• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410002
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۴۲
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

در این مکانها حوادث طبیعی هر لحظه شما را تهدید می کند!



خطرناک ترین مکانهای جهان,حوادث طبیعی,مکانهای در معرض حوادث طبیعی
شهر ورخویانسک سردترین شهر دنیاست

 

مکان هایی که در معرض حوادث طبیعی قرار دارند
همه ی ما بارها درباره وقوع حوادث طبیعی مثل فوران آتشفشان، سونامی، طوفان و … در  نقاط مختلف دنیا شنیده ایم اما اگر شهر شما از یک چنین بلاهای طبیعی در امان است باید خود را یکی از خوش شانس ترین آدم های جهان بدانید! در بعضی از جاهای دنیا آنقدر حادثه ی طبیعی رخ می دهد که وقوع آن ها کاملا عادی شده است! فکر می کنید کجای دنیا بیشتر در معرض حوادث طبیعی قرار دارد؟


شهر گونیو | Gonaïves، جزیره هایتی
برای اینکه به خطرناک بودن طوفان های شهر گونیو پی ببرید کافیست نگاهی به رویدادهای سال ۲۰۰۸ بیندازید: در ۱۶ آگوست یک طوفان عجیب و غریب به اسم Fay اتفاق افتاد و تنها یک هفته ی بعد هم طوفان گوستاو ساکنان این محل را غافلگیر کرد. این دو طوفان تنها طوفان های این جزیره نبودند و حتی طوفان های ایکه و هانا هم در شهر به وقوع پیوست تا همه باور کنند اینجا یکی از طوفان خیز ترین مکان های دنیاست.

 

خطرناک ترین مکانهای جهان,حوادث طبیعی,مکانهای در معرض حوادث طبیعی
شهر گونیو  در جزیره هایتی


از آن جایی که هایتی در مسیر طوفان های گرمسیری قرار دارد تا به حال حدود ۵۰۰ نفر جان خودشان را بر اثر این طوفان ها از دست داده اند و تعدادی از آن ها هم در زیر گل و لای ها فرو رفته اند. در سال ۲۰۰۴ هم ساکنان این شهر شاهد طوفان خطرناک دیگری به اسم جینه (Jeanne) بودند  که منجر به مرگ و ویرانی های زیادی شد. وجود رودهای سیل آسا در اطراف این منطقه ی ساحلی باعث شده که این شهر از نقاط تهدید آمیز دنیا باشد. هرچند که جنگل زدایی هم یکی دیگر از دلایل طوفان های خطرناک این شهر است چون درختان زیادی برای تهیه ی زغال سنگ قطع می شوند.


شهر ورخویانسک | Verkhoyansk، روسیه
شهر ورخویانسک در مجاورت مدار قطب شمال قرار دارد و حدود ۹ ماه از سال کاملا در برف پوشیده شده است. در اینجا رودخانه ای به سام یانا (Yana) هست که گروهی از حدود ۳۰۰ سال پیش در کنار آن زندگی می کنند و امروز حدود ۱۵۰۰ نفر در این شهر ساکن شده اند. بر اساس بعضی از تحقیقات شهر ورخویانسک سردترین شهر دنیاست و ویژگی های خاصی دارد که زندگی در آن را سخت کرده است. یکی از خصوصیات منحصربفرد اینجا این است که در نیمه ی دوم سال فقط ۵ ساعت روز است و در ماه های آذر و دی هیچ کسی نمی تواند خورشید را ببیند.

 

شهر ورخویانسک در روسیه

 

شاید باورش سخت باشد اما متوسط دمای این شهر در زمستان منفی ۴۷ درجه سانتی گراد است، البته این شهر دمایی بسیار سردتر از این حرف ها را هم تجربه کرده و حتی یک روز دمایش منفی ۶۷٫۸ درجه سانتی گراد شده است. آنقدر آب و هوای این شهر طاقت فرساست که روزگاری از آن به عنوان تبعیدگاه استفاده می شد! اما امروز با تلاش مسئولان این محل به منطقه ی گردشگری هم تبدیل شده است.


