• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 421222
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۴۵

شورلت کوروت C8؛ خودروی سال ۲۰۲۰ به انتخاب موتورترند

وب‌سایت گجت‌نیوز - حسین مرادی: شورلت کوروت C۸ به عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو شورلت کوروت سی ۸ آشنا می‌شویم.

شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد

با توجه به اینکه چیزی به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی باقی نمانده، رقابت برای انتخاب بهترین خودرو سال به اوج خود رسیده است. یکی از مهم‌ترین رقابت‌های این حوزه، رقابت خودرو سال موتورترند است که شامل سه بخش خودرو، شاسی بلند و پیکاپ می‌شود. در این رقابت آن دسته از خودرو‌هایی شرکت داده می‌شوند که کاملا جدید بوده یا تولیدکنندگان آن‌ها را نسبت به نسل قبل به کلی به‌روز کرده باشند.

موسسه موتورترند بهتر از سایر موسسه‌ها خودرو‌های سدان و هاچ بک، شاسی بلند و پیکاپ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ از این رو اگر به دنبال بهترین خودرو سال هستید تا آن را خریداری کنید، حتما به دنبال برنده رقابت بهترین خودرو سال موتورترند باشید. در این رقابت خودرو‌های متعددی شرکت کرده‌اند که داوران تمام جوانب آن‌ها را بررسی کرده‌اند.

از خودرو‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت باید به آئودی A۸، بی ام و Z۴، بی ام و سری ۳، بی ام و سری ۷، بی ام و سری ۸، کادیلاک CT۵، شورلت کوروت، کیا K۹۰۰، کیا نیرو EV، کیا سول، مزدا ۳، مرسدس بنز A کلاس، مرسدس AMG GT ۴، نیسان لیف پلاس، نیسان ورسا، پورشه ۹۱۱ کاررا S، سوبارو لگاسی، تویوتا کرولا، تویوتا سوپرا، تسلا مدل ۳ و فولکس‌واگن آرتئون اشاره کرد.

معیار‌های موسسه موتورترند

معیار‌های موسسه موتورترند برای انتخاب خودرو سال همانند تغییراتی که خودرو‌ها طی ۷۰ سال گذشته تجربه کرده‌اند، دچار تغییر شده‌اند. علاوه بر اینکه آزمایش‌های حرفه‌ای می‌تواند محدودیت این خودرو‌ها را آشکار سازد، اما کارشناسان موسسه موتورترند این خودرو‌ها را در شرایط واقعی نیز مورد تست قرار می‌دهند؛ همانگونه که یک راننده معمولی از آن‌ها استفاده می‌کند. این خودرو‌ها در شروع رقابت طی یک هفته مورد آزمایش‌های معمولی مانند مانور‌های جلوگیری از تصادف، پیست هشت شکل، مسافت ۴۰۰ متر، توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر توسط تیم موتورترند قرار گرفتند.

پیش از اینکه فینالیست‌ها نیز از میان شرکت‌کنندگان انتخاب شوند، تمامی خودرو‌ها در جاده‌های پیچ‌درپیچ، بیضی سرعت‌بالا و مسیر‌های ناهموار مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت، پس از اینکه این تست‌ها به سرانجام رسید، از میان ۲۱ خودرو رقابت خودرو سال ۲۰۲۰، ۹ خودرو شامل آئودی A۸، شورلت کوروت، کیا سول، مرسدس بنز A کلاس، مرسدس AMG GT ۴، پورشه ۹۱۱ کاررا S، سوبارو لگاسی، تسلا مدل ۳ و تویوتا سوپرا به عنوان فینالیست‌های این رقابت معرفی شدند.

خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند؛ شورلت کوروت C۸

شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد

تسلا مدل S خودرویی بود که توانست چشم‌انداز صنعت خودروسازی جهان را تغییر دهد و به همین دلیل موفق شد در سال ۲۰۱۳ به عنوان خودرو سال موتورترند انتخاب شود. در رقابت خودرو سال ۲۰۲۰ موتورترند نیز شورلت کوروت C۸ با تحول شگرف خود توانست فاتح این رقابت مهم شود. در واقع تا قبل از این خودرو یک وسیله نقلیه با چنین قیمتی در کنار امکانات و ویژگی خارق‌العاده در دسترس نبود. شورلت کوروت نسل هشتم خود را تجربه می‌کند. در ادامه با مشخصات این خودرو موتور وسط آشنا می‌شویم.

مشخصات شورلت کوروت C۸

شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد

شورلت کوروت C۸ از یک موتور ۶.۲ لیتری V۸ بلوک کوچک جنرال موتورز بهره می‌برد که در پشت کابین تعبیه شده است. در رانندگی در محیط‌های شهری صدای جاده به کابین وارد نمی‌شود و آرامش خاص آن جلب توجه می‌کند. در حالت رانندگی تور این خودرو، احساس راحتی بسیار فوق‌العاده‌ای همانند نیسان لیف را ارائه می‌دهد و نکته حائز اهمیت این است که اگر حالت رانندگی را به اسپرت یا پیست تغییر دهید، کیفیت سواری تغییر پیدا نمی‌کند.

شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد

کابین باکیفیت شورلت کوروت C۸ یکی دیگر از نکات برجسته این خودرو به شمار می‌رود؛ چراکه قیمت این خودرو با توجه به اینکه نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، اما طراحان کیفیت کابین را تغییر نداده‌اند و در کابین شاهد کیفیت ساخت مناسب هستیم و از ارگونومی مناسبی نیز بهره می‌برد. تنها نقطه ضعف این خودرو ظاهر آن است. اگر به خودرو نزدیک شوید، شاهد خطوط بی هدفی خواهید بود که بدون هیچ دلیلی بر روی بدنه کشیده شده‌اند. همچنین در بدنه شکستگی‌ها و چین‌های متعددی را مشاهده می‌کنیم که در نسل قبلی نیز وجود داشتند. احتمال دارد طراحان با شبیه کردن این نسل به نسل قبلی سعی داشتند نگاه مشتریان نسل‌های قدیمی را به این خودرو جلب کنند.

شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد

در خصوص طراحی ظاهری این خودرو نیز یان کالوم، مدیر طراحی پیشین جگوار که در این رقابت به عنوان داور مهمان حضور داشت عنوان کرد کوروت C۸ برای رانندگی یک خودرو بسیار عالی محسوب می‌شود، اما استایل آن باعث خجالت خواهد شد. هرچند شورلت طی سال‌های آینده با انجام به‌روزرسانی‌های میان‌دوره‌ای می‌تواند این ضعف طراحی را برطرف سازد.

شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد

شورلت کوروت C۸ از پرفورمنس بسیار مناسبی بهره می‌برد. موتور این خودرو می‌تواند با تولید قدرتی برابر با ۴۹۵ اسب بخار ظرف مدت ۲.۸ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که کوروت C۷ ZR۱ با قدرت ۷۵۵ اسب بخار از شتاب ۳ ثانیه و فراری ۸۱۲ با قدرت ۸۰۰ اسب بخار از شتاب ۲.۸ ثانیه بهره می‌برد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس ۸ سرعت دو کلاچه سریع کوروت به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت ۱۱.۱ ثانیه می‌تواند حدود ۴۰۰ متر مسافت را طی کند.

شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد
شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد
شورلت کوروت C ۸ به عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند انتخاب شد

منبع: motortrend


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/941843/شورلت-کوروت-c8-خودروی-سال-۲۰۲۰-به-انتخاب-موتورترند
بازدید: 890

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top