• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420514
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۲
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

طرز تهیه کباب میگو با سس مخصوص

کباب میگو به ساده‌ترین روش درست می‌شود. میگو در یک سس مخصوص با چهار ماده تشکیل دهنده فقط به مدت ۳۰ دقیقه خوابانده می‌شود سپس گریل می‌شود. این کباب میگو با وجود آسانی طعم فوق العاده‌ای دارد.

اگر چه فصل پاییز بیشتر زمان خوردن غذا‌های گرم و انواع دمنوش است، اما رگه‌های تابستانی هوا هنوز به ما اجازه می‌دهد تا همچنان از غذا‌های کبابی لذت ببریم پس قبل از اینکه هوا سرد شود بهتر است تجربه‌های خوبمان را راجع به انواع کباب با شما به اشتراک بگذاریم. این کباب میگو یکی از بهترین روش‌ها برای درست کردن یک میگوی کبابی است.

کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان

آیا همه ما به دنبال روش‌های سریع و آسان نیستیم؟ خب البته که اغلب همین طور است و تلاش ما هم اغلب اوقات بر همین پایه استوار شده است. با این دستورالعمل شما یک غذای پروتئینه کبابی در زمانی سریع و با طعمی عالی خواهید داشت که به خاطر ماریناد خوب و خوش طعم، حتما برای شما خاطره انگیز خواهد بود.

در این مدل کباب میگو هیچ چیز پیچیده‌ای وجود ندارد، فقط همه مواد ساده ماریناد را با هم مخلوط می‌کنید، همراه با میگو‌ها داخل کیسه پلاستیکی می‌ریزید و فقط ۳۰ دقیقه می‌گذارید بماند تا طعم بگیرد. طعم و مزه ماریناد کاملا با میگو جور در می‌آید. هم شیرین است و هم نمکی و در صورت دلخواه شما تند هم خواهد بود. سس سویا یک طعم قوی و عمیق ایجاد خواهد کرد در عین حال که عسل به آن شیرینی می‌دهد. برای سرو کردن هم می‌توانید مقداری سبزیجات بخار پز شده یا کبابی همراه آن سرو کنید تا یک غذای کامل داشته باشید.

میگو و مواد ماریناد

کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان
  • میگو: برای کباب میگو از میگوی بزرگ یا حتی میگوی جامبو استفاده کنید. اگر توجه کنید می‌بینید که بخشی از پوست میگو روی آن باقی مانده است؛ بنابراین پوست آن را کامل جدا نکنید.
  • عسل: شربت ذرت و یا عسل هر دو خوب هستند، اما من عسل را بیشتر توصیه می‌کنم.
  • سس سویا: سعی کنید از سس سویایی کم نمک استفاده کنید تا میزان شوری غذا را کنترل کنید. به خاطر داشته باشید که هر چقدر میگو بیشتر در سس بماند، سدیم سویا بیشتر جذب آن می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید چند ساعت بگذارید در مواد بماند حتما یک سس کم نمک تهیه کنید.
  • روغن زیتون: این ماده بخش بیرونی میگو را از خشک شدن محافظت می‌کند و آن را غنی‌تر و خوشمزه‌تر می‌کند.
  • سیر: این ماده طعم فوق العاده‌ای به غذای‌تان اضافه می‌کند بخصوص اگر تازه باشد. من اصلا توصیه‌ای به استفاده از جایگزین نمی‌کنم، چون سیر نقش زیادی در طعم غذا‌های دریایی دارد و بوی بد آن‌ها را از بین می‌برد.
  • فلفل قرمز خشک: اگر می‌خواهید کباب شما تند باشد کمی فلفل قرمز خشک به آن اضافه کنید. ابتدا با ۱/۴ قاشق چای‌خوری شروع کنید، ماریناد را مزه کنید (قبل از ریختن روی میگوها)، سپس اگر خواستید تندتر باشد، مقدار بیشتری اضافه کنید. یک نکته مهم اینکه فلفل‌ها به لحاظ تندی یکسان نیستند و این مساله را هم هنگام اضافه کردن فلفل در نظر داشته باشید.
  • جعفری یا پیازچه: این ماده تنها برای ایجاد تضاد رنگی و ظاهر زیباتر استفاده می‌شود و واقعا نیازی به آن نیست. البته من خودم جعفری خرد شده را برای اغلب ساندویچ‌ها استفاده می‌نم و طعم خوشایندی به آن می‌دهد.

مواد لازم

  • عسل: ۱/۲ پیمانه
  • سس سویا: ۶ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۴ حبه، ریز شده (۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری)
  • فلفل قرمز خشک: ۱/۴ تا ۱/۲ قاشق چای‌خوری (اختیاری)
  • میگوی بزرگ: ۳۶ عدد
  • پیازچه یا جعفری: مقداری برای تزئین (اختیاری)
کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان

 

طرز تهیه

۱. داخل کاسه مخصوص مخلوط، عسل، سس سویا، روغن زیتون، سیر ریز شده و فلفل خشک خرد شده را ریخته و با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان

۲. میگو را داخل یک کیسه زیپ لاک با اندازه بزرگ یا یک ظرف گود بریزید. مواد ماریناد را روی میگو بریزید، هوای کیسه را خالی کنید و درب آن را ببندید. با دست‌تان مواد ماریناد را در کل کیسه پخش کنید و کیسه پلاستیکی را داخل یخچال قرار دهید. بگذارید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه داخل یخچال بماند و مواد به خورد آن برود.

کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان

۳. اگر از سیخ چوبی استفاده می‌کنید حداقل ۳۰ دقیقه قبل آن‌ها را در آب بخیسانید به این ترتیب سیخ‌ها نمی‌سوزند. در حین اینکه میگو در حال ماریناد شدن است، سیخ‌ها را داخل آب بگذارید. البته اگر چند ساعت قبل این کار را انجام دهید خیلی بهتر خواهد بود.

۴. از قبل گریل یا کباب پز‌تان را آماده کنید. در مورد استفاده از زغال توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهید کباب شما نسوزد بین گوشت (از هر نوع) و ذغال‌ها، حداقل ۱۵ یا ۲۰ سانتی‌متر فاصله بگذارید.

۵. میگو‌ها را به سیخ بکشید. روی هر سیخ ۵ تا ۶ عدد میگو بگذارید.

کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان

۶. اگر از کباب پز استفاده می‌کنید، روی شبکه یا توری کباب پز را تمیز کنید و با روغن برس بزنید.

۷. میگو را روی گریل گذاشته و هر طرف آن را دو دقیقه بپزید. میگو خیلی سریعتر از سایر گوشت‌ها می‌پزد.

کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان

۸. در صورت دلخواه روی آن پیازچه یا جعفری بپاشید و سرو کنید.

کباب میگو با سس مخصوص و در حداقل زمان

منبع: cookingclassy


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/913166/کباب-میگو-با-سس-مخصوص-و-در-حداقل-زمان
بازدید: 1166

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top