• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420267
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۷:۰۶
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

خوراک مرغ و اسفناج سرخ‌شده

خوراک مرغ با اسفناج یک غذای ساده، مغذی و خوش طعم است. این یک دستورالعمل کامل و درست است که یک ناهار عالی را به شما می‌دهد. این غذا خودش به تنهایی خوشمزه و سیر کننده است، اما می‌توانید آن را با برنج و یا نان هم سرو کنید.

این دستورالعمل ترکیب شگفت انگیزی از مرغ سرخ شده است. سس گوجه و اسفناج نرم که با کمی نمک و فلفل سیاه، طعمی ملایم پیدا کرده است. این یک نوع غذای ظاهرا سنتی با ترکیبی ساده است. این غذا خودش به تنهایی کامل است، اما اگر با برنج، پاستا یا گِمنه همراه شود، عالی خواهد بود.

خوراک مرغ و اسفناج سرخ شده

مراحل درست کردن این مرغ و اسفناج با اسفناج بسیار آسان است. مقداری روغن را در ماهیتابه گرم کنید، مرغ را اضافه کنید و با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. مرغ را تا زمانی که قهوه‌ای شود، سرخ کنید. سس گوجه را بریزید و کمی بپزید. اسفناج را اضافه کنید و تا زمانی که نرم شود، بپزید. یک یا دو این کار را انجام دهید. بعد از اینکه اسفناج تفت خورد، آماده است.

این دستورالعمل بسیار قابل انعطاف است، می‌توانید اسفناج را کمتر یا بیشتر کنید و همینطور مرغ را هم به همین صورت. همچنین از کیل به جای اسفناج استفاده کنید. این سبزی هم به همان میزان خوب است. البته به این معنا نیست که با مواد تشکیل دهنده زیاد، آن را سنگین کنید به همین دلیل فقط از نمک و فلفل سیاه استفاده می‌شود، البته در صورت دلخواه می‌توانید ادویه‌های بیشتری استفاده کنید. هر تغییری که می‌خواهید بدهید، اما سس گوجه‎فرنگی را فراموش نکنید، وجود این سس برای یکدست کردن غذا، ضروری است.

مواد لازم

  • ران مرغ بدون استخوان: ۱/۲ کیلوگرم
  • اسفناج کوچک: ۱/۲ کیلوگرم
  • پیاز: ۱ عدد، نگینی شده
  • سس گوجه: ۱ پیمانه
  • نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
  • روغن: ۱ قاشق غذاخوری
خوراک مرغ و اسفناج سرخ شده

طرز تهیه

۱. روغن را در ماهیتابه و روی حرارت بالا گرم کنید تا زمانی که به جلز و ولز بیفتد. پیاز‌ها را اضافه کرده و تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ دهند و کمی تیره شوند.

۲. مرغ را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و به ماهیتابه بیفزایید. آن‌ها را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس تفت دهید تا زمانی که سرخ شده و قهوه‌ای شوند.

۳. سس گوجه را ریخته و به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزید.

۵. بیبی اسفناج یا همان اسفناج‌های جوان را بدون خرد کردن داخل ماهیتابه بریزید و حدود ۱ تا ۲ دقیقه یعنی تا زمانی که نرم شوند، تفت دهید.

۶. پس از این زمان، بلافاصله از روی حرارت بردارید.

۷. آن را با برنج، گمنه، کینوا و یا حتی نان سرو کنید.

خوراک مرغ و اسفناج سرخ شده

نکات مهم

  • بیبی اسفناج یا اسفناج جوان خیلی نرم است و سریع می‌پزد بنابراین نباید آن را زیاد روی گاز بگذارید. همینکه پژمرده و نرم شد آن را از روی گاز بردارید.
  • استفاده از اسفناج جوان خیلی عالی است، اما می‌توانید از هر سبزی برگی دیگر به انتخاب خودتان همانند کیل استفاده کنید.
  • به جای سس گوجه می‌توانید از گوجه‌های تازه استفاده کنید.
  • اسفناج را زیاد نپزید. پخت طولانی باعث می‌شود بیشتر مواد مغذی آن از بین برود. آن را به مدت نهایتا ۲ دقیقه بپزید و بلافاصله از روی گاز بردارید.

منبع: cheflolaskitchen


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/894786/خوراک-مرغ-و-اسفناج-سرخ‌شده-مغذی-در-عین-سادگی
بازدید: 1010

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top