• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 409284
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۷ ۰۸:۱۴

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: برخلاف تمامی تبلیغاتی که علیه دین اسلام در سطح جهانی صورت می‌گیرد باز هم پرتو نور اسلام در جهان تجلی دارد و هر از گاهی در خبرها شاهد گرویدن سلبریتی‌های سرشناس به اسلام هستیم.

اسلام آوردن این سلبریتی‌ها در نوع خود جالب توجه است چرا که با وجود ثروت و مکنت باز هم آرامش و رستگاری را در اسلام پیدا می‌کنند. به همین منظور در ادامه با هم قصد داریم نگاهی کنیم به سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند.

در همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم بعضی از سلبریتی‌های این فهرست مسلمان شدن خود را رسما اعلام نکرده‌اند اما به شیوه‌های مختلف از گرویدن به اسلام خبر داده‌اند و از آنجایی که بازار شایعات همیشه داغ است در نتیجه نمی‌توان نظر قطعی در خصوص مسلمان‌ شدن برخی آن‌ها صادر کرد.

1. محمد علی کلی

اولین سلبریتی سرشناسی که در این فهرست به او اشاره می‌کنیم کسی نیست به غیر از محمد علی کلی. وی که بدون شک می‌شناسیدش برترین بوکسور تاریخ بود و در بیرون از رینگ بکس نیز به عنوان یک فعال مدنی و فردی تأثیرگذار شناخته می‌شد.

محمد علی در سال ۱۹۶۲ با الیجا محمد آشنا شد و همین آشنایی باب گرویدن کلی به اسلام را به روی او باز کرد. وی که با نام کاسیوس کلی شناخته می‌شد پس از اینکه به اسلام گروید نام محمد را برای خود برگزید و فامیلی‌اش را به علی تغییر داد تا اسم و فامیل وی برای همیشه جلوه‌ای از اسلام داشته باشد.

کلی از آن دسته سلبریتی‌هایی بود که هرگز حرف‌های ضداسلامی شخصیت‌های سیاسی را بر نمی‌تابید و زمانی که ترامپ به عنوان کاندید ریاست جمهوری مدعی شد آمریکا باید جلوی ورود مسلمانان به این کشور را بگیرید، با انتشار بیانه‌ای رسمی این گفته را نکوهش کرد.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

2. جنت‌ جکسون

اگر به مایکل جکسون علاقه داشته باشید بدون شک جنت جکسون را نیز می‌شناسید، وی از سن هفت سالگی به موسیقی و خوانندگی علاقه پیدا کرد و در بزرگسالی همانند برادرش افتخارهای زیادی در موسیقی کسب کرد و به گفته مجله فوربز جنت جکسون یکی از ثروتمندترین خانم‌ها در زمینه موسیقی و خوانندگی است.

جنت جکسون در سال ۲۰۱۳ با یک بازرگان اهل قطر ازدواج کرد، این ازدواج باعث شد تا جنت با دین اسلام از نزدیک آشنا شود و مدتی بعد نیز خبر مسلمان شدن جنت را در رسانه‌‌ها شاهد بودیم. جنت جکسون دین اسلام را تمام و کمال پذیرفته و عکس‌های زیادی را از شاهد هستیم که حجاب کامل اسلامی را رعایت کرده است.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

3. آیس کیوب

علاقه‌مندان به سبک موسیقی رپ آیس کیوب را به خوبی می‌شناسند، وی مدت‌های زیادی است که مسلمان شده و از سال ۱۹۹۵ به دین اسلام گرویده است. آیس کیوب در کنار خوانندگی دستی در فیلمسازی و بازیگری نیز دارد.

آیس کیوب از جانب MTV به عنوان هفتمین رپر موفق دنیا شناخته می‌شود و به‌رغم اینکه به ۵۰ سالگی نزدیک می‌شود باز هم همچنان فعال و پرتلاش در زمینه‌های مختلف هنری مشغول به کار است.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

4. اسنوپ داگ

این رپر و سلبریتی سرشناس و معروف سبک زندگی عجیب و پرفراز و نشیبی دارد. اگر سرگذشت اسنوپ داگ را مطالعه کرده باشید حتماً به خوبی می‌دانید که وی تاکنون چندین بار نام و مذهب خود را تغییر داده است و ثبات زیادی در این زمینه ندارد.

در این بین جالب است بدانید اسنوپ داگ در سال ۲۰۰۹ به دین اسلام روی آورد اما مدتی بعد خبرهای دیگری در خصوص دین وی مطرح شد از آن زمان به بعد هم تاکیدی روی مسلمان بودن اسنوپ داگ نشده است اما با توجه به سبک زندگی و شخصیتی که از او سراغ داریم امیدواریم اسلام چشم اسنوپ داگ را باز کرده باشد.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

5. شکیل اونیل

شکیل اونیل به عنوان یکی از ۵۰ ستاره برتر دنیای بسکتبال شناخته می‌شود و با ۲ متر و ۱۶ سانتی‌متر قد یکی از غول‌های بسکتبال دنیا بود. شکیل اونیل کارنامه بسیار درخشانی در بسکتبال دارد اما داستان دین او بسیار پیچیده و جالب است.

