بدانید بارداری ممکن است شرایطی ناخوشایند برای شما ایجاد کند. پس بهتر است بدانید چگونه می توان ناراحتی ها و دردسرهای دوران بارداری را کاهش داد. علاوه بر این باید نسبت به مواردی که می تواند سلامت شما و کودک را به خطر بیندازد نیز آگاه باشید.

 آیا هنگام بارداری می‌توانم فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهم؟
بله. بارداری، بیماری نیست و زن باردار تنها باید کمی محتاطانه‌تر رفتار کند. طی ۳ ماه نخست بارداری هیچ‌گونه منعی برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای وجود ندارد.


تهوع، سرگیجه زنان باردار در محل کار
تنها حالت تهوع، سرگیجه و دردهای شکمی ممکن است کمی خطرناک باشد. در ۳ ماهه دوم بارداری باید بیشتر مراقب فعالیت زیاد بدنی باشید. ايستادن‌هاي طولاني‌مدت و انجام كارهاي فيزيكي دشوار مناسب خانم باردار به خصوص از ۳ ماهه دوم بارداري به بعد نيست.


احتمال زایمان زودرس زنان شاغل
شرايطي كه خانم باردار در اين حالات به فعاليت اجتماعي خود ادامه دهد احتمال زايمان زود هنگام در اوايل ۳ ماهه پاياني بارداري وجود دارد. از سوي ديگر اضافه وزن و سنگيني و فشار روي پاها باعث مي‌شود خانم باردار نتواند براي چند ساعت روي پا يا در يك وضعيت ثابت بماند. راه‌رفتن‌هاي مرتب نيز در محل كار گاهي مزاحم همكاران است.

زنان کارگری که باید سرپا بایستند یا وسایل سنگین حمل مي‌کنند باید بسیار مراقب باشند چون احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین در آنان وجود دارد. در ۳ ماهه آخر بارداری توصیه می‌شود زنان بیشتر استراحت کنند و تا حد ممکن تعداد مرخصی‌ها را بیشتر کنند یا به طور کامل مرخصی زایمان بگیرند چون فعالیت بدنی می‌تواند عامل زایمان پیش از موعد باشد.

زنان باردار در محیط کار باید راحت باشند

بارداری در زنان کارمند,استرس کار زنان باردار,فعالیت های زنان کارمند باردار

زنان باردار در محل کارشان باید چند دقیقه یکبار استراحت کنند


در دوران بارداری بايد به ريتم بيولوژيك بدن احترام گذاشت. به مرور كه جنين رشد مي‌كند و شكم بزرگ‌تر مي‌شود، خانم‌های باردار بيشتر احساس خستگي مي‌كنند و ادامه دادن كار دشوار مي‌شود. نباید فراموش کنیم اولويت، سلامت فرزند است. پس اگر شاغل و باردارید این نکته‌ ها را در محیط کار مدنظر قرار دهید:

۱- از فعاليت‌هاي طولاني خودداري كنيد و هر چند دقيقه يك بار به خصوص اگر احساس خستگي كرديد، استراحت كنيد.

۲- هرگز وسایل سنگین بلند نکنید.

۳- اگر در محل كار امكان استراحت و دراز كشيدن وجود داشت مي‌توانید در ساعت ناهار كمي استراحت كنید اما اگر موقعيت مهيا نباشد اين موضوع مشكل‌آفرين مي‌شود. می‌توانید پاره وقت کار کنید و زودتر برای استراحت به خانه برگردید.

۴- نحوه نشستن و وضعيت بدني زن باردار در محيط كار مهم است. كمردرد از جمله مشكلات و ناراحتي‌هاي شايع در دوران بارداري است. براي پيشگيري از اين موضوع از يك بالشتك پشت كمرتان استفاده كنيد. سعي كنيد پشت ميز كارتان كاملا صاف بنشينيد. بلندي صندلي‌تان را تنظيم كنيد تا كاملا متناسب با ميزتان باشد. پاهاي‌تان را زير ميز دراز كنيد و آن‌ها را كمي بالاتر از سطح زمين قرار دهيد. اگر شغل‌تان به گونه‌اي است كه مدت زمان طولاني بايد سرپا بايستيد كاملا صاف بايستيد و مرتب پاهاي‌تان را عوض كنيد تا وزن‌تان روي يك پا نيفتد.

