• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410049
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰

سالم ترین نوع گوشت کدام است؟



 

خواص انواع گوشت,خاصیت انواع گوشت

گوشت منبعی غنی از پروتئین، ویتامین های گروه B، آهن، زینک و مس است

گوشت های قرمز فراوری شده تاثیر زیادی در مبتلا شدن به بیماری سرطان می گذارد بدین علت آشنایی با سالمترین نوع گوشت ها می تواند شما را از ابتلا به بیماری ها مصون نگه دارد.

سالم ترین نوع گوشت برای مصرف کدام است

با مصرف درست و به اندازه گوشت بدنی سالم داشته باشید. گوشت منبع غذایی بسیار مهمی است که خواص فراوانی دارد اما استفاده بیش از حد از گوشت قرمز می تواند خطرناک باشد.

 

گوشت های قرمز فراوری شده تاثیر زیادی در مبتلا شدن به بیماری سرطان می گذارد بدین علت آشنایی با سالم ترین نوع گوشت ها می تواند شما را از ابتلا به بیماری ها مصون نگه دارد.

 

گوشت منبعی غنی از پروتئین، ویتامین های گروه B، آهن، زینک و مس است. پروتئین موجود در گوشت، آن را تبدیل به غذایی کرده که مدت ها پس از خوردنش احساس سیری می کنید. از این رو بسیاری از برنامه های کاهش وزن، افراد را به خوردن گوشت تشویق می کنند تا ساده تر به هدف کاهش وزنشان برسند.با این حال درست مانند تمام غذاهای دیگر، خوردن مقدار زیادی گوشت نیز می تواند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد.

 

برخی تحقیقات ادعا کرده اند که خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند طول عمر را کاهش دهد، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، برخی از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. با این حال تحقیقات بیشتری برای اثبات کامل این ادعاها نیاز است.

 

گوشت های قرمز فرآوری شده محصولاتی مانند هات داگ، بیکن و سوسیس را شامل می شوند. گوشت های فرآوری شده را طی فرآیندی تغییر می دهند تا طعم و شکل آن ها تغییر کند.

گوشت های فرآوری شده می توانند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهند و در کل سرطان زا به حساب بیایند.

 

چه مقدار گوشت باید بخورید؟

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، توصیه می شود میزان مصرف گوشت قرمز پخته شده را به کمتر از نیم کیلو در هفته کاهش دهید و از خوردن گوشت های فرآوری شده پرهیز کنید.چرا درباره خوردن گوشت قرمز نگرانی وجود دارد؟ همانطور که گفته شد، برخی از تحقیقات بر این اعتقاد هستند که مصرف گوشت قرمز با کاهش طول عمر و برخی از سرطان ها در ارتباط است.

 

با این حال مصرف بالای گوشت سفید با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها در ارتباط است.تا زمانی که گوشت قرمز را به صورت مدیریت شده استفاده کنید، می توانید از آن در یک برنامه غذایی سالم بهره ببرید. توصیه می شود در هر وعده غذایی، یک چهارم از بشقاب خود را به پروتئین اختصاص دهید. در کنار اینکه باید بدانید چه مقدار گوشت در وعده غذایی خود داشته باشید، باید دیگر غذاها را نیز در نظر بگیرید. مصرف گوشت قرمز با کاهش طول عمر و برخی از سرطان ها در ارتباط است.

 

مصرف ماهی و سلامت

ماهی و به صورت کلی غذاهای دریایی به عنوان سالم ترین گوشت شناخته می شوند، چون منبع اسید چرب های امگا 3 ضد التهاب هستند.همچنین آن ها منبعی غنی از ویتامین های گروه B، ویتامین D و بسیاری از مواد معدنی هستند. توصیه می شود هر هفته، دو وعده 98 گرمی ماهی میل کنید. با این حال متاسفانه بسیاری از ما این مقدار ماهی را نمی خوریم.

 

یکی دیگر از جایگزین های خوردن ماهی در طول هفته این است که غذاهای گیاهی سرشار از امگا 3 میل کنید و یا از مکمل امگا 3 کمک بگیرید.با این حال، چنین جایگزینی ممکن است به اندازه خوردن ماهی مزیت نداشته باشد. تحقیقات ثابت کرده که خوردن ماهی، بیشتر از جایگزین هایش برای مغز مفید است و این یعنی ماهی به جز امگا 3 موارد دیگری نیز برای کمک به سلامت مغز دارد.