مادر شکیل اونیل مسیحی و پدرش مسلمان بود و در نتیجه شکیل اونیل نیز با قرار گرفتن در پرتو نور اسلام، این دین مقدس را انتخاب کرد.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

6. فرید زکریا

اگر اهل تماشای اخبار باشید به احتمال زیاد فرید زکریا، مجری موفق شبکه سی‌.‌ان‌.‌ان را می‌شناسید. زکریا در کنار شهرتی که در امر خبرنگاری و مجری‌گری برای خودش به هم زده است زندگی خصوصی بسیار ساکت و آرامی دارد و از آن دسته سلبریتی‌هایی به حساب می‌آید که خبری از زندگی خصوصی او به بیرون درز نمی‌کند.

زکریا مدعی است دین اسلام را با جان و دل قبول دارد اما به دستورات این دین در زندگی شخصی خود رعایت نمی‌کند.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

7. مایک تایسون

مایک تایسون سابقه درخشانی در مشت‌زنی دارد و زندگی پر حاشیه‌ای را نیز در داخل رینگ و خارج از آن دنبال کرده است. یکی از جالب‌ترین حادثه‌هایی که مایک تایسون در رینگ بکس ایجاد کرد گاز گرفتن گوش حرف خود در یک مسابقه بکس بود. این امر حاشیه‌های زیادی را برای تایسون به دنبال داشت.

گفته می‌شود تایسون چیزی حدود ۳۰۰ میلیون دلار از مشت‌زنی درآمد داشته است که بیشتر این پول را به باد داده. داستان گرویدن تایسون به اسلام نیز قضیه جالبی است.

تایسون در سال ۱۹۹۲ به دلیل تجاوز جنسی راهی زندان شد و ۳ سال آب خنک خورد. وی مدعی بود در این مدت کتاب‌های مالکوم ایکس را مطالعه کرده و همین کتاب‌ها باعث شد تا وی به اسلام روی آورد. به دنبال مسلمان شدن تایسون نام ملک عبد العزیز را برای خود برگزید.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

8. ایکان

این رپر اهل سنگال اولین اثر خود را در ۱۵ سالگی منتشر کرد و مدتی بعد به دلیل پخش مواد مخدر به زندان افتاد تا اینکه نهایتاً راه خود را به آمریکا پیدا کرد و در سال ۲۰۰۴ با انتشار اولین آلبوم خود به شهرت جهانی رسید.

ایکان مسلمان است و به مسلمان بودن خود افتخار می‌کند. او در حال حاضر ۳ زن دارد و مدعی است اسلام دست او را برای چند همسر بودن باز گذاشته است.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

9. دکتر آز

این روزها دکتر آز در بین ایرانی‌ها به چهره‌ شناخته شده‌ای تبدیل شده است و در دنیا نیز به عنوان مردی که در برنامه‌های سلامتی حضور موفقی دارد شهرت و آوازه خوبی برای خودش دست و پا کرده است.

جالب است بدانید پدر و مادر محمت آز که ما وی را با نام دکتر آز می‌شناسیم مسلمان بودند و گفته می‌شود محمت پدری بسیار سخت‌گیر داشته و مادرش نیز مسلمان بسیار پایبندی است.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

10. ماهرشالا علی

کمتر کسی ماهرشالا علی را قبل از دریافت جایزه اسکار می‌شناخت اما زندگی ماهرشالا به واسطه دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم مهتاب زیر و رو شد و به یکی از سلبریتی‌های سرشناس مسلمان تبدیل شد.

جالب است بدانید ماهرشالا علی از ابتدا مسلمان نبود و در سال ۱۹۹۹ به دین اسلام گروید. ماهرشالا از منتقدین سیاست‌های ضد اسلام‌گرایانه دولت آمریکا است و از هر فرصتی برای انتقاد به این سیاست‌ها استفاده کرده است.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

11. عمر شریف

بازی عمر شریف در فیلم‌های دکتر ژیواگو و لورنس عربستان او را به چهره‌ای جاودان در سینمای جهان تبدیل کرد. عمر شریف در ابتدا با نام میشل دیمیتری شلهوب از جانب پدر و مادرش نامگذاری شده بود بود زاده مصر بود. وی در خانواده‌ای کاتولیک بزرگ شد و تا دوران جوانی مسیحی باقی ماند تا اینکه پس از ورود به سینما با یکی از هنرپیشه‌‌های زیبارو با نام فاتن حمامه آشنا شد و دل به او باخت.

