• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 410342
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۵۲

تکنولوژی ایمنی جدید تویوتا؛ الهام از جت‌های جنگنده!

وبسایت چرخان: سامانه‌ ایمنی جدید تویوتا که بانام سیستم حفاظتی کمک‌راننده شناخته می‌شود، برای این منظور طراحی‌شده است تا بتواند کنترل انسان بر روی خودروی موردنظر را افزایش بدهد نه اینکه بخواهد راننده خود را جایگزین هوش مصنوعی نماید.

فن آوری ایمنی جدید تویوتا؛ الهامی از جت های جنگنده!

هفته قبل، موسسه تحقیقاتی تویوتا از سامانه‌ جدیدی در نمایشگاه CES لاس‌وگاس آمریکا رونمایی کرد که می‌تواند ایمنی خودرو را به‌طور قابل‌توجه ای افزایش بدهد. درحالی‌که این روزها، شرکت‌های بزرگ دنیا در حال تمرکز بر روی فن‌آوری‌های بدون راننده در خودرو و یا در اصطلاح، خودرانی هستند که کنترل خودرو را از دست راننده بگیرند، سامانه حفاظتی تویوتا برای افزایش کنترل انسان بر روی خودرو و نه جایگزین کردن آن با هوش مصنوعی، طراحی‌شده است.

فن آوری ایمنی جدید تویوتا؛ الهامی از جت های جنگنده!

سامانه جدیدی که شرکت ژاپنی تویوتا برای امنیت خودروها، در سال گذشته میلادی روی آن کارکرده است، می‌تواند قدرت و مهارت‌های انسان و ماشین را با یکدیگر ترکیب کرده و آن‌ها را در تعامل با یکدیگر قرار دهد.

فن آوری ایمنی جدید تویوتا؛ الهامی از جت های جنگنده!

این سیستم از روی جت‌های جنگنده مدرن الهام گرفته‌شده است، به‌طوری‌که خلبان‌یک جت جنگنده نیز به‌طور مستقیم، هواپیما را کنترل نمی‌کند، بلکه این تعامل ماشین و خلبان است که یک جت جنگنده مدرن باآن‌همه تجهیزات را در هوا به پرواز درمی‌آورد. در عوض، به‌وسیله سیستم کنترل پرواز سطح پایینی که می‌تواند در عرض کمتر از یک ثانیه، هزاران دستورالعمل را به اجرا دربیاورد، باقدرت و مهارت خلبان ترکیب می‌شود.

فن آوری ایمنی جدید تویوتا؛ الهامی از جت های جنگنده!

تویوتا عقیده دارد که نمی‌توان یک دکمه صفر و یک برای قطع یا اجرای همکاری بین انسان و هوش مصنوعی قرار داده ویکی از آن‌ها را به‌کلی از صحنه‌ی کنترل خودرو حذف کرد. بلکه به اعتقاد تویوتا، این تعامل انسان با خودرو است که می‌تواند راهگشاتر از دیگر موارد باشد.

فن آوری ایمنی جدید تویوتا؛ الهامی از جت های جنگنده!

این به این معناست که یک راننده همیشه کنترل خودروی خود را در دست داشته و سامانه حفاظتی کنترل خودرو، وظیفه درست کردن مسیر فرمان در مواقع موردنیاز و یا شتاب گیری و ترمز گیری‌هایی که منجر به جلوگیری از ایجاد تصادف می‌شوند را دارد.

تویوتا به سامانه ایمنی جدید خود آن‌قدر اطمینان دارد که قصد پیشنهاد دادن آن به دیگر خودروسازان جهانی را نیز دارد.


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/821815/تکنولوژی-ایمنی-جدید-تویوتا-الهام-از-جت‌های-جنگنده
بازدید: 575

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top