• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420229
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰:۵۱

۱۰ ترند عجیب‌ و‌ غریب و باورنکردنی این روز‌های اینترنت

همانطور که هر کسی که عمق دنیای اینترنت را کاویده باشد به شما خواهد گفت، اینترنت دنیایی بسیار عجیب و غریب و گاه نامفهوم است. از وسواس و علاقه غیرمعمول به اجسام که باور نمی‌کردید وجود دارند تا وبسایت‌هایی که کاملاً توسط بات‌ها مدیریت می‌شوند، هیچ کمبودی در اینترنت از چیز‌های عجیب و غریب نخواهید دید.

با این وجود، این حوزه‌ها هنوز کم اهمیت بوده و به نظر نمی‌رسد که افراد زیادی توجه قابل توجهی به آن‌ها داشته باشند. اما گاهی می‌بینید که افراد زیادی یک ایده عجیب و غریب و نابجا را دنبال می‌کنند.

در این گونه موارد شخص یا اشخاصی یک حرکت، رفتار یا ژست خاص را انجام داده و در فضای آنلاین منتشر کرده و به سرعت بسیاری دیگر از آن‌ها تقلید کرده و یک ترند شکل می‌گیرد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با برخی از عجیب‌ترین و ناخوشایندترین ترند‌های این روز‌های اینترنت آشنا کنیم.

۱۰. عکس گرفتن عریان در مقابل یک منظره زیبا

هیچ کسی دوست ندارد تصویر بدن عریانش در فضای آنلاین منتشر کند و حتی در صورتی که چنین کاری خودخواسته صورت گیرد نیز بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آن را ممنوع دانسته و به سرعت حذف می‌کنند. اما اخیراً در اینترنت ترندی شکل گرفته که افراد پشت به دوربین و در مقابل یک منظره طبیعی خیره کننده به شکل عریان از خود عکس گرفته و در فضای آنلاین منتشر می‌کنند.

این ترند که به شکلی موفقیت آمیز روی خط بین هنر و مسخرگی قدم می‌گذارد در اینستاگرام مورد توجه قرار گرفته است. نکته جالب و خوشایندی در مورد این ترند وجود ندارد و ظاهراً افراد تنها به دلیل اینکه دیگران این کار را کرده‌اند کار مشابهی را انجام می‌دهند.

۹. چالش آب داغ

۱۰ ترند عجیب و غریب و باورنکردنی این روز‌های اینترنت

در یک ترندی که به هیچ عنوان منطق آن مشخص نیست، برخی افراد آب داغ روی خود ریخته تا ببینند که آیا تحمل آن را دارند یا خیر. این یکی از آن دسته چیز‌هایی نیست که ممکن است اشتباهی بی‌ضرر به نظر برسد، زیرا بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید باعث صدمه و یا حتی مرگ افراد شده است. تنها در ایالات متحده سالانه بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل سوختگی‌های ناشی از ریختن آب داغ روی خود جان می‌دهند.

اما این کار خطرناک به یک ترند تبدیل شده و ناگهان در یوتیوب و اینستاگرام شاهد فیلم‌هایی کوتاه از کسانی هستیم که روی سر خود یا دیگران آب داغ ریخته یا با نی آب داغ می‌نوشند و آن را به اشتراک می‌گذارند.

بدترین مورد این ترند زمانی بود که یک دختر ۸ ساله پس از دیدن یکی از ویدیو‌هایی این ترند در یوتیوب و شرط بندی با دختر عموهایش سعی در انجام کار مشابهی داشت و با نوشیدن آب داغ جان خود را از دست داد. خوشبختانه به دلیل آسیب‌های جدی این ترند ناخوشایند و آسیب رسان، ترند ریختن آب داغ و نوشیدن آن رفته رفته از اینترنت رخت بربست و دیگر کمتر دیده می‌شود.

۸. چالش نمک و یخ

۱۰ ترند عجیب و غریب و باورنکردنی این روز‌های اینترنت

برای موجودی که سوختن را یکی از بدترین و ترسناک‌ترین روش‌های مرگ می‌داند، باورکردنی نیست که انسان به روش‌های خلاقانه برای سوزاندن بدن خود تنها برای لذت بردن روی آورده باشد. چالش نمک و یخ یکی دیگر از این روش‌های خلاقانه، اما در عین حال احمقانه است که در فضای آنلاین ترند شده بود. همانطور که شاید حدس زده باشید در این چالش یخ و نمک را روی نقطه‌ای از بدن خود قرار می‌دهید.

اگر چه این ترند دیگر رواج گذشته را ندارد، اما ویدیو‌هایی از افرادی که این چالش را انجام می‌دهند از سال ۲۰۱۲ به بعد در فضای اینترنت منتشر شد. بعد از شایع شدن این ترند، والدین و کارشناسان سلامت به آن واکنش نشان دادند. اگر چه یخ و نمک ظاهراً بی‌خطر به نظر می‌رسند، اما ترکیب آن‌ها با یک واکنش شیمیایی خطرناک همراه است که باعث سوختگی و صدمات شدیدی می‌شود. ترکیب این دو چیزی شبیه یخ‌زدگی یا سرمازدگی را در آن نقطه از بدن ایجاد می‌کند.