کوه مراپی | Mount Merapi، اندونزی
دوست دارید در آخر هفته به دیدن یک آتشفشان جذاب بروید؟ در این کوه آنقدر آتشفشان اتفاق می افتد که کاملا به حادثه ای عادی تبدیل شده است. حتی زمان هایی که این کوه فوران نمی کند دود بزرگی از آن خارج می شود که حدود ۳ هزار متر از قله ارتفاع دارد. این کوه از حدود ۵۰۰ سال پیش تا به حال حدود ۶۰ بار فوران کرده و یکی از بدترین فوران های آن در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد یکی دیگر از فوران های سخت آن برای سال ۱۹۹۴ بود و حتی گاز داغ آن ۶۰ نفر را از بین برد. در فوران سال ۱۹۳۰ حدود ۱۰۰۰ نفر به کام مرگ کشیده شدند.

 

خطرناک ترین مکانهای جهان,حوادث طبیعی,مکانهای در معرض حوادث طبیعی
کوه مراپی دز اندونزی

 

از دیگر عوامل تهدید آمیز این کوه این است که گدازه های آتشفشانی تا ۱۳ کیلومتر منتشر می شود و زندگی کردن در مکان های اطراف را با مشکلات زیادی روبرو می کند. البته اینکه در اندونزی یک همچین کوهی وجود داشته باشد اصلا پدیده ی دور از ذهنی نیست برای همین هم هست که در اطراف ۲۲ کوه آتشفشانی این جزیره حدود ۱۲۰ میلیون نفر بدون هیچ ترسی زندگی می کنند.


دریاچه کیوو | Kivu، کونگو و رواندا
در بین کشورهای کنگو و رواندا دریاچه ای بزرگ و در عین حال عجیب هست که مقادیر زیادی گاز متان تولید می کند. شدت انتشار این گاز به حدی است که در قالب ابری سفید در آسمان شهر پدیدار می شود.

 

خطرناک ترین مکانهای جهان,حوادث طبیعی,مکانهای در معرض حوادث طبیعی
دریاچه کیوو

 

به نظر می رسد که این پدیده، کاملا معمولی باشد چون در دو دریاچه ی دیگر آفریقا هم یک همچین پدیده ای در سال های دور رخ داده است. تا به حال در این کشور نزدیک به ۲ هزار نفر به خاطر استشمام این گازهای سمی از بین رفته اند.


جزیره افمرال | Ephemera، مالدیو
خیلی ها هنوز هم سونامی سال ۲۰۰۴ در مالدیو را یادشان است بعد از این سونامی بود که ۱۰ درصد از این جزیره دیگر قابل زندگی نبود. مالدیو که ۱۱۹۰ جزیره ی مختلف دارد با این سونامی حدود ۸۰ نفر از ساکنانش را از دست داد و حدود ۱/۳ از ساکنانش هم بدون خانه و کاشانه شدند. حتی در سال ۲۰۰۸ قرار بر این شد که ساکنان این جزیره به جای دیگری نقل مکان کنند. در واقع افزایش دما سطح آب را به میزان قابل توجهی بالا برده و همین موضوع این جزیره را به جایی تهدید آمیز تبیدل کرده است. امروز برای حفظ جان ساکنان این محل که تحت تاثیر افزایش سطح آب قرار گرفته پناهگاه های امنی در دست ساخت است.

 

خطرناک ترین مکانهای جهان,حوادث طبیعی,مکانهای در معرض حوادث طبیعی
جزیره افمرال در مالدیو


شهر Minquin، چین
این شهر در میان بیابانی بزرگ قرار دارد و ۱۰ سال خشکسالی پشت سر هم تعداد زیادی از رودخانه هایش را خشک کرده است. هجوم شن و ماسه از اطراف شهر را در وضعیت وحشتناکی قرار داده به طوری که وسعت گسترده ای از آن بیابانی و کویری شده است. با کویری شدن این شهر زمین های کشاورزی از بین رفته اند و زندگی برای ساکنان سخت و سخت تر شده است.

 

خطرناک ترین مکانهای جهان,حوادث طبیعی,مکانهای در معرض حوادث طبیعی

 

منبع: eligasht.com

 


امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/places02-natural-disasters.html
بازدید: 862

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top