• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 409326
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۵۶

مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان

روزنامه جام جم: خیلی از پدر و مادرها وقتی از علاقه فرزندشان به نویسندگی، شاعری، نقاشی، تئاتر و ... مطلع می شوند و می بینند که فرزندشان قصد تحصیل و یا گذران وقت در این حوزه ها را دارد می گویند اینها برای تو نان و آب ندارد برو دنبال کاری که خرج زندگی ات را درآوری و شاید به همین دلیل است که در خیلی از کشورها هنر و نوشتن کار دوم و سوم اهالی قلم محسوب می شود و آنها مخارج زندگی شان را از راه دیگری تامین می کنند.

 
اگر برایتان جالب است بدانید بزرگترین نویسندگان جهان که نام آنها را بسیار شنیده اید و یا آثارشان را خوانده اید چه شغل های جالبی داشته اند، این گزارش را بخوانید.

جان اشتاین‌بک / متصدی داروخانه

(تولد: ۱۹۰۲ / مرگ: ۱۹۶۸ / ملیت: آمریکایی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

جان اشتاین‌بک یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان آمریکا در قرن بیستم محسوب می‌شود. او در طول زندگی، به ویژه در دوران جوانی به شغل‌های گوناگون پرداخت، از متصدی داروخانه و میوه‌چینی در باغ ها گرفته تا پاسبانی و راهنمای تور. اشتاین‌بک در سال ۱۹۶۲ جایزه نوبل ادبی را دریافت کرد.

"موش‌ها و آدم‌ها" و "خوشه‌های خشم" از آثار بسیار معروف او هستند که هر دو بارها به فارسی ترجمه شده‌اند.

 

جرج اورول / مامور پلیس

(تولد: ۱۹۰۳ / مرگ: ۱۹۵۰ / ملیت: بریتانیایی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

جرج اورول که آثاری ماندگار چون "مزرعه حیوانات" و رمان معروف "۱۹۸۴" خلق کرده، دوران آموزشی را در آموزشگاه پلیس بریتانیا گذارند و در دهه بیست میلادی به عنوان مأمور پلیس سلطنتی هند در برمه خدمت می‌کرد. او همچنین در دهه ۳۰ میلادی به جبهه مبارزان در اسپانیا پیوست تا با نیروهای فاشسیت ژنرال فرانکو بجنگند.
میخائیل بولگاکوف / طناز پزشک

(تولد: ۱۸۹۱ / مرگ: ۱۹۴۰ / ملیت: روسی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

بولگاکوف که خالق ا ثر معروف "مرشد و مارگاریتا" است، از معروف‌ترین طنزپردازان ادبیات روسیه محسوب می‌شود. او تحصیل‌کرده رشته پزشکی بود و در دوران جنگ داخلی روسیه در سال ۱۹۱۹ نیز به عنوان افسر پزشک خدمت کرد.
آنتوان دو سنت اگزوپری / خلبان

(تولد: ۱۹۰۰ / مرگ: ۱۹۴۴ / ملیت: فرانسوی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

داستان معروف "شازده کوچولو" از معروف‌ترین آثار ادبیات جهان است که کودکان و بزرگسالان را به یک اندازه مجذوب می‌کند. آنتون دو سنت اگزوپری، خالق این اثر خلبان هواپیما بود و مدتی در نیروی هوایی فرانسه خدمت می‌کرد. او در یکی از پروازها نیز جان خود را از دست داد.
ویلیام فاکنر / نقاش ساختمان

(تولد: ۱۸۹۷ / مرگ: ۱۹۶۲ / ملیت: آمریکایی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

ویلیام فاکنر که از نویسندگان صاحبنام و تأثیرگذار آمریکا محسوب می‌شود، در سال ۱۹۵۰ جایزه نوبل ادبی را کسب کرد و پنج سال بعد نیز جایزه معروف پولتیزر به او اهدا شد. گفته می‌شود که او در دوران جوانی به عنوان کارگر ساده از جمله به عنوان دستیار نقاش ساختمان کار می‌کرد تا امرار معاش کند و پول مورد نیازش برای زندگی را به دست آورد. 
رابرت فراست / توزیع کننده روزنامه

(تولد: ۱۸۷۴ / مرگ: ۱۹۶۳ / ملیت: آمریکایی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

رابرت لی فرانست، یکی از شاعران معروف آمریکایی پیش از آنکه شعر و نویسندگی به پیشه‌ او بدل شود، به عنوان کارگر کارخانه، معلم و توزیع‌کننده روزنامه امرار معاش می‌کرد. او در طول زندگی خود جوایز متعددی کسب کرد و به دریافت چندین عنوان دکترای افتخاری نائل آمد.
آلبر کامو / دروازه بان فوتبال

(تولد: ۱۹۱۳ / مرگ: ۱۹۶۰ / ملیت: فرانسوی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

آلبر کامو، نویسنده معروف فرانسوی در سال ۱۹۵۷ جایزه نوبل ادبی را دریافت کرد. او که سال‌های زیادی از زندگی خود را در الجزایر به سر برد، مدتی به عنوان روزنامه‌نگار در نشریه چپگرای Alger Républicain فعالیت داشت. کامو همچنین شیفته فوتبال و خود زمانی دروازه‌بان بود. او زمانی گفته بود: «هر چه را که درباره اخلاق و مسئولیت می‌دانم، مدیون فوتبال هستم.»
فرانتس کافکا / کارمند بیمه

(تولد: ۱۸۸۳ / مرگ: ۱۹۲۴ / ملیت: بوهمی (اتریش−مجاریستان)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر

کافکا از تأثیرگذارترین و شناخته‌شده‌ترین نویسندگان آلمانی‌زبان به شمار می‌رود. او سال‌های زیادی کارمند یک شرکت بیمه بود و شب‌ها آثار خود را خلق می‌کرد. اکثر آثار معروف کافکا از جمله "مسخ" به فارسی نیز برگردانده شده‌اند.
آگاتا کریستی / کارمند بیمارستان

(تولد: ۱۸۹۰ / مرگ: ۱۹۷۶ / ملیت: بریتانیایی)

 

مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر
آگاتا کریستی که به خاطر خلق آثار جنایی متعدد به "ملکه جنایت" شهرت یافته است، در دوران جنگ جهانی اول در بیمارستان و سپس در داروخانه کار می‌کرد. تأثیر این شغل‌ها را در آثار او نیز می‌توان دید. بسیاری از قتل‌هایی که در کتاب‌های آگاتا کریستی روی می‌دهند، از طریق خوراندن سم به مقتولان انجام می‌گیرند.
جک لندن / دزدی

(تولد: ۱۸۷۶ / مرگ: ۱۹۱۶ / ملیت: آمریکایی)

 

 
مشاغل جالب مشهورترین نویسندگان جهان+تصاویر


جک لندن، نویسنده معروف آمریکایی در دوران جوانی به دزدی صدف می‌پرداخت و همچنین در کارخانه‌های کنسروسازی و به عنوان کارگر کشتی کار می‌کرد. او همواره در تلاش بود تا از کارهای بدنی رهایی یابد و از طریق نویسندگی امرار معاش کند.


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/413925/مشاغل-جالب-مشهورترین-نویسندگان-جهان
بازدید: 425

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top