• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 416521
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

تنگ گنجه‌ای، چشم انداز بینظیری از شاهکار طبیعت

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

 

تنگه گنجه ای,تصاویر تنگه گنجه ای,جاذبه های گردشگری یاسوج

تنگه گنجه ای یاسوج

 

تنگ گنجه‌ای در دره‌ای زیبا و سرسبز نقاشی بینظیری از شاهکار طبیعت و آواز پرندگان و صدای باد و شرشر صدای رودخانه و هوای لطیف و خنک آن، آرامش‌بخش روح و روان انسان است. این منطقه سرسبز با هوای مطبوع و عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه‌لای درختان سربه فلک کشیده چنار، منطقه را به مکانی دلچسب برای گردشگران مبدل کرده است.

شهر زیبای یاسوج، پایتخت استان کهگیلویه و بویراحمد، سرزمینی با اقلیمی سردسیر در جنوب غربی ایران قرار دارد که به دلیل وجود طبیعتی بکر و دیدنی از نظر گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

تنگ گنجه‌ای

منطقه گردشگری «تنگ گنجه‌ای» در 13 کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر محور یاسوج به سی‌سخت در دره‌ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط واقع است و هوائی بسیار خنك و مطبوع عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه‌لای درختان سر به فلك كشیده چنار این منطقه را به محل گردشگری بسیار زیبايی تبدیل كرده است.

تنگه گنجه ای,عکس تنگه گنجه ای,جاذبه های گردشگری یاسوج

معرفی تنگه گنجه ای از جاذبه های گردشگری یاسوج

 

چندین چشمه آب در این منطقه جریان دارد که همه آنها از کوه«دنا »سرچشمه می‌گیرند. پوشش گیاهی که در این منطقه برپا است بسیار دیدنی و چشم نواز است.

 

از لحاظ جغرافیایی تنگ گنجه‌ای در شرایط پای کوهی قرار گرفته است که طبیعتی بکر و رویایی را در اختیار گردشگران و طبیعت گردان قرار می دهد به طوری که چشم انداز طبیعت آ در چهارفصل سال دیدنی و چشم نواز می باشد.

تنگه گنجه ای,تصاویر تنگه گنجه ای,جاذبه های گردشگری یاسوج

تصاویر تنگه گنجه ای

 

در این منطقه تفریحی امکانات بهداشتی و تفریحی مناسبی وجو دارد که همه این موارد سبب شده تا گردشگران زیادی به سمت این منطقه در یاسوج به ویژه در فصل های بهار و تابستان سفر کنند. در حال حاضر در این منطقه در حال احداث سوئیت‌هایی برای اقامت گردشگران نیز هستند.

تنگه گنجه ای,تصاویر تنگه گنجه ای,جاذبه های گردشگری یاسوج

مناظر پاییزی و زیبای تنگه گنجه ای

 

در میان تنگ‌های زیبای دیار چهار فصل استان کهگیلویه و بویراحمد تنگ گنجه‌ای گنجینه‌ای بی‌نظیر است و بهترین فصل برای بازدید از این گردشگاه طبیعی و زیبا فصل‌های بهار و تابستان است. تنگ گنجه‌ای از لحاظ دسترسی در مسیر خوبی قرار گرفته است. جاده آسفالته یاسوج-سی‌سخت از کنار آن عبور می‌کند و مسیر دسترسی به آن را با وسیله نقلیه کاملا راحت و دست‌یافتنی می‌کند.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/iran/tafrihi/ganja5-strait-yasuj.html
بازدید: 1080

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top