• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 409369
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۵۴
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

پاستا فتوچینی با میگو و اسفناج

برترین ها - ترجمه از الهام مظفری: پستو، سسی است که از گیاهان له شده، روغن زیتون، مغز‌ها و پنیر تهیه می‌شود و متعلق به شمال غربی ایتالیاست. در این دستور غذا یک سس پستوی خوشمزه از ریحان، بادام هندی و دانه کاج روی فتوچینی، اسفناج و میگوی ما را می‌پوشاند. ما این پاستا را با نان سیر تست شده و لایه‌ای از کره سیر و پارمسان پیشنهاد می‌کنیم.

 
مواد لازم:


  • نیم کیلوگرم میگو
  • ۲ عدد نان باگت کوچک
  • ۵۵۰ گرم پاستای فتوچینی
  • ۱۷۰ گرم اسفناج
  • ۲ حبه سیر
  • ۴ قاشق غذاخوری کره
  • یک سوم پیمانه سس پستوی بادام هندی و ریحان
  • یک چهارم پیمانه پنیر پارمسان

 

پاستا فتوچینی با میگو و اسفناج


طرز تهیه


۱ - مواد لازم را آماده کنید


دمای فر را روی ۴۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. یک ظرف بزرگ از آب نمک را بجوشانید. محصولات تازه را بشویید و خشک کنید. سیر‌ها را پوست گرفته و خرد کنید. نان باگت‌ها را از وسط نصف کنید.

 

پاستا فتوچینی با میگو و اسفناج
 


۲ - نان سیر درست کنید


روی سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. در یک ظرف بزرگ نیمی از کره‌ها و چند قطره روغن زیتون را روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شوند. نیمی از سیر‌ها را ریخته و ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه هم بزنید تا خوشبو شود. اجاق را خاموش کنید. باگت‌ها را روی سینی که آماده کرده بودید قرار دهید. کره سیر را با روی نان‌ها بمالید. روی آن پنیر بریزید. ۴تا ۶ دقیقه یا تا وقتی به رنگ قهوه‌ای روشن درآید و ترد شود در فر قرار دهید. نان‌ها را از فر خارج کنید و روی تخته برش قرار دهید. وقتی سرد شد از عرض نصف کرده و در بشقاب قرار دهید.

 

پاستا فتوچینی با میگو و اسفناج
 

 

 

 ۳ - میگو‌ها را بپزید


باگت‌ها که در حال تست شدن هستند، میگو‌ها را با دستمال خشک کنید و با نمک و فلفل آن‌ها را طعم دار کنید. تابه‌ای که برای کره سیری استفاده کرده بودید را بشویید و خشک کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در همان تابه روی حرارت متوسط قرار دهید. میگوهای طعم دار شده را در آن بریزید و بدون اینکه هم بزنید ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که قهوه‌ای روشن شود بپزید. باقی سیر‌ها را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید. یکی دو دقیقه مدام هم بزنید یا تا زمانی که میگو‌ها مات و مغزپخت شوند. اجاق را خاموش کنید.

 

پاستا فتوچینی با میگو و اسفناج
 

 

 
۴ - پاستا را بپزید

با استفاده از دستتان نوارهای پاستا را کاملا از هم جدا کنید و داخل آب جوش بریزید. پنج تا شش دقیقه بپزید و گاهی هم بزنید. اجاق را خاموش کنید. یک فنجان از آب پاستا را نگه داشته و بقیه را کاملا آبکشی کنید. به قابلمه برگردانید.

 

پاستا فتوچینی با میگو و اسفناج
 

 


مرحله پایانی


میگوی پخته، اسفناج، باقی مانده کره و نیمی از آب پاستا که نگه داشته بودید را داخل قابلمه پاستا بریزید. روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و یکی دو دقیقه هم بزنید تا زمانی که مواد کاملا ترکیب شود و اسفناج‌ها نرم شود.

 

اجاق را خاموش کنید و سس پستو را روی مواد پخته شده تان بریزید. اگر پاستا خشک به نظر می‌رسد آب باقی مانده را به تدریج اضافه کنید تا به حد مطلبوبتان برسد. نمک و فلفل بزنید. این غذا برای چهار نفر کافیست. همراه با نان سیر میل کنید و لذت ببرید.

 

پاستا فتوچینی با میگو و اسفناج

منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/624515/پاستا-فتوچینی-با-میگو-و-اسفناج
بازدید: 1230

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top