• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 411069
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
دسته: طب سنتی
پرینت
ایمیل

خواص ریشه نیلوفر آبی

 


خواص ریشه نیلوفر آبی,فواید ریشه نیلوفر آبی,خواص درمانی ریشه نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر آبی غنی از ویتامین C می باشد 

 

مزایای سلامت ریشه نیلوفر آبی می تواند به ترکیب منحصر به فرد آن از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی شامل پتاسیم، فسفر، مس، آهن و منگنز و همچنین تیامین، پانتوتنیک اسید، روی، ویتامین B6 و ویتامین C مربوط باشد.

نیلوفر آبی

گل نیلوفر آبی را گل آبوو یا گل آبرود می گویند. گل نیلوفر آبی گیاهی است که در برکه های عمیق و آب رودخانه هایی که جریان آن سریع و تند نیست می روید و حتی در بعضی حوض منازل یا پارکها می روید که ریشه آن ته حوض قرار گرفته و برگهای آن خیلی پهن و به رنگ سبز و به شکل قلب است که روی سطح آب قرار میگیرد و با دمبرگی که به اندازه یک انگشت است به ریشه وصل است.

 

گل نیلوفر آبی هنگام صبح باز می شود و شب ها بسته می شود. ارتفاع گیاه نیلوفر آبی می تواند به 49 اینچ (124 سانتی متر) برسد، اما به صورت افقی (از نظر پهنا) 305 سانتی متر گسترش می یابد. گیاه نیلوفر آبی از ریزوم (ساقه زیرزمینی ریشه مانند) استفاده می کند تا خودش را به زمینی با کف لجن یا شنی متصل کند.


گل، برگ های جوان، دانه ها و ریشه نیلوفر آبی خوراکی هستند و اغلب در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرند. برگ های پیرتر و بزرگ تر برای بسته بندی مواد غذایی به کار می روند. نیلوفر آبی غنی از فیبرها و ویتامین های گروه B است. همچنین منبع غنی آهن و دیگر مواد معدنی مهم محسوب می شود.

 

ریشه نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر (یا ریزوم) یک شیء بزرگ و چوبی است که به پایین پد متصل می شود و می تواند به 4 فوت برسد. می توان آن را شسته، برش داده و سپس آماده کرد. این ریشه غالبا به عنوان یک سبزی در غذاهای آسیایی در سوپ استفاده می شود یا می توان آن را عمیقا ، سرخ کرده یا سایر روش های جالب پخته شود. همچنین در طب سنتی گیاهی به صورت طبیعی یا پودر استفاده می شود.


ریشه معمولا به عنوان تنقلات ترشی می شود و در ظروف با میگو های سرخ شده و یا به عنوان toppings سالاد به دلیل طعم ملایم و کمی شیرین، به ویژه در ترشی استفاده می شود. ریشه مانند یک بافت سیب زمینی است و کمی قبل از افزودن طعم اضافی، مثل نارگیل طعم دارد.


مزایای سلامت ریشه نیلوفر آبی می تواند به ترکیب منحصر به فرد آن از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی شامل پتاسیم، فسفر، مس، آهن و منگنز و همچنین تیامین، پانتوتنیک اسید، روی، ویتامین B6 و ویتامین C مربوط باشد. ریشه همچنین یک منبع بسیار مهم از فیبر رژیم غذایی و یک منبع مناسب برای پروتئین است.

 

خواص ریشه نیلوفر آبی,خواص درمانی ریشه نیلوفر آبی,فواید ریشه نیلوفر آبی

 ریشه های نیلوفر آبی گزینه خوبی برای افرادی است که سعی در مدیریت وزن دارند

خواص ریشه نیلوفر آبی
ریشه نیلوفر آبی طیف گسترده ای از منافع بهداشتی را به دلیل ترکیبات غنی تغذیه ای آن دارد. مزایای آن شامل توانایی آن برای بهبود هضم، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، خنثی کردن تعادل و تسکین افسردگی، افزایش گردش خون و حفظ فعالیت آنزیمی مناسب در بدن می باشد.


