• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410082
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۲۰

ورزش علائم یائسگی را کاهش می دهد



دوران یائسگی

ورزش باعث کاهش افسردگی ، اضطراب و استرس دوران یائسگی می شود

 

مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که ورزش باعث کاهش افسردگی ، اضطراب و استرس دوران یائسگی می شود

 

کاهش علائم یائسگی با ورزش

مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که ورزش باعث کاهش افسردگی ، اضطراب و استرس دوران یائسگی می‌شود. محققان بیان می‌کنند که در مقایسه با درمان هورمونی در زنانی که از حمله های احساس گرما و گر‌گرفتگی رنج می‌برند، ورزش جایگزین کم خطر و مناسبی است. 

 

گر گرفتکی احساس ناگهانی گرماست که زنان در ابتدای دوره ی یائسگی به صورت متناوب آن را تجربه می‌کنند. علت این حملات این است که مرکز کنترل دمای بدن در مغز که هورمونها بر آن تاثیر دارند میزان هورمون کمتری دریافت می‌کنند. بنا براین ورزش اگر چه دمای بدن را افزایش می‌دهد اما باعث روی دادن حالت گرگرفتگی نمی‌شود.

 

علاوه بر اینکه فعالیت بدنی تاثیری در ایجاد گر گرفتگی ندارد ، موجب کاهش استرس نیز می‌شود. اضطراب ، استرس و افسردگی در زنان یائسه ای که فعالیت بدنی بیشتری دارند کمتر است. کاهش این علائم موجب می‌شود که زنان راحتتر با دوره های گر گرفتگی کنار بیایند.

 

ورزش کردن 

در مطالعه ای که طی هشت سال بر روی زنانی که پنج بار در هفته بین 90-15 دقیقه در روز پیاده روی داشتند انجام گرفت، مشخص شد زنانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند اضطراب و استرس کمتری را تجربه می‌کنند. نکته جالب توجه این است که نیاز به ورزش سنگین نیست و این نتایج با فعالیت ساده ای مانند پیاده روی به دست آمد.

 

از آنجا که کاهش هورمون استروژن در این دوره افسردگی، استرس و اضطراب را افزایش می‌دهد منافع روحی روانی ورزش در یائسگی یافته مهمی‌است. توصیه می‌شود که زنان ورزش را در برنامه روزانه خود در نظر بگیرند.

  

منبع: seemorgh.com

 



منبع: http://www.beytoote.com/sport/darman/exercise7-menopausal-symptoms.html
بازدید: 801

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top