• شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: 410667
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۰۸

بهترین سم سوسک کش چه سمی است؟

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب خانه داری همراه باشید.

 

بهترین سم سوسک کش سمی است که با مواد طبیعی ساخته شده است و علاوه بر نتیجه بخشی مؤثر، کمترین ضرر و زیان را برای انسان‌ها به ویژه کودکان و سالمندان داشته باشد.

بهترین سم سوسک کش چه سمی است؟

 

امروزه سم‌های سوسک کش مختلفی را می‌توان در بازار پیدا کرد که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. مثلا سموم شیمیایی قدرت بالایی دارند، اما مواد موجود در آن‌ها برای کودکان و حیوانات خانگی خطرناک است. در این مقاله سعی شده تا بهترین سم نوع سوسک کش به شما معرفی گردد.

معرفی چند نمونه بهترین سم سوسک کش با مواد طبیعی

سموم شیمیایی برای دفع آفات و حشرات در خانه همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند اما این محصولات برای سلامتی مضر هستند. بنابراین استفاده از سموم طبیعی و کم ضرر برای این منظور پیشنهاد می‌شود. در ادامه به معرفی و طرز استفاده از چند نوع سوسک کش طبیعی می‌پردازیم.

۱. اسپری نعنا یک روش موثر برای از دفع سوسک

کافی است مقداری از عصاره نعناع را به همراه مقداری نمک یا آب صابون در محل عبور و مرور سوسک‌ها اسپری نمایید. این ماده نه تنها باعث از بین رفتن سوسک‌ها می‌شود بلکه رایحه‌ خوشی را نیز در فضای منزل به وجود می‌آورد.

۲. استفاده از تفاله قهوه

تحقیقات نشان می‌دهد که تفاله قهوه یک دفع کننده مناسب سوسک است. برای این کار تفاله قهوه استفاده شده را از فیلتر قهوه سازتان خارج کرده و آن را در محل زندگی سوسک‌ها قرار دهید.

۳. اسپری حاوی الکل

اسپری حاوی الکل یکی از بهترین و سریع‌ترین سمومی است که می‌توان در خانه پیدا کرد. با ریختن این ماده در محل زندگی سوسک‌ها موجب فراری دادن این حشرات موذی خواهید شد.

۴. استفاده از گیاه سنبل الطیب

 جالب است که بدانید گیاه آرامش بخش سنبل‌ الطیب برای از بین بردن سوسک‌ها نیز بسیار کاربردی است. شما می‌توانید مقداری از عصاره این گیاه طبیعی را در جا‌های مختلف خانه بریزید و سپس شاهد نا پدید شدن سوسک‌ها شوید.

۵. خاک دیاتومه 

یک روش طبیعی و مؤثر در از بین بردن سوسک‌های مزاحم در خانه، خاک مناسب است. خاک دیاتومه به راحتی در فروشگاه‌های مواد خوراکی یافت می‌شود. تأثیر خاک دیاتومه در کشت سوسک‌ها در مدت ۲ روز قابل مشاهده است.

 

بهترین سم سوسک کش چه سمی است؟


تهیه دو نوع سم سوسک کش موثر در خانه

در ادامه به طرز تهیه دو نوع از سم سوسک کش خانگی عالی اشاره شده است.

۱. سم سوسک کش با پیاز و جوش شیرین

ابتدا یک عدد پیاز را خرد کرده و مقداری جوش شیرین به اندازه یک قاشق غذا خوری روی آن بریزید. بعد از مخلوط کردن این مواد با یکدیگر، می‌توانید  مقداری کمی از آن را در هر گوشه از منزل خود قرار دهید. 

۲. سم سوسک کش با سیر، فلفل قرمز و پیاز

یک عدد پیاز و یک حبه سیر خرد شده را به همراه یک قاشق غذا خوری فلفل قرمز را در یک لیتر آب بریزید. این ترکیب را می‌توانید در یک بطری اسپری ریخته و از آن در دور تا دور خانه بپاشید. بوی آزاردهنده ترکیب سیر و پیاز و فلفل کمک تان می‌کند از شر این سوسک‌ها خلاص شوید.
بهترین سم سوسک کش چه سمی است؟

 


منبع: https://setare.com/fa/news/28766/بهترین-سم-سوسک-کش-چه-سمی-است
بازدید: 948

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top