• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 411014
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

کتری شیطان، آبشاری که غیب می شود+تصاویر

 


کتری شیطان,آبشار کتری شیطان,عکس های کتری شیطان

آبشار کتری شیطان

 

کتری شیطان نام یک آبشار زیبا است که اصلا به نظر نمی رسد تناسبی با آن داشته باشد اما واقعیت همین است. این مکان ایتقدر عجیب و غریب است که هیچ کس حتی دانشمندان نیز ایده ای در مورد اینکه آب به کجا می رود ندارند

 کتری شیطان - The Devil’s Kettle

آبشار بسیار عجیبی در مرز بین آمریکا و کانادا وجود دارد که برای مدت زیادی به عنوان یک مقصد مرموز شناخته می‌شد. آبشار شیطان یک آبشار دوقلو است که در ادامه رودخانه برول در پارک سی آر مگنی وجود دارد. قسمت شرقی این آبشار مانند هر جای دیگری به دریاچه ای در پایین آن می ریزد اما نکته عجیب این است که قسمت سمت چپ این آبشار در حفره ای ریخته و ناپدید می شود. افراد زیادی از این ماجرای عجیب شوکه شده اند تا جایی که محققان زیادی به این منطقه آمده و روی آن تحقیق کرده اند.

 

کتری شیطان,عکس های کتری شیطان,آبشار کتری شیطان

 عکس های آبشار کتری شیطان

 

مردم چیزهایی را به درون آب انداختند تا مسیر آن را ببینند اما پس از آن هرچه جستجو کردند نتوانستند آن جسم را پیدا نمایند. در حالیکه تا به حال هیچ کس این جرات را نداشته که به درون آن بپرد اما بر اساس افسانه های محلی گفته می شود که زمانی یک خودرو که نوجوانانی آن را هدایت می کردند کنترل خود را از دست داده و به درون آن افتاده است که توسط سوراخ بلعیده شده و پس از آن هرگز دیده نشده است.

 

کتری شیطان,تصاویر آبشار کتری شیطان,عکس های کتری شیطان

آبشار کتری شیطان (The Devil’s Kettle)


آیا این آبشار عجیب به شهری زیرزمینی و ناشناخته در هسته زمین می رسد؟

جواب منفی است. وزارت منابع طبیعی مینه سوتا گفته است که آب این آبشار از راه های زیر زمینی عبور کرده و مجددا به بالای رودخانه بر می گردد. متخصصان و محققان با اندازه گیری بخشی از حجم آب فهمیده اند که آبی که قبل از جدا شدن جریان دارد با حجم آبی که از نقطه شروع آبشار با پایین سقوط می کنند یکسان می باشد. نتیجه این قضیه این است که آب آبشار شیطان در جایی به رودخانه برمی گردد.


یکی از محققان به نام گرین می گوید: “چیزی که ما فکر می کنیم اتفاق می افتد این است که آب به درون حفره می رود و مجددا به ابتدای آبشار (دقیقا جایی که آب فرو میریزد) برمی گردد”.

برای اطمینان از این مورد، گرین و کالوین الکساندر، همکارانی در دانشگاه مینه سوتا، نقشه طراحی کرده اند که بتوان به طور قطع نتیجه گرفت که آب به کجا می رود. در جریان آب کم ، آنها یک رنگ فلورسنت، زیست تخریب پذیر را به حفره می اندازند و بررسی می کنند که این رنگ از کجا ظاهر می شود.

 

کتری شیطان,آبشار کتری شیطان,عکس های کتری شیطان

 عکس های آبشار کتری شیطان


بنابراین اگر آبشار شیطان مجددا به رودخانه می ریزد، مردم چگونه چوبی را که در حفره انداخته اند در بالای آبشار نمی بینند؟ آیا این یک راز است ؟ خیر. دینامیک سیالات این مورد را نیز توضیح می دهد. الکساندر می گوید: ” استخر غوطه وری زیر حرفه، یک سیستم باور نکردنی قوی از جریان‌های مجدد است که قادر به تجزیه مواد و نگه داشتن آن در زیر آب است تا زمانی که در بعضی منافذ به سمت پایین جریان یابد.”


این قضیه برای رنگ ها صدق نمی کند. برخلاف اشیاء بزرگ، مولکول های رنگی در این جریان قوی نگه داشته نشده و با آب جاری می گردند. همانطور که گرین انتظار داشت رنگ ها از بین نرفته و در بالای آبشار دیده شدند. او می گوید: “درست است که با دانستن این قضیه کسی دیگر این مکان را جایی شگفت انگیز و جادویی نمی خواند، اما به هر حال هنوز هم زیبایی این آبشار دوقلو قابل تحسین است. این قضیه شاید برای افرادی که ترجیح می دادند که از این آبشار با صفت جادویی یاد کنند خوشحال کننده نباشد اما زمان آن رسیده که علم را در آغوش بگیریم و به دنبال دانستن رازهای طبیعی باشیم”.

 

کتری شیطان,آبشار کتری شیطان کجاست,عکس های کتری شیطان

 آبشار کتری شیطان 


مواردی که قبل از رفتن به آبشار شیطان باید بدانید
برای بازدید از آبشار کتری شیطان باید در بزرگراه ۶۱ شمالی آمریکا از نیو اورلئان به سمت کانادا بروید و تا زمانی که به تقریبا ۳۰ کیلومتر کانادا برسید به پیش رفته و به دنبال علامت پارک باشید. در انتهای مسیر پیاده روی شما به آبشار شیطان خواهید رسید. حدود ۱/۲۵ مایل در مسافتی است که در آن شما می توانید سقوط آبشار را مشاهده کنید. بعد از آن تقریبا ۲۰۰ پله در مقابلتان قرار خواهد گرفت که باید برای دیدن حفره از آن بالا بروید. البته نگران نباشید. نیمکت هایی برای استراحت شما در بین پله ها قرار دارد.

 

 

منابع:

eligasht.com

asrebank.ir

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/waterfall02-devil-kettle.html
بازدید: 826

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top