دست برقضا حمامه مسلمان بود و از آنجایی که آتش عشق عمر شریف خاموش نمی‌شد قبول کرد بخاطر ازدواج با حمامه دین اسلام را انتخاب کند. در نتیجه نام خود را به عمر الشریف تغییر داد.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

12. مالکوم ایکس

بسیاری از نظریه‌پردازان مالکوم ایکس ار به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های سیاه‌پوست در تاریخ آمریکا می‌شناسند. مالکوم ایکس در اوایل کودکی از نعمت داشتن پدر محروم شد و مادرش نیز فرصتی برای مادری کردن در حق فرزندش پیدا نکرد.

مالکوم نتوانست ادامه تحصیل دهد و در نهایت به جرم سرقت به مدت ۱۰ سال به زندان افتاد. او در زندان به مطالعه کتاب‌های مذهبی روی آورد و با سیاه‌پوستان مسلمان آشنا شد این آشنایی گرویدن مالکوم ایکس به اسلام را به دنبال داشت. وی تبلیغات زیادی برای اسلام در آمریکا انجام داد و سیاه‌پوستان زیادی را به اسلام سوق داد.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

13. بریتنی اسپیرز

این خواننده پرطرفدار فراز و نشیب‌های زیادی را در طول زندگی‌اش تجربه کرده است و پس از جدایی از همسر اولش با مشکلات روحی زیادی روبرو شد، در سال ۲۰۰۸ خبری جالب در رسانه‌ها منتشر شد که از گرویدن بریتنی به اسلام حکایت داشت.

از قرار معلوم بریتنی در آن زمان به عدنان غلیب، یکی از عکاس‌های معروف دل بسته بود و برای ازدواج با او مسلمان شد. ناگفته نماند عدنان و بریتنی سرنوشت خوبی نداشتند و از آن زمان تاکنون بریتنی صحبتی از مسلمان شدن خود به میان نیاورده است.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

14. مایکل جکسون

شایعات مخلتفی در خصوص دین مایکل جکسون مطرح شده است و افراد مخلتفی سعی دارند مایکل را به دین‌های مختلفی مربوط کنند. در این بین یکی از مهم‌ترین شایعات در خصوص دین مایکل جسکون در سال ۲۰۰۸ مطرح شد.

در آن زمان گفته شد که مایکل جکسون مسلمان شده است و نام خود را نیز به میکائیل (Mikael) تغییر داده اما شوربختانه عمر مایکل به دنیا نبود و مدتی بعد دار فانی را واع گفت تا شایعه مسلمان شدن مایکل جکسون برای همیشه به عنوان یک راز بزرگ باقی بماند.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

15. مدونا

این ستاره پرفروغ دنیای موسیقی که این روزها ۶۰ سالگی زندگی‌اش را پشت‌سر می‌گذارد هنوز هم زیبا و جذاب است و با انرژی فعالیت‌های هنری خود را دنبال می‌کند. مدتی پیش مدونا به هواداران خود گفت که قرآن می‌خواند و همین امر باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص مسلمان شدن مدونا مطرح شود.

این گمانه‌زنی‌ها هرگز اثبات نشد و بعید به نظر می‌رسد در آینده نیز چیزی در خصوص دین مدونا بشنویم اما به هر ترتیب شایعه‌ مسلمان‌ شدن مدونا را نمی‌توان دست کم گرفت.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

16. نیل آرمسترانگ

چیزهای زیادی در دنیا وجود دارد که یک انسان به عنوان اولین کسی به آن‌ها دست پیدا کرده می‌تواند به این دستاورد خود افتخار کند اما افتخار نیل آرمسترانگ تکرار نشدنی است و با فردی طرف هستیم که به‌عنوان اولین انسانی شناخته می‌شود که روی کره ماه قدم گذاشته است.

گفته می‌شود که نیل آرمسترانگ مسلمان است و از قرار معلوم داستان مسلمان شدن جالبی هم دارد. اینگونه که پیداست آرمسترانگ در همان چند ساعتی که روی کره ماه مشغول به پیاده‌روی بود طنین صدای اذان به گوشش می‌رسد و این صدا در گوش او ماندگار می‌شود تا اینکه روزی در قاهره دوباره صدای اذان را می‌شنود.

وی از اطرافیان در خصوص این صدا می‌پرسد و به او می‌گویند که این صدای اذان است، در نتیجه شنیدن صدای اذان در کره ماه باعث گرویدن نیل آرمسترانگ به اسلام می‌شود.

افراد بسیاری این داستان را باور دارند و خیلی‌ها نیز به دلایل علمی شنیدن صدای اذان در کره ماه را تکذیب می‌کنند. از طرف دیگر از آنجایی که نیل آرمسترانگ از دنیا رفته است نمی‌توان مسلمان بودن یا نبودن او را شخصاً از خودش پرسید.

سلبریتی‌های معروفی که به اسلام گرویده‌اند

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات خوبی در زمینه سلبریتی‌هایی که مسلمان شده‌‌اند دارید یا اینکه مطالب بالا موردی در ذهن شما ایجاد کرده است پیشنهاد می‌کنیم این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/789856/سلبریتی‌های-معروفی-که-به-اسلام-گرویده‌اند
بازدید: 522

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top