۷. ناخن پردار

۱۰ ترند عجیب و غریب و باورنکردنی این روز‌های اینترنت

اگر چه نمی‌توان کسی که این ترند را در اینترنت به راه انداخته و اولین بار این کار را انجام داده پیدا کرد، اما استفاده از ناخن‌های پر دار یا چسباندن پر روی ناخن‌ها در اینترنت بسیار شایع و پرطرفدار شده است. جدای از ملاحظات اخلاقی مربوط به دفاع از حقوق حیوانات و در این مورد پرندگان پردار- اگر چه افراد پیرو این ترند ادعا کرده‌اند که از پر‌های مصنوعی برای تزیین ناخن‌های خود استفاده می‌کنند- ترند پردار کردن یا خزدار کردن ناخن‌ها به هیچ عنوان زیبا نیز نیست.

شاید تنها فایده آن عایق کردن ناخن‌ها در طول زمستان در مقابل سرما باشد که حتی در این صورت نیز کاری بیفایده است، زیرا روش‌های ساده‌تر بسیار دیگری برای انجام این کار وجود دارد. اگر چه چنین ترندی برخلاف دیگر موارد گفته شده در این مطلب آسیب جسمانی به شخص نمی‌رساند، اما در مورد آسیب‌های مغزی آن چندان مطمئن نیستیم.

۶. بازی خطرناک با کاندوم

کاندوم وسیله‌ای است که برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی و البته بارداری ناخواسته به کار می‌رود. اما اینترنت از دیرباز با ایده‌هایی عجیب در مورد دیگر کاربرد‌های این ابزار دست به گریبان بوده است. شاید شما نیز ویدیو‌هایی مربوط به باد کردن کاندوم در یوتیوب یا دیگر رسانه‌ها را دیده باشید. به طور کلی تا جایی که بازی کردن با این ابزار مفید تهدیدی برای فرد یا اطرافیان او نداشته باشد جای نگرانی نیست.

اما ترند اخیری که با استفاده از کاندوم ایجاد شده داستان متفاوتی دارد. در این ترند فرد کاندوم را از طریق سوراخ بینی خود به درون بینی کشیده و باید آن را از دهان خود خارج سازد. نکته ترسناک در مورد این کار این است که کاندوم از موادی ساخته می‌شود که به سختی تجزیه می‌شود. علاوه بر خطر خفه شدن، این کار باعث التهاب، عفونت باکتریایی و ایجاد جوش در فضای داخلی بینی خواهد شد. اما این خطرات نیز مانع از فراگیر شدن این ترند خطرناک در یوتیوب نشده است.

۵. شرمنده کردن والدین

۱۰ ترند عجیب و غریب و باورنکردنی این روز‌های اینترنت

بحث و جدل داشتن با والدین یکی از روش‌ها و بخش‌های جنجالی، اما لازم دوران بلوغ در نوجوانی است، اما با اختراع اینترنت این سودمندی دیگر نقش خود را از دست داده است. شرمنده کردن والدین ترندی است که در آن نوجوانان شکایت‌های خود از والدینشان را در فضای اینترنت منتشر کرده و به اشتراک می‌گذارند؛ چه در مورد امتناع آن‌ها از خریدن جدیدترین کنسول بازی برای شما باشد و چه ضایع کردن شما در برابر دوستانتان.

هر شکایتی در این ترند می‌تواند به اشتراک گذاشته شود. اما والدین نیز دست روی دست نگذاشته و ترند شرمنده کردن فرزندان را راه‌اندازی کرده‌اند. حدود ۳۰.۰۰۰ کلیپ از والدینی وجود دارد که فرزندانشان را در فضای مجازی تنبیه و به اصطلاح خوشایندتر، ادب می‎‌کنند و یکی از معمول‌ترین و جالب‌ترین روش‌های تنبیه آنان مجبور کردن فرزندان به انداختن هدایای کریسمس خود درون آتش است.

۴. سلفی در مراسم تدفین

۱۰ ترند عجیب و غریب و باورنکردنی این روز‌های اینترنت

این یکی برای ما ایرانی‌ها آشناتر است! اگر مدت کافی برای گشتن در اینترنت وقت بگذارید بدون شک با روش‌های خلاقانه و البته ترسناک انسان برای بکارگیری و استفاده از اجساد در طول تاریخ آشنا خواهید شد. یکی از موارد ترسناک و ناخوشایند در طول دوران ملکه ویکتوریا بوده که در آن افراد در کنار مردگان خود ایستاده و با آن‌ها عکس می‌گرفتند. اگر فکر می‌کنید که این ترند به گذشته متعلق بوده و دیگر وجود ندارد باید بدانید که کاملاً اشتباه فکر می‌کنید.

