• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 409204
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

آشنایی با شهر زیبای ترابزون در ترکیه (+تصاویر)



ترابزون, شهر ترابزون در ترکیه,جاذبه های گردشگری ترابزون

شهر ترابزون

 

شهر ترابزون در کشور ترکیه
تِرابْزون (به ترکی استانبولی: Trabzon) شهری است در کشور ترکیه که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر مرکز استان ترابزون است. ترابوزان بر راه تجاری تاریخی ابریشم میان استانبول و تبریز قرار دارد و سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم این منطقه بوده‌است. شهر ترابزون بیشتر به‌دلیل تیم فوتبال باشگاه ورزشی ترابزون سپور در ترکیه و جهان معروف است. تنوع نژادی و مذهبی در این شهر بسیار به چشم می خورد و علتش هم موقعیت جغرافیایی آن است.

 

ترابزون, شهر ترابزون در ترکیه,جاذبه های گردشگری ترابزون
شهر ترابوزان بر راه تجاری تاریخی ابریشم میان استانبول و تبریز قرار دارد


آب و هوای شهر ترابزون
با توجه به این که شهر ترابزون در حاشیه دریای سیاه قرار گرفته انتظار می رود که  آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوب را داشته باشد. در کل بسته به آن که از سفر به شهر ترابزون چه قصدی دارید و یا در چه شرایطی احساس راحتی می کنید، بهترین فصل سفر برای شما می تواند متفاوت باشد.

 

ترابزون, شهر ترابزون در ترکیه,مکانهای دیدنی ترابزون
شهر ترابزون در مرکز استان ترابزون واقع شده است


جاذبه های گردشگری در شهر ترابزون
پارک بوزتپه | Boztepe
پارک بوزتپه یکی از این مناطق است که در نقطه ی بالایی شهر ترابزون و کنار دریای سیاه واقع شده است. این مکان یکی از بهترین نقاط برای تفریح و استراحت موقت در ترابزون و همچنین نقطه ای دیدنی برای گرفتن عکس های یادگاری است.


قلعه ترابزون | Castle Of Trabzon
این قلعه در مرکز شهر ترابزون قرار دارد و یکی از قدیمی ترین آثار به جا مانده از دوران امپراطوری روم به شمار می شود. از دیوار قلعه و دیوار پشتی ساختمان به عنوان ساختمان نظامی استفاده می شده است.

 

ترابزون,مکانهای دیدنی ترابزون,جاذبه های گردشگری ترابزون
عکس های شهر ترابزون


یاچه اوزون گول | Uzungöl Lake
یاچه اوزون گول دریاچه ای با منظره ای بسیار زیبا و مکان های دیدنی محصور کننده را دارا می باشد. طبیعت بکر این منطقه با جنگل های فشرده از درخت تشکیل شده است و نکته ی جالب آن وجود مساجد متعدد در بین جنگل های و مناره های مساجد از بین درختان بیرون زده شده اند و جلوه ی وصف ناپذیری را در نگاه بازدید کنندگان به وجود می آورد.

 

ترابزون,جاذبه های گردشگری در شهر ترابزون,جاذبه های گردشگری ترابزون
تصاویر شهر ترابزون

 

قصر آتاتورک در ترابزون | Trabzon Ataturk Kosku
از آنجایی که مردم ترکیه ارادت خاصی به آتاتورک دارند و در هر مکان، خانه و یا مغازه ی خود عکس آتاتورک را می توانید ببینید، قصری در قسمت شمالی ترابزون قرار دارد که مسیر منتهی به قصر آتاتورک سربالایی می باشد که با گذر کردن از آن نمای شهر را می توانید به خوبی ببینید و از آن لذت ببرید. بنای این قصر دو طبقه هست که در یکی از اتاق های طبقه اول اثر معروفی از فرش های ایرانی وجود دارد.


صومعه سوملا | Sumela Monastery
صومعه ای درون یک غار در دل کوه ها و کنار جویبار وجود دارد که در ۱۷ کیلومتری ماچکا قرار دارد. ارتفاع این غاز از دره ۲۵۰ متر است و برای رسیدن به آن باید راه پرپیچ و خمی را طی کنید. این صومعه بسیار زیباست و سعی کنید حتما دوربین عکاسی همراه خودتان داشته باشید.

 

گردآوری: بخش گردشگری


امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/pastime/beautiful3-trabzon2-images.html
بازدید: 1578

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top