• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410203
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۵۸
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

ترسناک ترین اسکای واک ها



مسافران و گردشگران بسیاری هستند که از دیدن مناظر زیبا و چشم اندازهای بی کران لذت می برند. این افراد می توانند هر کدام از اسکای واک ها را برای بدست آوردن چنین منظره مورد استفاده قرار دهند. اسکای واک مکان هایی به صورت پل و یا به شکل سکوهای بلندی بر روی کوه ها می باشد که افراد می توانند با ایستادن بر روی آن ها از منظره ای بی کران لذت ببرند. اسکای واک های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند اما برخی از آن ها که به اسکای واک های ترسناک شهرت دارند به دلیل موقعیت قرارگیری خاص خود و یا نحوه ساخت آن احساسی متفاوت را به بازدیدکننده القا می نماید.

۵ انگشت | ۵ Fingers
۵ انگشت که در کریپنستین (Krippenstein) واقع شده یکی از اسکای واک های ترسناک در جهان بوده که فرصتی منحصر به فرد را برای مشاهده در میان کوه های آلپ در اتریش طبیعت ارائه می کند. این اسکای واک یا عرشه مشاهده نام خود را از ساختارهایی به دست آورده که از آن خارج شده و به شکل یک دست و یا پنج انگشت آن می باشد. هر کدام از این پلتفرم ها یا انگشتان عملکردی متفاوت دارند. یکی از آن ها دارای یک قاب عکس فلزی بوده که بازدیدکنندگان می توانند برای عکس گرفتن روی آن بایستند. یکی دیگر از آن ها نیز دارای یک حفره ای بوده که می توانید از طریق آن زیر پای خود را مشاهده نمایید. برخلاف دیگر اسکای واک ها، بازدیدکنندگان می توانند از این عرشه به صورت رایگان استفاده نمایند.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک 5 انگشت

5 انگشت یکی از اسکای واک های ترسناک در جهان بوده است

 

اسکای واک جنگل های بارانی تامبورین | Tamborine Rainforest Skywalk
عرشه جنگل های بارانی تامبورین ممکن از در زیر داون (Down Under) واقع شده باشد اما اینجا مکانی است که می توانید منظره ای زیبا از جنگل های بارانی را مشاهده نمایید. این عرشه که از اسکای واک های ترسناک می باشد در زمین های خصوصی متعلق به Mt. Tamborine در کوئینزلند استرالیا واقع شده است. برای رسیدن به این مکان می بایست یک پیاده روی ۱٫۵ کیلومتری در میان مسیر جنگل داشته باشید این اسکای واک در بالای جنگل های کانوپی و پایه های پل بالای Cedar Creek واقع شده است. پیاده روی برای رسیدن به آن حدود ۴۵ دقیقه زمان برده و شما در اینجا می توانید انواعی از پرندگان و حشرات رنگارنگ را مشاهده نمایید.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک جنگل های بارانی تامبورین

اسکای واک جنگل های بارانی تامبورین از اسکای واک های ترسناک می باشد

 
اسکای واک اوریوکدو | Oryukdo Skywalk
معنای جدیدی از پیاده روی در آب را می توانید با اسکای واک اوریوکدو تجربه نمایید. این عرشه که در کره جنوبی واقع شده است از سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و سالانه هزاران بازدیدکننده برای دیدن جزیره اوریوکدو به این مکان می آیند. این یکی از اسکار واک های ترسناک بوده که با شکل یو (U) مانند خود و طولی به اندازه ۱۰ متر بر روی اقیانوس گسترش یافته است. این عرشه شیشه ای بوده و باعث می شود تا بازدیدکنندگان احساس کنند که در آب راه می روند. لازم است بدانید که این اسکای واک بر روی یک صخره ساحلی با ارفاع ۳۰ متر در ناحیه Nam-gu در ناحیه بوسان واقع شده است. همچنین این عرشه مشاهده بخشی از یک مسیر پیاده روی ساحلی در پارک ایگیدا (Igidae) می باشد.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک اوریوکدو

اسکای واک اوریوکدو

 
پل آسمان لنکاوی | Langkawi Sky Bridge
پل آسمان لنکاوی با دیگر اسکای واک های ترسناک که از روی یک صخره به میان دره ای نگاه می کنند متفاوت می باشد. در عوض این پل در بالای کوه ماشینچانگ (Machinchang) مالزی و در حدود ۹۰ متر بالای جنگل ساخته شده است. لازم به ذکر است که به این معنی نیست که چشم اندازهای این عرشه کم اهمیت تر می باشد. بازدیدکنندگان می توانند چشم اندازی خیره کننده از اقیانوس و جزایر دیگر در این منطقه را مشاهده نمایند. یک پایه بلند با ارتفاع ۱۲۵ متر این پل را پشتیبانی می کند.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,پل آسمان لنکاوی

اسکای واک پل آسمان لنکاوی

 
اسکای واک رودخانه یخی | Glacier Skywalk
کسانی که بر روی اسکای واک رودخانه یخی که در جاسپر (Jasper)، ایالت آلبرتا در کانادا قرار می گیرند عظمت طبیعت آن ها را فرا خواهد گرفت. تنها با چند دقیقه رانندگی از کلمبیا آیسفیلد (Columbia Icefields) به یکی از اسکای واک های ترسناک با کف شیشه ای خواهید رسید که طول آن ۲۸۰ متر بوده و بالاتر از روستای سانواپتا (Sunwapta) قرار گرفته است. این اسکای واک از یک صخره خارج شده و یکی از اکوسیستم های منحصر به فرد در جهان را نشان می دهد. بازدیدکنندگانی که به پایین نگاه می کنند می توانند شکل های سنگی باستانی را مشاهده نمایند. شما می توانید چشم اندازهای زیبایی از صخره های کانادایی با یخچال های طبیعی را مشاهده نمایید.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک رودخانه یخی

