• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 406448
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۶

طرز تهیه کوکی کاتلا



 

درست کردن کوکی کاتلا, نحوه درست کردن کوکی کاتلا

درست کردن کوکی کاتلا

 

دولسه دلچه نوعی دسر است که از طریق حرارت ملایم شیر و شکر به دست می آید. طعم آن یادآور شکلات‌های تافی و ظاهر و طعمی مانند کارامل دارد. این دسر از دسرهای بسیار مشهور کشورهای آمریکای لاتین است. دولسه دلچه در مکزیک از شیر بز تهیه و با وانیل طعم دار می‌شود، ورژن فرانسوی آن دارای بافتی نرم است که با نان تست سرو می شود، در فیلیپین در تهیه کیک‌ها و صبحانه نقش اصلی را دارد و در کوبا از ترشح شیرخشک برای تهیه آن استفاده می کردند.

 

نام دیگر این محصول مربای شیر است. اما برای تهیه کاتلا تنها از حرارت دادن شیر استفاده می شود و هیچ گونه شکری به آن اضافه نمی کنند. شیرینی این محصول ناشی از قند شیر است. برای تهیه کوکی کاتلا که یک دسر و کلوچه بسیار خوشمزه و مناسب برای میان وعده‌های شما است از کاتلا استفاده کرده‌ایم و طرز تهیه آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.


مواد لازم برای تهیه کوکی کاتلا :

آرد  ۲۰۰ گرم
 کره سرد مکعبی خرد شده  ۱۰۰ گرم
 نشاسته  ۲ قاشق سوپخوری
 پودر قند  ۲۰ گرم
خامه ۲ قاشق سوپخوری
کاتلا ۴ قاشق سوپخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
جوز هندی یک چهارم قاشق چایخوری
کاتلا مقداری برای تزیین
شکلات ذوب شده مقداری برای تزیین

 

طرز تهیه کوکی کاتلا :

آرد، کره، نشاسته، پودر قند، خامه، کاتلا، دارچین و جوز هندی را با هم مخلوط کنید تا خمیر لطیفی به دست آد. خمیر را داخل کیسه نایلونی قرار داده و اجازه دهید حدود یک ساعت استراحت کند.

خمیر را با وردنه، نازک باز کنید و با کاتر به صورت یک اندازه برش بزنید و داخل سینی بچینید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزید.

بعد از خنک شدن روی یک لایه بیسکویت مقداری کاتلا بمالید و لایه دیگر بیسکویت را روی آن قرار دهید و با شکلات ذوب شده تزیین کنید.

 

کوکی کاتلا,طرز تهیه کوکی کاتلا

طرز تهیه کوکی کاتلا

 

منبع : kalleh.com



منبع: http://www.beytoote.com/cookery/pastry/how2-cook2-cookie.html
بازدید: 1028

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top