• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 412509
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ۲۲:۲۷
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

جزیره مارها؛ منطقه ای ممنوعه در برزیل

 


جزیره مارها,تصاویر جزیره مارها,جزیره مارها کجاست

جزیره مارها یک جزیره در اقیانوس اطلس است

 

مقصدمان امروز جزیره ای است که مارها در آن فرمان روایی می کنند. به جز مارها و برخی پرندگان و چند گونه حیوانی دیگر، موجودات دیگری در این جزیره یافت نمی شوند. جزیره مارها یک جزیره در خارج ساحل برزیل در اقیانوس اطلس است.

معرفی جزیره مارها:
همه ما کشور برزیل را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری محبوب در دنیا می شناسیم و هر زمان که صحبت از فوتبال، قهوه، کارناول و ماجراجویی های حیات وحش به میان آید، بدون شک اولین مکانی که در ذهنمان نقش می بندد، جایی نیست جز برزیل. این کشور دارای جاذبه های گردشگری بی شماری است که اگر بخواهید از تمام آنها دیدن کنید، شاید یک سالی از عمر خود را باید در آن سپری کنید.


اما در میان تمامی این جاذبه های گردشگری که مردم بسیاری را از سرتاسر دنیا به سوی خود می کشاند، جاذبه هایی هم در این کشور پهناور وجود دارند که به دلیل ممنوع الورود بودن و خطرناک بودنشان، گرشگران ماجراجو را به سوی خود می کشانند! شاید بتوان برترین آنها را جزیره مارها دانست که در فاصله نچندان دور از خلیج سائوپائولو جای خوش کرده و ارتش و نیروی دریایی برزیل، از ورود مردم به آن به شدت جلوگیری می نمایند!

 

جزیره مارها,تصاویر جزیره مارها,جزیره مارها کجاست

جزیره مارها حدودا ۱۰۰ هزار سال پیش به وجود آمده است

 
جزیره مارها (انگلیسی: Ilha da Queimada Grande) یک جزیره در خارج ساحل برزیل در اقیانوس اطلس است و در ۳۳ کیلومتری خلیج سائوپائولو قرار دارد. نام اصلی آن Ilha da Queimada Grande در زبان پرتغالی به معنی جزیره بزرگ سوخته شده می‌باشد و به صورت ایله دا کی مادا گرنجی تلفظ می‌شود. در زبان پرتغالی Ilha به معنی جزیره، Grande به معنی بزرگ و da Queimada به معنی از سوزانده شده می‌باشد. در واقع جزیره مار(ها) یا Snake Island لقب یا نام مشهور این جزیره می‌باشد.


جزیره مارها حدودا ۱۰۰ هزار سال پیش، با بالا آمدن سطح آب دریا از آمریکا جدا شده است و بعد از آن مارها در آن گیر افتادند. این جزیره یکی  از مکان هایی است که گردشگران اجازه بازدید از آن را ندارند.

شما هیچ راه فراری از دست مارها در این جزیره نخواهید داشت زیرا به گفته مردم محلی در هر یک متر مربع از آن ۱ الی ۵ مار زندگی می کند و ترسناک تر از همه این که یکی از سمی ترین مارهای جهان به اسم افعی طلایی هم جزء ساکنان این جزیره است .

البته "مارسلو دوارت" Marcelo Duarte بیولوژیستی که تا به حال ۲۰ مرتبه از جزیره مارها بازدید داشته، می گوید این گفته مردم محلی کمی اغراق آمیز است و بنابر گفته او این در هر یک متر مربع تنها یک مار زندگی می کند، ولی باز هم اطلاعات دقیق و صحیحی از این موضوع وجود ندارد.

منبع تغذیه اصلی مارها در این جزیره پرندگان مهاجر هستند، زیرا تقریبا هیچ منبع غذایی دیگری برای آن ها وجود ندارد.

ورود به جزیره مارها ممنوع است به همین دلیل یک فانوس دریایی در سال ۱۹۰۹ ساخته شد تا قایق ها را از راه دور شناسایی و از ورود آن ها جلوگیری کند. فقط محققان و تیم های تحقیقاتی برای جمع آوری داده های خود می توانند در این جزیره حضور داشته باشند. اگر بخواهید به صورت قانونی از این جزیره بازدید کنید با نیروی دریایی برزیل سر و کار خواهید داشت اما برخی توریست ها هم به واسطه مردم محلی و توسط قایق از این جزیره بازدید می کنند که این کاری خطرناک و غیر قانونی است.

 

جزیره مارها,تصاویر جزیره مارها,جزیره مارها کجاست

ورود به جزیره مارها ممنوع است

 
جغرافیای جزیره مارها:
وسعت این مکان به حدود ۴۳۰ هزار متر مربع می‌رسد که در ارتفاع ۲۰۶ متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته‌است. دارای آب و هوایی معتدل و پوششی سبز مشابه جنگلهای انبوه می‌باشد که همین امر سبب شده مارها بتوانند با پنهان شدن در میان درختان و گیاهان طعمه‌های خود را غافل گیر کنند.

 

همین امر سبب شده‌است که این جزیره به یکی از مکان‌های ممنوعه تبدیل شود که گردشگران اجازه بازدید از آن نداشته و فقط محققان و تیم‌های تحقیقاتی برای جمع‌آوری داده‌های خود می‌توانند در این جزیره حضور داشته باشند.

بر اساس تحقیقات انجام شده حدود ۲۰۰۰ مار سمی در این جزیره زندگی می‌کنند که در میان آنها افعی طلایی از همه سمی تر و خطرناک تر است و حدود 90 درصد مرگ و میرهای حاصل از مار گزیدگی در برزیل به خاطر نیش زهر آلود این مار بوده‌است. گفتنی است که سم این افعی ۳ تا ۵ برابر کشنده تر از نمونه مارهای دیگر می‌باشد.

 

جزیره مارها,تصاویر جزیره مارها,جزیره مارها کجاست

حدود ۲۰۰۰ مار سمی در جزیره مارها زندگی می‌کنند

 

آیا در جزیره مارها گونه دیگری از موجودات زنده قرار دارد؟
بنا به گفته دانشمندان که به این جزیره سفر کرده‌اند، گویا علاوه بر گونه‌های مختلف مارهای خطرناک در این جزیره می‌توان گونه‌های از جانوران غول پیکر را نیز مشاهده نمود؛ اغلب این گونه‌ها خزندگانی مانند مارمولک و رتیل‌های غول پیکر هستند.

 

جزیره مارها,تصاویر جزیره مارها,جزیره مارها کجاست

افعی طلایی نیز در جزیره مارها قرار دارد که از همه سمی تر و خطرناک تر است

 
آدرس جزیره مارها:
آدرس: آمریکا، برزیل، خلیج سائوپائولو

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/island1-snakes-brazil.html
بازدید: 955

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top