اسکای واک رودخانه یخی یکی از اسکای واک های ترسناک با کف شیشه ای می باشد


پلتفرم مشاهده تیفن بکول | Tiefenbachkogl Viewing Platform
پلتفرم مشاهده تیفن بکول چشم اندازی پر زرق و برق از تایرولین آلپ در اتریش را ارائه می نماید. این کوه در نزدیکی پیست اسکی سولدن واقع شده و دارای منطره ای ۳۶۰ درجه از کوه ها، یخچال ها و دره های اطراف می باشد. تیفن از طریق یک سواری با گوندولا از طریق یک تونل طولانی که به سمت سایر کوه ها ادامه می یابد رسیده است. این کوه برای اسکی بازان سطح متوسط بسیار مناسب بوده و پس از لذت بردن از منظره های دیدنی می توانید از این طریق از کوه پایین بیایید.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,پلتفرم مشاهده تیفن بکول

پلتفرم مشاهده تیفن بکول

 
لبه | The Ledge
لبه چندین روش دیگر برای اسکای واک های ترسناک را ارائه می کند. این مکان برای مشاهده چهار حالت از یک مکان مناسب می باشد. لبه در ارتفاع ۴۱۲ متر بالاتر از زمین و در برج ویلیس در شیکاگو واقع شده که بلنترین برج در نمیکره غربی کره زمین می باشد. این به تنهایی کافی نبوده و جعبه ای شیشه ای عرشه ای را برای مشاهده ایجاد کرده است. زمانی که در چنین ارتفاعی قرار می گیرید مردم و عابران پیاده از مورچه ها کوچکتر به نظر می رسند. اسکای واک و عرشه مشاهده در طبقه ۱۰۳ و در ساختمانی که به برج سیرز (Sears) مشهور می باشد قرار گرفته است.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک لبه

لبه چندین روش دیگر برای اسکای واک های ترسناک را ارائه می کند

 
اسکای واک | SWFC Skywalk
شانگهای دارای برخی از معماری های نوآورانه در سطح جهان بوده و بهترین راه برای دیدن این زیبایی ها، اسکای واک های ترسناک در مرکز مالی جهانی شانگهای است. این ساختمان در واقع دارای سه عرشه مشاهده بوده و بلندترین آن ها در طبقه ۱۰۰ و در ارتفاعی به اندازه ۴۷۴ متر قرار گرفته است. این اسکای واک که در طبقه صدم واقع شده است ۵۵ متر طول داشته و بلندترین عرشه مشاهده در جهان به شمار می رود. چشم اندازهای خیره کننده از دیواره ها و کف های شیشه ای آن حتی در شب نیز بسیار جالب توجه است و شانگهای همانند یک میلیون درخت کریسمس روشن می شود.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک های ترسناک

اسکای واک شانگهای در طبقه صدم واقع شده است


اسکای واک چامونیکس | Chamonix Skywalk
ممکن است این مکان به یک اتاق شیشه ای محدود نباشد مخصوصا زمانی که در میان کوه های Aiguille du Midi در بخش فرانسوی آلپ واقع می شوید. تین اسکای واک که به گامی در فضای خالی نیز شهرت دارد گفته می شود که بلندترین در اروپا می باشد. در هر صورت این اسکای واک های ترسناک برای کسانی که مشکلات قلبی دارند مناسب نیست. زیرا زمانی که فرد در این اتاقک قرار می گیرد هزار متر زیر پای او تا زمین خالی می باشد. این اتاقک شیشه ای از ماه آوریل تا نوامبر بر روی گردشگران باز بوده و آن ها می توانند به وسیله یک تله کابین خود را به این مکان برسانند.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک چامونیکس

اسکای واک چامونیکس

 
اسکای واک گراند کانیون | Grand Canyon Skywalk
گراند کانیون یکی از عجایب بسیار جذاب طبیعت می باشد. مشاهده این شگفتی طبیعی از بالای یک دیوار شیشه ای که ۱۲۰۰ متر بالاتر از کانوین ها قرار گرفته است بیشتر باعث جذابیت آن می شود. اگرچه که این مکان چند سالی است که بازگشایی شده اما یکی از برجسته ترین اسکای واک های ترسناک در جهان به شمار می رود. این عرشه مشاهده متعلق به خانواده هوالاپای (Hualapai) بوده و آن قوانینی را برای بازدیدکنندگان تعیین می کندو از جمله این قونین این است که در این مکان نمی توان از وسایل شخصی مانند دوربین استفاده نمود.

 

اسکای واک,اسکای واک های ترسناک,اسکای واک گراند کانیون

گراند کانیون برجسته ترین اسکای واک های ترسناک در جهان به شمار می رود

 
ماجراجویان و گردشگرانی که به دنبال احساس هیجان و ترس می باشند می توانند از این اسکای واک های ترسناک دیدن نمایند. هرچند می بایست مراقب افرادی که مشکل قلبی دارند بود زیرا این مکان ها می تواند بیش از حد تصور شما دلهره آور باشد مخصوصا زمانی که بر روی یک سطحی از شیشه حرکت می کنید.

 

منبع: eligasht.com

 


امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/scariest1-skye-wok.html
بازدید: 968

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top