• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420200
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۷:۲۸

دمنوش رازیانه + خواص و طریقه مصرف

رازیانه یکی از محبوب ترین گیاهان در زمینه درمان های پزشکی است که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و اثرات خارق العاده ای بر سیستم بدن انسان ها گذاشته است.

این گیاه طبعی کاملا گرم و خشک دارد و در واقع استروژن به عنوان یک ترکیب هورمونی درون آن جای گرفته است.

رازیانه

در واقع گیاه رازیانه می تواند درمان کننده بسیاری از بیماری های فصل سرما باشد که انسان را درگیر خود می کند. عموما وقتی بیماری روند درمان خوبی نداشته باشد اثرش به مراتب خطرناک تر و بدن را نیز آسیب پذیرتر می کند.

رازیانه به خاطر خاصیت خلط‌ آور‌ی که دارد ، برای درمان سرماخوردگی و سرفه مفید است. همین طور در کشور های مدیترانه ای از این گیاه برای رفع هر گونه لکه های پوست به صورت ترکیب های ماسک صورت استفاده می شود و اگر پوست آسیب پذیر و چربی دارید بهتر است که از آن در چند وعده و به صورت هفتگی استفاده نمایید.

دمنوش آن نیز می تواند التیام بخش بسیاری از امراض و همین طور باعث از بین بردن اثر سمومی که با تغذیه ناسالم وارد بدن انسان می شود، باشد.

 

رازیانه

 

طرز تهیه دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه را می توانید به صورت کاملا طبیعی از عطاری ها و همین طور فروشگاه های مجاز حوزه غذا و دارو تهیه نمایید و البته که این کار باید تحت برند های معتبر انجام گردد، در غیر این صورت اثر کافی را نخواهد داشت و نتیجه ای نیز در بر ندارد.

طرز تهیه آن را نیز در ادامه به شما عزیزان شرح می دهیم تا خودتان به صورت خانگی آن را استفاده کرده و از اثر معجزه آسای آن نهایت استفاده را ببرید.

در ابتدای کار و قبل از هر مرحله ای باید عرض کنیم که برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید.

همینطور بر اساس اندازه و مقیاسی که تهیه کرده اید و میزان مصرف شما ، مقداری آب جوش روی آن ریخته و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.

اگر با طعم کمی تلخ آن مشکل دارید می توانید از ترکیباتی مانند عسل و … استفاده کنید که خاصیتی جادویی خواهد داشت.

موارد مصرف رازیانه

البته که باید بگوییم مصرف این ماده شگفت انگیز برای کسانی که طبع گرمی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون می تواند موجب بهم ریختن سیستم بدن و گوارش و همین طور طبع آن ها شود و وضعیت را برای کسانی که دچار بیماری های خاص هستند بدتر کنند، البته این در مورد تمامی افراد صدق نمیکند.

بیماری های التهاب دهان به راحتی و پس از حدود چند هفته مصرف رازیانه به صورت کامل از بین می رود.

همان طور که قبلا هم ذکر شد گیاه رازیانه می تواند سموم و مواد مضرر اضافی بدن را از بین ببرد و خاصیت پاک کننده خون نیز در آن نهفته است.

رازیانه باعث تقویت چشم شده و حساسیت چشمی را از بین می‌برد.

شما می توانید دمنوش رازیانه را با ترکیبات شیرین به صورت روزانه به عنوان یک نوشیدنی بی نظیر و البته جایگزین چای و قهوه برای مدتی استفاده کنید.

رازیانه در فصل سرما نیز مناسب افراد سرد مزاج خواهد بود که در برابر تغییرات دما آسیب کم تری ببینند.

خواص و فواید گیاه رازیانه

گیاه رازیانه، بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا به ویژه بخش مدیترانه‌ است. به همین منظور برای درمان بیماری در بین بومی های این کشور ها بیش از چیزی که فکر کنید مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع یکی از اصلی ترین آثار این گیاه بر بدن انسان ها مربوط به پوست است، طبع گرم این گیاه، تاثیر بسزایی بر شادابی و شفافیت و از بین ‌بردن لکه‌ های پوستی دارد.

برخی افراد، از رازیانه در پخت کیک و نان استفاده می‌کنند، برخی دیگر نیز رازیانه را در سالاد می‌ریزند و یا پس از غذا آن را می‌جوند.

رازیانه دارای مقادیر فراوانی پتاسیم است که باعث کاهش فشارخون می‌شود و به همین دلیل برای افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، مفید است. دمنوش یا عرق رازیانه می تواند موجب فعال کردن بخش های محاسباتی و منطقی مغز شود و در نتیجه به دانش آموزان و دانشجویان پیشنهاد می شود که در فصل تحصیل حتما از آن استفاده نمایند.

منبع : فروشگاه اینترنتی اینجا سالم


منبع: https://www.golsamin.ir/fennel-tea/
بازدید: 848




Scroll to Top