• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 410153
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲

سفید کردن پوست با روش‌های خانگی



پوست صورت

با روش های طبیعی و خانگی پوست صورت تان را سفیدتر کنید‎

 

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه دارند پوست صورت ‌شان کمی روشن‌ تر و سفیدتر باشد، باید بگوییم خوشبختانه درمان ‌های طبیعی زیادی وجود دارند که شما را به هدف ‌تان می ‌رساند. اگر می خواهید با روش های طبیعی و خانگی پوست صورت تان را سفیدتر کنید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

سفید کردن پوست با این روش‌های خانگی

 

لیمو 

لیمو حاوی ویتامین سی است که صدمات ناشی از آفتاب و لکه های سیاه پوست را از بین می برد. همچنین شامل اسید سیتریک می باشد که به عنوان یک اسیفولیان شیمیایی عمل کرده و آکنه و سلول های مرده پوست را از بین می برد و در نتیجه پوست را روشن و سفیدتر می سازد.

 

یک لیمو بردارید و آب آن را خارج کنید. نصف قاشق غذاخوری آب مقطر به آن بیافزایید و آن را روی پوست تمیزتانبمالید. پس از 10 تا 15 دقیقه صورت تان را با آن بشویید. برای این که تاثیر آن را به سرعت ببینید، هر روز این کار را انجام دهید.

 

از آنجا که لیمو می تواند روی پوست های حساس التهاب ایجاد کند، بهتر است که قبل از استفاده مقداری از آن را روی پوست تان تست کنید یا این که می توانید آن را قبل از خواب به صورت تان بمالید تا صبح قرمزی و التهاب آن از بین برود.

 

ژل آلوئه ورا 

ژل آلوئه ورا حاوی ویتامین آ، سی و ای است که شامل آنتی اکسیدان نیز می باشد. آنتی اکسیدان ها با محدود کردن تولید رادیکال های آزاد، از پوست محافظت می کند. علاوه بر آن پروسه پیری را نیز کند کرده و بر سفیدی و روشنی پوست نیز تاثیرگذار است یک قاشق چایی خوری از ژل آلوئه ورا را با 1 قاشق غذاخوردی از آب لیمو مخلوط کنید و آن را به صورت و گردن تان بزنید. بگذارید این ماده 30 دقیقه روی صورت تان بماند، سپس آن را با آب بشویید. شما حتی می توانید به جای آب لیمو، آن را با عسل مخلوط کنید.

 

سفید کردن پوست صورت

لیمو حاوی ویتامین سی است که صدمات ناشی از آفتاب و لکه های سیاه پوست را از بین می برد‎

 

ماست 

اسید لاکتیک موجود در ماست بر سفیدی پوست تاثیرگذار است. این ماده برای انواع مختلف پوست، از خشک گرفته تا چرب و ... مناسب است.

 

اگر می خواهید پوستی سفید و روشن داشته باشید، یک قاشق غذاخوری از ماست تازه را با نصف قاشق زردچوبه مخلوط کنید و آن را به مدت نیم ساعت روی پوست تان نگه دارید. این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه اش را در مدت زمان کوتاهی ببینید.

 

پرتقال 

پرتقال بیشترین میزان ویتامین سی را نسبت به دیگر میوه ها دارد. به جای این که پوست این میوه را دور بیاندازید، آن را زیر آفتاب خشک و سپس پودر کنید. شما می توانید این پودر را نه تنها به صورت بلکه به کل بدن تان نیز بزنید. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده آسیب های پوستی ناشی از آلودگی، نور آفتاب... و به تبع لک های سیاه پوستی را از بین می برد.

 

مقداری از پودر پرتقال را با شیر مخلوط کنید و آن را روی صورت تان که از قبل تمییز کرده اید، بمالید. نیم ساعت زمان لازم است تا این ماده تاثیر خود را روی پوست شما ایجاد کند.

  

هویج 

هویج هم یکی دیگر از میوه هایی ست که می توان به عنوان سفید کننده پوست از آن استفاده کرد. این میوه به طور طبیعی ملانین پوست، که دلیل سیاهی پوست است، را کاهش می دهد.

 

یک هویج را بردارید و آن را پوره کنید. سپس 1 قاشق چایی خوری ماست و چند قطره آب لیمو به آن بیافزایید. مخلوط را به مدت 20 دقیقه روی پوست تان نگه دارید سپس آن را بشویید و از شادابی، سفیدی و طراوتی که به پوست تان می دهد، نهایت استفاده را بکنید. این مخلوط سلول های مرده پوست را از بین برده و به جای آن سلول های جدید پوستی را جایگزین می کند.

 

گوجه فرنگی 

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است. لیکوپن آنتی اکسیدان قویی ست که فواید زیادی برای پوست، از محافظت در برابر اشعه UV گرفته تا سفید کردن پوست و کندی روند پیری، دارد. این ماده حاوی ویتامین آ است که لکه های سیاه پوستی را برطرف می کند و موجب روشنی و نرمی پوست می شود.

 

یک قاشق غذاخوری از آب گوجه فرنگی را با 1 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه به پوست تان بزنید. انجام مداوم این کار نه تنها بر سفیدی پوست شما تاثیرگذار است بلکه لکه های تیره زیر چشم تان را هم از بین می برد.

 

سیب زمینی 

اگر به طور مدام دچار ناراحتی های پوستی می شوید، به احتمال زیاد دچار کمبود ویتامین ب هستید. ویتامین ب 6 موجود در سیب زمینی می تواند در این شرایط به کمک تان آید و سلول های مرده پوستی را از بین ببرد.

 

سیب زمینی را به قطعات کوچک برش دهید و آب آن را بگیرید. سپس آن را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و برای سفید و روشن تر شدن پوست تان استفاده کنید. کافی ست این ماده 20 دقیقه روی پوست تان بماند تا تاثیر خود را پس از چند روز متوالی نشان دهد.

 

منبع: bartarinha.ir

 



منبع: http://www.beytoote.com/attire/cuticle/skin7-home-remedies.html
بازدید: 1296

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top