• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 410464
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۳۰

دعوا با همسر؛ این موارد را جدی نگیرید

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: بحث و اختلاف نظر در هر رابطه ای وجود دارد، مهم این است که بدانیم کدامیک مخرب اند و کدامیک اهمیت چندانی ندارند. اگر شما هم در رابطه خود مشکلاتی دارید، بهتر است قبل از آن که بر اساس آنها تصمیمی بگیرید، این مطلب را بخوانید. اگر مشکلات رابطه شما از مشکلاتی ست که در ادامه برایتان آورده ایم، نگران نشوید زیرا خطر جدی رابطه تان را تهدید نمی کند.

دعوا با همسر، این موارد را جدی نگیرید

هر روز بر سر یک موضوع بحث می کنید

این که شما هر روز در مورد یک موضوعی خاص با شریک زندگی تان بحث کنید، امری طبیعی و بی اهمیتی ست. اما اگر شما هر دفعه سر این موضوع داد بزنید، قهر کنید، بی احترامی کنید... ممکن است که کار به جاهای باریک تر بکشد. از آنجا که مشکل شما سر یک موضوع خاص است، شانس یا شماست زیرا خیلی راحت می توانید آن را با صحبت کردن حل کنید و یک بار برای همیشه از شر هر چی بگو مگوست خلاص شوید.

آتش عشق تان خاموش شده است

با وجود مسئولیت هایی که بعد از زندگی مشترک روی سرتان ریخته، از کار بیرون گرفته تا کار خانه و بچه داری و... طبیعی ست که دیگر هیجان روزهای اول رابطه را نداشته باشید. درست است، دیگر شما نمی توانید ساعات طولانی در کنار همسرتان بنشینید و از رویاهایتان حرف بزنید اما به جای آن می توانید از هر فرصتی برای هیجان دادن به رابطه تان استفاده کنید. حتما نباید اتفاقی بزرگ رخ دهد، یک سفر کوتاه، یک کلاس مشترک یا هر اتفاق کوچک دیگر هم می تواند شما را به همسرتان نزدیک کرده و آتش عشق تان را بار دیگر شعله ور کند. 

دوست دارید کارهایتان را به تنهایی انجام دهید

حتی افراد خیلی عاشق هم دوست دارند که زمانی را در روز تنها باشند. طبیعی ست که همسر شما بخواهد یک روزش را با دوستان خودش بگذراند یا این که به تنهایی به خرید رود. این که شما گاهی تنهایی کارهایتان را انجام دهید، نه تنها شما را از یکدیگر دور نمی کند، بلکه باعث دلتنگی تان نیز می شود. تا زمانی که اعتماد بین شما وجود داشته باشد، تنهایی و دوری می تواند تاثیری مثبت بر رابطه تان بگذارد. این استقلال روحیه شما را نیز بهتر کرده و بر بالا بردن اعتماد به نفس تان نیز موثر است. بنابراین این فرصت را نه از خود و نه از شریک زندگی تان نگیرید.

همه چیز برایتان کسل کننده شده است

همه چیز بعد مدتی عادی و کسالت کننده می شود، می خواهد یک ماشین نو باشد، یک خانه نو یا حتی رابطه عاطفی... این خود شمایید که باید به زندگی تان هیجان دهید. اگر حس می کنید که همه چیز برایتان عادی و خسته کننده شده است، به دنبال تجربه های نو باشید. دست همسرتان را بگیرید و به یک رستوران جدید بروید، سفر کنید یا در کلاس های ورزشی ثبت نام کنید. همین هیجانات کوچک به زندگی شما رنگ و بوی دیگری خواهد داد.

رفتار عجیبی از شریک زندگی تان می بینید

در زندگی مشترک، طبیعی ست که بعضی از رفتارهای شریک زندگی تان از نظر شما عجیب باشد. شما جای او نیستید و دنیا را از زاویه دید خودتان می بینید. درست است که زندگی مشترکی را آغاز کرده اید اما دلیل نمی شود که نگاه تان به زندگی نیز یک شکل باشد. اصلا همین تفاوت هاست که موجب رشد شما می شود. بنابراین بهتر است که این تفاوت ها را بپذیرید و نسبت به آنها عکس العمل منفی نشان دهید. این مشکل شریک زندگی شما نیست، شما تا آخر عمرتان هم نمی توانید نه همسرتان  و نه هر فرد دیگری جای او را به طور کامل بشناسید.

دعوا با همسر، این موارد را جدی نگیرید

بر سر انجام کارهای خانه با هم بحث می کنید

کارهای خانه تمامی ندارد و طبیعی ست که سر انجام آنها با شریک زندگی تان بحث کنید. اما بدانید که این موضوع مهمی نیست که بخواهید ذهن تان را درگیرش کنید. شما خیلی راحت می توانید طبق علاقه خود تقسیم کار کنید. اگر حین کار اعصاب یکی از شما خرد شد، ناراحت شوید زیر علت ناراحتی شما نیستید، بلکه حجم زیاد کارهای خانه ست. بنابراین بدون بحث، در کنار شریک زندگی تان برای تمییزی خانه مشترک تان تلاش کنید.

همه چیز را به شما نمی گوید

حتما برای شما هم پیش آمده که یکی از دوستان صمیمی تان از شما بخواهد که رازی را در دلتان نگه دارید و شما هم برای این که اعتماد او را از دست ندهید، آن را حتی از همسرتان  پنهان کنید. این رفتار طبیعی ست و چیزی از ارزش شما برای او کم نمی کند. این موضوع ممکن است برای شما هم اتفاق افتد. او همسر شماست، نه همسر دوست تان، بنابراین نیازی نیست که از راز او باخبر باشد. با این اوصاف، جایی برای دلگیری باقی نمی ماند.

به دیگران نگاه می کند

درست است که شما ازدواج کرده اید اما هنوز هم یک آدم زنده هستید، پس طبیعی ست که کنجکاو باشید یا حتی به طور غیر عادی دیگران را نگاه کنید. اگر متوجه شدید که همسر شما در حال نگاه کردن به فرد دیگری ست، عصبانی نشوید. تنها در صورتی باید احساس خطر کنید که نگاه های او ادامه دار شود یا این که رفتار عجیب دیگری در مورد آن شخص از خود نشان دهد.

او بهترین گزینه برای ازدواج شما نبود

ممکن است بعد از ازدواج به یاد عشق ها یا خواستگارهایی که در زندگی تان داشته اید، بیافتید. ممکن است یکی از نظر مالی بهتر بوده و دیگری از نظر قیافه... اما اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، هیچکس کامل نیست.انتظار نداشته باشید که شریک زندگی شما هم همه چیزهای خوب را با هم داشته باشد. اگر کمبودی در او دیدید، با گفتگو سعی کنید که برطرف اش کنید. یک رابطه زمانی زیبا خواهد بود که شما به کمک هم بتوانید ایده آل هایتان را بسازید.


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/821796/دعوا-با-همسر-این-موارد-را-جدی-نگیرید
بازدید: 846

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top