• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 409775
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶
دسته: سینما
پرینت
ایمیل

نامزد‌های گلدن‌گلوب ۲۰۱۹ و بررسی شانس هر کدام

روزنامه خراسان: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، چند ساعت پس از معرفی مجریان مراسم هفتادوششمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن‌گلوب، نامزدهای این جایزه معتبر را معرفی کرد. در فهرست نامزدهای این جایزه هنرمندان مشهوری از عالم سینما و تلویزیون به چشم می‌خورند. این دوره از جوایز گلدن گلوب با اجرای اندی سمبرگ و ساندرا اوه شب ششم ژانویه ۲۰۱۹ (صبح ۱۷ دی ماه به وقت ایران) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. به گزارش خبرآنلاین، در ادامه مهم‌ترین نکات نامزدهای امسال را می‌خوانید.

1- پیشتازی «معاون» قدرتمند

اسامی نامزدهای گلدن‌گلوب 2019 اعلام شد

فیلم «معاون» درباره زندگی دیک چنی معاون رئیس‌جمهور مشهور ایالات متحده آمریکا با بازی درخشان کریستین بیل در شش بخش از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جایزه شد. کریستین بیل برای بازی در این فیلم مجبور شد چندین کیلو وزن اضافه کند و گریم متفاوتی داشته باشد. فیلم صعود سیاسی چنی را تا تبدیل شدن به قدرتمندترین معاون رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا، به تصویر می‌کشد. پس از «معاون» فیلم‌های «ستاره‌ای متولد می‌شود» به کارگردانی بردلی کوپر، «سوگلی» به کارگردانی یورگوس لانتیموس و «کتاب سبز» به کارگردانی پیتر فارلی قرار دارند که هر کدام در پنج مورد نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

2- نیکول کیدمن با شمایلی متفاوت

اسامی نامزدهای گلدن‌گلوب 2019 اعلام شد

نیکول کیدمن که پیش از این چندین بار برنده جایزه گلدن‌گلوب شده این بار با فیلمی متفاوت به این رقابت گام گذاشته است. او در فیلم اکشن و جنایی «ویرانگر» به کارگردانی کارین کوساما در نقش یک کارآگاه پلیس به نام «ارین بل» جلوی دوربین رفته است. «ارین بل» کارآگاه پلیسی است که در جوانی به عنوان مأمور مخفی به یک باند تبهکار نفوذ کرده اما با کارش نتایج تراژیکی به بار آورده است. از این رویداد سال‌ها گذشته اما با بازگشت رئیس باند ارین باید با گذشته تلخ خود روبه‌رو شود. کیدمن در رقابت امسال برای گلدن گلوب رقبای سرسختی مثل ملیسا مک‌کارتی در فیلم «ممکن است مرا ببخشی؟» و لیدی گاگا در فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» را پیش رو دارد.

3- ایمی‌آدامز، هم در سینما هم در تلویزیون

اسامی نامزدهای گلدن‌گلوب 2019 اعلام شد

یکی از نکات جالب فهرست نامزدهای امسال، حضور ایمی آدامز بازیگر سرشناس هالیوود در نامزدهای دو بخش سینمایی و تلویزیونی است. او که برای بازی درخشان در «معاون» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد در بخش تلویزیون نیز برای بازی در سریال «چیزهای تیز» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در سریالی کوتاه یا فیلم تلویزیونی است.

4-خیز مکزیکی برای گلدن‌گلوب

اسامی نامزدهای گلدن‌گلوب 2019 اعلام شد

در حالی که رقابت در بخش کارگردانی میان آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی برنده اسکار و بردلی کوپر چهره تازه‌کار دنیای کارگردانی با اسپایک لی، آدام مک‌کی و پیتر فارلی داغ است، بردلی کوپر در شاخه بهترین بازیگر مرد نیز شانس دریافت جایزه دارد. یکی از نکات جالب توجه نامزدهای این دوره نامزد شدن فیلم جدید آلفونسو کوارون با نام «رم» برای جوایز بهترین فیلم نامه و بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است. البته این فیلم که شیر طلایی جشنواره ونیز را از آن خود کرد جایی میان نامزدهای بهترین فیلم درام ندارد. گلدن‌گلوب بر خلاف اسکار به آثار تلویزیونی هم جایزه می‌دهد و در هر دو بخش میان درام و کمدی یا موزیکال تمایز قائل است و آن‌ها را جداگانه مورد قضاوت قرار می‌دهد. البته همین موضوع سبب می‌شود که گاهی شیطنت‌هایی هم صورت بگیرد و مثلا فیلمی جدی مثل «مریخی» ریدلی اسکات برای این که شانس جایزه گرفتن داشته باشد در این شاخه به رقابت بپردازد.