اینترنت بار دیگر باعث رواج این ترند غیرانسانی شده و موارد متعددی از آن در فضای آنلاین منتشر شده است. بسیاری اکنون در فیسبوک و اینستاگرام تصاویری از خود در کنار جنازه بستگانشان منتشر می‌کنند. در این تصاویر اغلب فردی که عکس سلفی می‌گیرد در حال لبخند زدن و شرایطی شادگونه دیده می‌شود. برای برخی این کار جزئی از فرآیند سوگواری است، اما با تماشای دقیقتر این تصاویر می‌توان فهمید که هیچ نشانی از سوگواری در این کار نیست. این کار ترکیبی ناخوشایند از دیوانگی مدرن برای سلفی گرفتن در هر موقعیتی که می‌توانید و یک سنت بسیار قدیمی عکس گرفتن با مردگان است.

۳. ۱۰۰ لایه

با رواج اینفلونسر‌های زیبایی در اینستاگرام و ولاگر‌ها یوتیوبی، هر لحظه روش‌های جدیدی برای داشتن ظاهری بهتر ابداع می‌شود، اما تعریف و کنار آمدن با ترند‌های زیبایی مدرن اغلب کار دشواری است. آیا تراشیدن ابرو‌ها نیز ترند بعدی برای زیبایی است؟ در مورد رژ لب‌هایی که از چیز‌های موجود در آشپزخانه ساخته می‌شوند چه؟ تمام سوالات اینچنینی بسته به این که از چه کسی و چه زمانی پرسیده شوند پاسخی متفاوت دریافت خواهند کرد.

برخی از افراد از این سوالات خسته شده و با یک ترند کاملاً جدید و متفاوت در واکنش به عمومی بودن مفهوم زیبایی به میدان آمده‌اند. این ترند شامل قرار دادن ۱۰۰ لایه از هر چیزی روی صورت یا بدن و گرفتن ویدیو از آن است. این چیز می‌تواند هر چیزی باشد؛ از ۱۰۰ لایه چسب نواری تا لوازم آرایشی و حتی لباس. تنها نکته ثابت ۱۰۰ لایه بودن آن چیز و قرار دادن نتیجه کار در اینترنت است.

۲. چالش آتش

۱۰ ترند عجیب و غریب و باورنکردنی این روز‌های اینترنت

برای بسیاری در دنیای آنلاین انگار که ریختن آب داغ روی خود یا یخ زده کردن بخشی از بدن با ترکیب یخ و نمک راه مناسب و راضی کننده‌ای برای ایجاد سوختگی نبوده است. از این رو آن‌ها تصمیم گرفته‌اند خیلی ساده خود را به آتش بکشند. در این ترند فرد مایعاتی اشتعال‌زا را روی بدن خود ریخته و سپس در حالی که آن را با فندک یا کبریت روشن می‌کند از خود فیلم می‌گیرد. بدین ترتیب اگر متوجه چنین ویدیو‌هایی در فضای آنلاین شدید باید بدانید که شوربختانه این یک اتفاق نادر نبوده و یک ترند است.

اگر چه انگیزه پشت هیچ یک از ترند‌های این فهرست قابل درک نیست، اما این یکی نه تنها قابل درک نیست بلکه نمی‌توان ذهنیت این افراد را ذره‌ای درک کرد که برای چند لایک فیک دست به کاری می‌زنند که اگر باعث مرگشان نشود صدماتی دائمی و جبران ناپذیر به بدن آن‌ها وارد خواهد کرد. بدین ترتیب اگر ویدیو شما در اینترنت بچرخد نیز شما برای هیچ خود را به آتش کشیده‌اید. اگر چه گزارش‌های زیادی از مواردی اینچنینی که به مرگ افراد و به خصوص کودکان منجر شده دیده می‌شود، اما شوربختانه این ترند هنوز رواج دارد.

۱. ترکاندن جوش

همه در مرحله بلوغ و نوجوانی خود شنیده‌ایم که ترکاندن جوش‌های چرکین یا سرسیاه اصلاً ایده جالبی نیست. در صورتی که شرایط بسیار بغرنج باشد پزشکان و جراحان معتبر، اما می‌توانند این کار را انجام دهند. با این وجود اکثر جوش‌ها موقتی بوده و در صورتی که کاری به کارشان نداشته و به آن‌ها دست نزنید بعد از مدتی خودبخود از بین خواهند رفت.

جوش زدن نیز یکی از مکانیزم‌های طبیعی بدن برای مبارزه با عفونت و آلودگی‌هاست که معمولاً نیاز به هیچ دخالتی از جانب ما ندارد. علاوه بر این، ترکاندن جوش کاری حال بهم زن و ناخوشایند است.

شاید به همین دلیل باشد که پدیده ترکاندن چرک‌های سرسیاه یا چرکین در اینترنت پرطرفدار شده است. اگر چه ما ایده پشت چنین چیزی را درک نمی‌کنیم، اما بسیاری در اینترنت به دنبال ویدیو‌هایی اینچنینی گشته و بر این باورند که تماشای ترکاندن جوش برای آنان خوشایند است.

منبع: listverse


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/904791/۱۰-ترند-عجیب‌و‌غریب-و-باورنکردنی-این-روز‌های-اینترنت
بازدید: 1330

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top