• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410175
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۲۴

طرز تهیه مربا آناناس به روش دیگر



 

پخت مربا آناناس, نحوه درست کردن مربا آناناس

روش های پخت مربا آناناس

 

بیشتر افراد تصور می کنند تاریخچه تولید مربا به سالیان خیلی دور بازمی گردد در حالی که تاریخچه تولید آن چندان قدمتی هم ندارد، چون اصلا شکر که یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده مرباست، ماده ای خیلی قدیمی محسوب نمی شود.

 

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه مربای آناناس را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم جهت تهیه مربای آناناس :

 آناناس بزرگ  ۱ عدد
 آب  ۱.۵ پیمانه
 شکر  ۱ پیمانه
 آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری 

 

طرز تهیه مربای آناناس :

پوست و قسمت سفت وسط آناناس را جدا کرده و به قطعات کوچک خرد کنید (در نظر داشته باشید که بعد از پخت تکه های آناناس آب از دست داد ه و کوچکتر می شوند).

 

تکه های خرد شده را همراه آب به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. شکر را اضافه کنید و کمی همزده تا شکر حل شود، حرارت را زیاد کنید تا دوباره به جوش آید، در این مرحله مربا که آب زیادی نداشت آب می اندازد.

 

حرارت را کم کنید تا مربا به مدت یک ساعت به آرامی جوشیده و غلیظ شود.ده دقیقه آخر آبلیمو را اضافه کرده و اگر مربا هنوز غلیظ نشده حرارت را زیادتر کنید تا به قوام کافی برسد.

 

شربت آن تقریبا شبیه عسل خواهد شد. در ۵ دقیقه آخر کمی زعفران حل شده در آبجوش اضافه کرده و بعد از چند جوش مربا را خاموش کرده اما بدون زعفران هم مربا خوش طعم و رنگ می شود.

 

نکات برای تهیه مربا آناناس :

آناناس از گروه میوه هایی است که مربای آن بعد از پخت خیلی خوب غلیظ و ژله ای می شود و به همین خاطر نیاز به شکر زیاد ندارد و با خیال راحت می توانید از این مربای خوشمزه در کنار انواع دسر، بستنی و یا تهیه کیک و شیرینی استفاده کنید.

 

اغلب در پخت مرباها از پکتین (پکتین ژله طبیعی است که از میوه و غالبا سیب به دست می آید) استفاده می کنند حتی در مرباهای خانگی، اما آناناس از جمله مرباهایی است که نیاز به پکتین ندارد.

 

منبع : sarashpazpapion.com



منبع: http://www.beytoote.com/cookery/moraba/pineapple1-jam2.html
بازدید: 992

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top