۵- فرقي نمي‌كند كار شما ايستاده است يا نشسته. به هر حال هر از گاهي راه برويد و ماهيچه‌ هاي‌تان را بكشيد تا خون در بدن‌تان به گردش بيفتد. مي‌ توانيد از فرصت‌ ها استفاده كرده و در راهرو يا پاركينگ قدم بزنيد. حتي اگر فرصت قدم زدن نداريد در كنار اتاق كارتان حركات كششي انجام دهيد.

۶- اگر مجبورید نشسته کار کنید، از ۳ ماهه دوم بارداری به بعد پاهای‌تان را دراز کنید تا دچار ورم پا نشوید.

۷- از ماه ششم بارداری به بعد به طور مداوم ایستاده کار نکنید.

۸- حتما به همراه خود میوه و غلات به دفتر کارتان ببرید و مصرف کنید. خوردن حجم کم غذا در  چند وعده مانع از سنگین شدن معده و بروز حالت تهوع می‌شود.


زنان باردار استرس کار را باید کنترل کنند
 اگر در محیط کار خود استرس زیادی داشته باشید، به طور حتم انرژی شما برای مراقبت از خود و کودکتان کاهش می یابد. پس بهتر است استرس خود را کاهش دهید:

می توانید برای کنترل استرس فهرستی از کارهای روزانه را به ترتیب اولویت شان تهیه کنید؛ شاید برخی از این کارها را بتوان حذف کرد یا به فرد دیگری سپرد.

درباره نگرانی هایتان با دوست، همکار یا همسر خود صحبت یا سعی کنید به شیوه های مختلفی مانند تنفس آرام و عمیق خودتان را آرام کنید.


چگونه می‌توانم با خستگی ناشی از بارداری کنار بيایم؟

بارداری در زنان کارمند,تهوع و سرگیجه زنان باردار در محل کار,بارداری در زنان شاغل

 زنان باردار پس از بازگشت از محل کار باید حتما استراحت کنند

 
بهترین کار خوب خوابیدن است. عصرها زود بخوابید و دیر از خواب بیدار شويد. هنگام خواب نیز بالشی زیر پاهای‌تان قرار دهید تا پاهای‌تان کمی بالاتر قرار بگیرد. تا حد ممکن ساعات رفت و آمد خود با وسایل نقلیه را کاهش دهید. در وسايل حمل و نقل عمومي حتما جايي براي نشستن پيدا كنيد. در ساعت‌هاي پرترافیک به خصوص بعدازظهرها از وسايل حمل و نقل عمومي كه شلوغ هستند، استفاده نكنيد و پس از بازگشت از محل کار حتما ساعتی را استراحت کنید.

آیا مسافرت حرفه‌ای در دوران بارداری مجاز است؟
بهتر است در این دوران از هر نوع  مسافرتی خودداری کنید زیرا احتمال زایمان پیش از موعد را افزایش می‌دهد. در صورت نیاز پیش از ماه هفتم بارداری حتما هواپیما یا قطار را برای مسافت‌های طولانی انتخاب کنید و اگر با اتومبیل مجبور به مسافرت هستید هر چند وقت یک بار استراحت و کمی پیاده‌روی کنید.

کار کردن و بارداری با هم تناقض ندارند به شرط آن‌که خود را با آن هماهنگ کنید. از همسرتان نیز بخواهید تا حد ممکن به شما در کارهای منزل کمک کند.

 

niniban.com

 



+ 0
I_DONT_LIKE_IT - 0

منبع: http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/pregnancy1-female-employees.html
بازدید: 70

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top