کاهش استرس با ریشه نیلوفر آبی
یکی از عناصر کمپلکس ویتامین B، پیریدیوکسین است. این به طور مستقیم با گیرنده های عصبی در مغز تاثیر می گذارد که حالت خلقی و ذهنی را تحت تاثیر قرار می دهند. جهت کنترل تحریک پذیری، سردرد، و سطوح استرس مفید است. گل نیلوفر آبی اغلب با صلح و آرامش ارتباط دارد.


تنظیم فشار خون با ریشه نیلوفر آبی
سطح قابل توجهی از پتاسیم موجود در ریشه نیلوفر آبی اطمینان از تعادل مناسب بین مایعات در بدن و نیز مقابله با اثرات سدیم در جریان خون ما است. پتاسیم یک وازودیلاتور است، به این معنی که رگهای خونی را شل میکند. بنابراین، با کاهش انقباض و سفتی، جریان خون را افزایش می دهد و فشار بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد. پتاسیم همچنین جزء ضروری فعالیت های عصبی و عبور سیال و خون در مغز است.

 

بهبود گردش خون
ریشه نیلوفر آبی می تواند راهی عالی برای تحریک گردش خون برای افزایش اکسیژن زایی اندام ها و افزایش عملکرد و سطح انرژی باشد. محتوای آهن و مس در ریشه های نیلوفر آبی قابل توجه است و آنها هر دو بخش جدایی ناپذیر از تولید گلبول قرمز هستند، کمک به کاهش احتمال ابتلا به علائم بی حسی و افزایش قدرت و جریان خون می نماید.

 

سلامت قلب را بهبود می بخشد
در کنار پتانسیل غلظت وازودیلات پتاسیم و توانایی کلسترول خراشیدگی فیبرهای رژیمی، محتوای پیریدوکسین در ریشه نیلوفر آبی سطح هموسیستئین را در خون کنترل می کند که به طور مستقیم به ایجاد حمله قلبی مرتبط است.


بهبود هضم با مصرف ریشه نیلوفر آبی
ریشه نیلوفر آبی گوشتی و چوبدار با فیبرهای رژیمی بسته بندی شده است که شناخته شده است تا حجم مدفوع را افزایش داده و حرکات روده را سریعتر کند.ریشه نیلوفر آبی می تواند علائم یبوست را کاهش دهد در حالی که بهینه سازی جذب مواد مغذی را انجام می دهد. این امر با افزایش ترشح هورمون های گوارشی و معده و تحریک حرکت پرستالتی در عضلات روده ای برای تسهیل حرکات روده ای آسان و منظم انجام می شود.


ریشه نیلوفر آبی غنی از ویتامین C
هنگامی که ما در مورد محتوای مواد مغذی ریشه نیلوفر آبی صحبت می کنیم، ویتامین C قطعا برجسته تر است. 100 گرم ریشه نیلوفر آبی حاوی 73 درصد نیاز روزانه این ویتامین آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C یک جزء مهم کلاژن است که حفظ یکپارچگی و قدرت رگ های خونی، اندام ها و پوست های ما را حفظ می کند و همچنین محرک اصلی سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این، ویتامین C می تواند رادیکال های آزاد بدن را خنثی کند، که خطرناکی از محصولات متابولیسم سلولی است که به ایجاد شرایط مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.


مدیریت وزن با مصرف ریشه نیلوفر آبی
ریشه های نیلوفر آبی گزینه خوبی برای افرادی است که سعی در مدیریت وزن دارند. با استفاده از غذاهای کم کالری که دارای مواد مغذی و فیبر بالا هستند، می توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید و هنوز هم احساس سیری کنید، بنابراین احتمال پرخوری را کاهش می دهید و بنابراین چاقی را کنترل می کنید.


ریشه های نیلوفر آبی غنی از ویتامین A
این یکی دیگر از ویتامین های مهم موجود در ریشه های نیلوفر آبی است که ثابت شده است که سلامت پوست، مو و چشم را بهبود می بخشد. ویتامین A دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی است و می تواند باعث انسداد ماکولا و سایر شرایط چشم شود. همچنین کمک می کند تا بهبود زخم را بهبود بخشد و شرایط پوست و التهاب را درمان کند.

 

منابع:

saat24.news

صفر بیست

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/benefits02-lotus-root.html
بازدید: 911

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top