5-رقابت منتخبان کن و ونیز

اسامی نامزدهای گلدن‌گلوب 2019 اعلام شد

در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، نگاه جایزه گلدن‌گلوب بیش از همه به منتخبان جشنواره کن دوخته شده است. در میان نامزدهای این بخش به غیر از «رم» ساخته آلفونسو کوارون برنده شیرطلایی جشنواره ونیز و «هرگز روی برمگردان» ساخته فلوریان هنکل فون دونرسمارک بقیه آثار در جشنواره کن به نمایش درآمدند. «دزدان فروشگاه» ساخته هیروکازو کورئیدا برنده نخل طلایی جشنواره کن، «دختر» ساخته لوکاس دونت برنده دوربین طلایی جشنواره کن و «کفرناحوم» ساخته نادین لبکی برنده جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن دیگر نامزدهای جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هستند. «رم» نماینده مکزیک، «هرگز روی برمگردان»‌ نماینده آلمان، «دختر» نماینده بلژیک، «کفرناحوم» نماینده لبنان و «دزدان فروشگاه» نماینده ژاپن در نودویکمین دوره اسکار هم هستند و ناگفته پیداست که کار «بدون تاریخ، بدون امضا» نماینده کشورمان در اسکار بسیار سخت خواهد بود.

فهرست نامزدهای بخش سینما

اسامی نامزدهای گلدن‌گلوب 2019 اعلام شد

  • بهترین فیلم درام: «پلنگ سیاه»، «بلکککلنزمن»، «حماسه کولی»، «اگر خیابان بیل لب به سخن می‌گشود» و «ستاره‌ای متولد می‌شود»
  • بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: «آسیایی‌های خرپول»، «سوگلی»، «کتاب سبز»، «بازگشت مری پاپینز» و «معاون»
  • بهترین بازیگر مرد فیلم درام: بردلی کوپر در «ستاره‌ای متولد می‌شود»، ویلم دفو در «بر دروازه ابدیت»، لوکاس هدجز در «پسر برگشت»، رامی ملک در «حماسه کولی» و جان دیوید واشنگتن در «بلکککلنزمن»
  • بهترین بازیگر زن فیلم درام: گلن کلوز در «همسر»، لیدی گاگا در «ستاره‌ای متولد می‌شود»، نیکول کیدمن در «ویرانگر»، ملیسا مک‌کارتی در «ممکن است مرا ببخشی؟» و رزاموند پایک در «جنگ محرمانه»
  • بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی: کریستین بیل در «معاون»، لین‌مانوئل میراندا در «بازگشت مری پاپینز»، ویگو مورتنسن در «کتاب سبز»، رابرت ردفورد در «پیرمرد و تفنگ» و جان سی‌.رایلی در «استن و اولی»
  • بهترین کارگردان: بردلی کوپر برای «ستاره‌ای متولد می‌شود»، آلفونسو کوارون برای «رم»، پیتر فارلی برای «کتاب سبز»، اسپایک برای «بلکککلنزمن» و آدام مک‌کی برای «معاون»
  • بهترین پویانمایی: «شگفت‌انگیزان‌۲»، «جزیره سگ‌ها»، «میرای»، «رالف اینترنت را خراب می‌کند» و «اسپایدرمن»
  • بهترین فیلم نامه: آلفونسو کوارون برای «رم»، دبورا دیویس و تونی مک‌نامارا برای «سوگلی»، بری جنکینز بریا «اگر خیابان بیل لب به سخن می‌گشود»، آدام مک‌کی برای «معاون» و پیتر فارلی برای «کتاب سبز»
  • بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «کفرناحوم»، «دختر»، «هرگز روی برمگردان»، «دزدان فروشگاه» و «رم»

فهرست نامزدهای بخش تلویزیون

اسامی نامزدهای گلدن‌گلوب 2019 اعلام شد

  • بهترین سریال درام: «آمریکایی‌ها»، «بادیگارد»، «بازگشت به خانه»، «کشتن ایو» و «پوز»
  • بهترین سریال کمدی یا موزیکال: «بری»، «مکان خوب»، «شوخی»، «متد کامینسکی» و «خانم میزل شگفت‌انگیز»
  • بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: «قتل جیانی ورساچه»، «فرار از دانیمورا»، «چیزهای تیز»، «یک رسوایی کاملا انگلیسی» و «روان‌پزشک»
  • بهترین بازیگر زن سریال درام: الیزابت ماس در «سرگذشت ندیمه»، ساندرا اوه در «کشتن ایو»، جولیا رابرتس در «بازگشت به خانه»، کری راسل در «آمریکایی‌ها» و کاترینا بلف در «غریبه»
  • بهترین بازیگر مرد در سریال درام: جیسون بیتمن در «اوزارک»، استیون جیمز در «بازگشت به خانه»، ریچارد میدن در «بادیگارد»، بیلی پورتر در «پوز»، متیو ریس در «آمریکایی‌ها»
  • بهترین بازیگر زن در یک مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: ایمی آدامز در «چیزهای تیز»، پاتریشیا آرکت در «فرار از دانیمورا»، کانی بریتون در «جان کثیف»، لارا درن در «افسانه» و رجینا کینگ در «هفت ثانیه»
  • بهترین بازیگر مرد در مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: آنتونیو باندراس، دنیل برول، دارن کریس، بندیکت کامبربچ و هیو گرنت

منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/805620/نامزد‌های-گلدن‌گلوب-۲۰۱۹-و-بررسی-شانس-هر-کدام
بازدید: 909

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top