 

تنها نگرانی موجود، جیوه ای است که برخی ماهی ها در خود دارند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید می توانید ماهی هایی مانند سالمون استفاده کنید که نسبت به دیگر ماهی ها سالم تر هستند. ماهی و غذاهای دریایی به عنوان سالم ترین گوشت شناخته می شوند

 

گوشت ماکیان

گوشت کم چرب ماکیان مانند سینه مرغ یا بوقلمون، به عنوان گوشت هایی با چربی بسیار کم در نظر گرفته می شوند. این گزینه ها تا زمانی که پوستشان خورده نشود، بسیار کم کالری و کم چربی به حساب می آیند.چنین گوشت هایی به عنوان منبع پروتئین شناخته می شوند و همچنین می توانند ویتامین B6، B12، آهن و منیزیم برای بدن مهیا کنند. خوردن گوشت های سرشار از پروتئین مانند سینه مرغ، می توانند به خوبی سیرتان کنند و همچنین به خاطر کم چرب بودنشان احساس سبکی خواهید داشت.

 

به خاطر داشته باشید روش پخت می تواند تاثیر بالایی روی مقدار کالری گوشت داشته باشد. برای مثال روش سرخ کردن می تواند نسبت به دیگر روش ها پر کالری تر باشد.خوردن گوشت سفید برای سلامت و کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است، اما خوردن مقدار زیادی از آن به معنای برنامه ای سالم تر نیست و باید تعادل را رعایت کنید. خوردن گوشت سفید برای سلامت و کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است.

 

گوشت دام (تغذیه شده با علف)

گوشت دام هایی که با علف تغذیه شده اند، نسبت به گوشت دام هایی که علف نخورده اند امگا 3 بیشتری دارد.برخی ادعا می کنند گوشت دام های تغذیه شده با علف، حتی مواد مغذی بیشتری در خود دارند مانند آنتی اکسیدان و ویتامین ها.با این حال فراموش نکنید ماهی های پرچرب همچنان مقدار امگا 3 بیشتری در خود دارند. گوشت های قرمز را نیز نباید بیش از حد مصرف کرد و توصیه می شود هفته ای نیم کیلو یا کمتر از آنها میل کنید.

 

گروهی از پژوهشگران آلمانی برای محکم کاری تحقیقی در این زمینه انجام دادند. آنها 2هزار فرد 10 تا 70 ساله را که گوشت کمی مصرف می کردند یا اصلا گوشت مصرف نمی کردند، در بین سال های 1978 تا 1999 مورد پیگیری قرار دادند. در این مدت به ازای هر 100 مورد مرگ در جمعیت عمومی، 59 مورد مرگ در این گروه مشاهده شد. البته این تحقیق نشان داد که قطع کامل مصرف گوشت هم کار عاقلانه ای نیست.

 

پژوهشگران همین جمعیت 2هزار نفری را به 3 گروه تقسیم کردند: گروه اول اصلا گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات نمی خوردند. گروه دوم فقط گوشت نمی خوردند، ولی لبنیات و تخم مرغ مصرف می کردند و گروه سوم گاهی گوشت هم می خوردند.این تحقیق نشان داد که به ازای هر 100 مورد مرگ در گروه اول، 66 نفر در گروه دوم و 60 نفر در گروه سوم جان خود را از دست دادند. بنابراین مهم ترین نتیجه ای که از این تحقیق می توان گرفت این است: گوشت بخورید، ولی به اندازه ی متعادل.

 

مصرف کدام نوع گوشت برای سلامت شما مفیدتر است؟

گوشت یکی از اغلام اصلی در میان سبد غذایی خانوارهاست. گوشت ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های مربوط به خود را شامل می شوند. گوشت قرمز سرشار از پروتئین های اساسی و مورد نیاز بدن است اما مصرف آن چندان توصیه نمی شود؛ در عوض مصرف گوشت ماهی بسیار مفید است.

 

گوشت از بافت های ماهیچه ای، استخوانی، چربی، غضروف و… تشکیل شده است. که باعث تقویت قوای انسان شده و خونسازی می کند. گوشت به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی پروتئین دار شناخته شده است که املاح معدنی واسید آمینه های مورد نیاز بدن را تامین می کند. برای اطلاعات بیشتر درمورد انواع گوشت وخواص آن در ادامه با ما همراه شوید.

 

بهترین و سالم ترین نوع گوشت,سالم ترین نوع گوشت

گوشت بز دارای چربی اشباع بسیار کمی هست چربی آن کمتر از گوشت مرغ است

 

انواع گوشت هایی که می خورید:

گوشت گاو

گوشت گاو به بد بودن شهرت یافته است. در حالی که خوردن بیش از حد گوشت قرمز چرب، ناسالم است، گوشت قرمز بدون چربی، کلسترول شما را افزایش نمی دهد و دارای مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین B12، آهن، نیاسین و روی می باشد. مغز ران گاو، گوشتی خوشمزه، بدون چربی و سالم است.

 

گوشت بره

مانند گوشت گاو، گوشت بره منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B12، نیاسین، روی و آهن است. تاس کباب بره، پر از سبزیجات سالم و برش های گوشت بره بدون چربی یک وعده غذایی عالی برای خوردن، همراه با دوستان است.

