• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410957
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰

انجام چه کارهایی درد زایمان را بدتر می کند؟

 


درد زایمان,علائم درد زایمان,نشانه های درد زایمان
کم شدن آب بدن درد زایمان را بیشتر می کند

 

هر خانم بارداری در طول بارداری و مخصوصاً در ماه آخر به فکر زایمان و نوع آن می‌باشد. حتما می‌دانید که طبیعتاً اکثر زایمان‌ها به صورت طبیعی و یا واژینال صورت می‌گیرد.

تشدید درد زایمان

نزدیک به زایمان سوالات زیادی درباره نوع زایمان، درد زایمان، میزان آن و اینکه آیا قادر به تحمل آن هستید یا نه، در ذهنتان شکل می‌گیرد. اینکه بتوانید بدون عوارض این درد زایمان را پشت سر بگذارید قطعا مهم است به همین دلیل باید بدانید که چه کارهایی ممکن است درد زایمان را بدتر کند. 

 

به پشت نخوابید
همین طور که رحم شما رو به جلو بزرگ می‌شود باعث می‌شود وقتی ایستاده‌اید به سمت جلو و موافق جاذبه زمین خم باشید نه خلاف آن. علاوه بر این، خوابیدن به پشت موجب می‌شود جنین رو به عقب قرار بگیرد و همین موضوع جریان خونرسانی را با اشکال مواجه می‌کند. اگر نیاز به استراحت دارید حتما به پهلوی چپ بخوابید.


احساس ترس درد زایمان را بدتر می‌کند
نفس عمیق بکشید! احساس نگرانی و ترس از زایمان می‌تواند بدن شما را دچار تنش و حساس کند و همین موجب درد بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید تا جایی که می‌توانید آرام باشید و به خودتان بگویید این یک روند طبیعی است که بدن شما مجهز به مقابله با آن است. به بدنتان اعتماد کنید و بدانید که هر انقباضی یک پله شما را به ملاقات نوزادتان نزدیکتر می‌کند.


محیط استرس زا
عوض کردن محیطی که در آن قرار دارید در واکنش‌های استرسی شما به شدت موثر است. در صورتی که در محیط استرس‌زا قرار داشته باشید بیشتر احتمال تنش و تحریک وجود دارد. از دوستان و خانواده‌تان که در اتاق زایمان قرار ندارند تا مدیریت آشفتگی‌ها همگی قطعا استرس شما را بالا می‌برد اما بهتر است پیش از شروع دردهای زایمان و حتی از هفته سی و هفت بارداری که کم کم علائم خود را نشان می‌دهند، خودتان را آماده کنید و از این محیط‌ها دوری کنید.


کم آبی درد زایمان را بیشتر می‌کند
مقدار زیادی آب در دسترستان نگهدارید زیرا کم شدن آب بدن می‌تواند مشکلاتی در روند زایمان ایجاد کند زیرا رحم شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع هر عملکرد بدن نیاز به مقدار کافی آب برای انجام آن دارد. ما توصیه می‌کنیم که در ساک زایمانتان چند بطری آب داشته باشید تا همسرتان زمانی که نیاز به آب دارید، در اختیارتان قرار دهد.

 

علائم درد زایمان

هر خانم بارداری در طول بارداری و مخصوصاً در ماه آخر به فکر زایمان و نوع آن می‌باشد. حتما می‌دانید که طبیعتاً اکثر زایمان‌ها به صورت طبیعی و یا واژینال صورت می‌گیرد.

 

درد زایمان,نشانه های درد زایمان,علائم درد زایمان

پارگی کیسه آب ،معمولاً در اواخر مرحله ی اوّل زایمان صورت می گیرد

 

سه علامت مشخص برای دردهای واقعی زایمانی وجود دارد که ممکن است فقط یکی را تجربه کنید و یا هر سه را ، و آنها عبارتند از:
انقباضات منظم رحمی
آنها معمولاً هر ۵ دقیقه بروز می کنند و از ۴۵ ثانیه تا ۶۵ ثانیه نیز دوام دارند (هرچه دردها پیشرفت می کنند، فاصله انقباضات کمتر شده و طول هر انقباض بیشتر می شود). با گذاشتن دست برروی شکم می توان انقباضات را لمس کرد و البته احساس آنها، اگر هم دردناک نباشد، ناراحت کننده هست.


نشانه و یا نشانه خونی
خارج شدن مقدار کمی خون قهوه ای از رحم و یا ماده ای شبیه به سفیده ی تخم مرغ که گاهی آغشته به رگه های خونی می باشد ،همین نشانه است . این ماده از همان اوایل حاملگی، دهانه رحم را بسته تا از عفونت رحم جلوگیری نماید.


البته این نشانه وقتی ارزش دارد که از ۲۴ ساعت قبل معاینه ی داخلی نشده باشید. اگر خون قرمز روشن و یا جریان خون مانند قاعدگی از رحم شما خارج شد، حتماً فوراً به ماما یا پزشکتان اطلاع دهید و یا به بیمارستان مراجعه کنید.


پاره شدن کیسه آب
در داخل رحم، جنین در کیسه ای پر از نوعی آب یا مایع قرار دارد. پارگی این کیسه ،معمولاً در جریان دردهای زایمانی و در اواخر مرحله ی اوّل زایمان صورت می گیرد ولی برخی موارد خیلی زود (حتی بدون شروع درد و انقباض) رخ می دهد. با پارگی کیسه ی آب باید فوراً به بیمارستان بروید، چرا که هر چه فاصله ی پارگی کیسه ی آب تا زایمان بیشتر باشد، احتمال عفونت نیز بیشتر می شود. همچنین خطر پایین آمدن بند ناف نیز وجود دارد.


کیسه ی آب ممکن است به صورت نشت کردن پاره شود و یا بطور ناگهانی. مایع آن معمولاً شفاف است و بوی نامطبوعی مانند ادرار ندارد. اگر این مایع سبز، زرد ویا قهوه ای باشد فوراً به ماما یا پزشکتان اطلاع دهید.
چون علامت آن است که جنین مکونیم (اوّلین مدفوع جنین یا نوزاد) دفع کرده است و نشانه زجر جنین می باشد که در این صورت باید فوراً زایمان انجام شود. اگر شخصی هنوز به اندازه کافی برای زایمان طبیعی پیشرفت نکرده باشد باید سزارین شود.

 

منابع:

niniban.com

ninisite.com

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/severe02-birth-pain.html
بازدید: 1113

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top