 

گوشت گاومیش

گوشت گاومیش یکی از بهترین گوشت های قرمز کم چربی است، که به موجب آن تبدیل به گوشتی سالم می شود. اما ورای این مسئله در مقایسه با گوشت گاو با چربی یکسان، گوشت گاومیش به اندازه گوشت گاو پلاک های چربی که موجب مسدود شدن شریان ها و در نتیجه بروز بیماری قلبی میشوند، را ندارد.

 

گوشت بز

این گوشت در بسیاری از منوها وجود ندارد، اما سه چهارم از مردم جهان این گوشت را می خورند. این نوع گوشت چربی و کالری بسیار کمتری نسبت به سایر گوشت های قرمز دارد، و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی است. گوشت بز دارای چربی اشباع بسیار کمی نیز هست حتی چربی آن کمتر از گوشت مرغ است.

 

گوشت مرغ

این گوشت چربی های اشباع بسیار کمتری نسبت به اکثر گوشت های قرمز دارد، این نوع چربی مضرترین نوع چربی است. یک وعده حدودا ۹۰ گرمی از این گوشت دارای ۲۵ گرم پروتئین همراه با اسید آمینه های ضروری، آهن و نیاسین می باشد. این مواد مغذی به رشد سلول و سوخت و ساز بدن کمک می کنند. یک مرغ کامل را کباب کنید و آن را با سالاد ساده میل کنید.

 

نمی توان از سلنیوم موجود در گوشت مرغ هم چشم‌پوشی کرد، این ماده معدنی، در بهبود عملکرد سیستم ایمنی، نقش بسزایی دارد و از همین‌رو مصرف سوپ مرغ به افراد سرماخورده یا مبتلا به بیماری عفونی برای تقویت سیستم دفاعی بدنشان توصیه می‌شود.

 

نیاسین موجود در گوشت سفید هم می‌تواند با سرطان مبارزه کند و جلوی آسیب‌های ژنتیکی را بگیرد.

 

به تأثیرگذاری گوشت سفید مرغ در أانرژی سوخت‌وساز بدن، خاطرنشان کرد: مرغ فقط منبع غنی از ویتامین B۳ نیست، بلکه منبع خوبی از ویتامین B۶ نیز است. این ترکیب خوب ویتامینی گروه B، مرغ را به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن معرفی می‌کند، زیرا این دو ویتامین ‌در واکنش های سوخت‌وساز بدن نقش دارند.

 

گوشت مرغ، حجم قابل توجهی از فسفر را در خود جا داده است.

گوشت مرغ، حجم قابل‌توجهی از فسفر را هم در خود جا داده است. دریافت فسفر از گوشت مرغ می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها، کلیه‌ها، کبد و بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی کمک فراوانی کند.

 

گوشت مرغ وعده‌ غذایی بسیار مناسبی برای روزهای پر استرس است، چون حاوی ویتامین ‌B۶ و تریپتوفان است که از بین برنده‌ی اضطراب هستند و روحیه‌ فرد را تقویت می‌کنند.

 

گوشت مرغ سرشار از مواد معدنی است گوشت مرغ سرشار از مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر است و به شما کمک می کند استخوان ها را سالم و قوی نگه دارید هم‌چنین شما را از پوکی استخوان دور می‌کند.

 

با اشاره به چربی کمتر گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز، با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و از همین‌رو پیش از پخت، باید پوست آن را به طور کامل جدا کرد.

 

مصرف ۱۲۰ گرم گوشت مرغ حدود ۳۲ درصد از نیاز ما به ویتامین B۶ را برطرف می‌کند.

 

گوشت مرغ در عضله سازی موثر است و مواد مغذی موجود در گوشت مرغ همچنین از بروز بیماری های مغزی نظیر آلزایمر جلوگیری می کند، از آن جا که چربی اشباع شده‌ گوشت مرغ کم است، برای عضله‌ سازی مفید بوده و در رژیم غذایی ورزشکاران جایگاه ویژه ای دارد.

 

گوشت بوقلمون

بوقلمون همانند مرغ از تمام نه اسید آمینه ضروری (که یک پروتئین کامل نامیده می شود) برخوردار است. این نوع گوشت چربی های اشباع بسیاری کمتری نیز نسبت به بسیاری از گوشت های قرمز دارد. طبخ خوب بوقلمون دشوار است. سعی کنید گوشت را به مدت چند ساعت در دستگاه دودی کن قرار دهید تا اینکه که گوشت نرم و لطیف شود.

 

جگر

جگر، به ویژه جگر گاو، یکی از مغذی ترین گوشت هایی است که شما می توانید بخورید. جگر منبعی عالی از پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین های: B12 ، B6 ، ویتامین A و اسید فولیک، اهن، روی و اسیدهای آمینه ضروری است.

 

گردآوری: بخش خواص موادغذایی



منبع: http://www.beytoote.com/cookery/khavas-ghaza/what2-healthiest2-meat.html
بازدید: 1133

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top