• جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: 421262
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۰۳

صادرات انواع محصولات به روسیه و رونق تجاری شرکت ها

ممنوعیت ورود کالاهای اتحادیه اروپا و آمریکا به روسیه، فرصت مناسبی برای صادرات کالا از سایر کشورها به روسیه فراهم کرده است.  بسیاری از کشور ها از جمله ایران می توانند از این فرصت برای صادرات به روسیه استفاده کنند. صادرات کالا در هر زمینه، در صورتی که با بررسی همه جانبه بازار هدف انجام شود، بسیار سود آور خواهد بود.

مواد غذایی، میوه، سبزیجات، اقلام صادراتی به روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان است که تقریباً نیمی از جهان، از شمال اروپا تا آمریکای شمالی امتداد دارد و 9 منطقه زمانی را شامل می شود و همه مناطق آب و هوایی به جز مناطق گرمسیری را داراست.آب و هوای سرد روسیه باعث محدودیت در تولید میوه و سبزی، محصولات غذایی و پرورش دام می شود. از این روست که برای تامین نیازهای خود در این زمینه ناچار به واردات آن ها از سایر کشور هاست.

افزایش جمعیت روسیه در دو دهه گذشته و تمایل روزافزون مصرف کنندگان آن برای حفظ رژیم های غذایی سالم ، تقاضا برای میوه و سبزیجات تازه در سالهای اخیر، تقاضا برای مصرف این محصولات را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

مهم ترین مزیت ایران برای صادرات به روسیه

نزدیکی ایران به روسیه و وجود دریای مشترک بین این دو کشور فذصت منابی است که تا ایران بتواند از این فرصت استفاده کرده و محصولات خود را برای صادرات به روسیه عرضه کند.خوشبختانه آب و هوای چهار فصل ایران امکان تولید محصولات کشاورزی و میوه را به صورت متنوع فراهم کرده است. از این رو می توان با نظارت و برنامه ریزی دقیق موقعیت های استراتژیک صادرات میوه و محصولات غذایی مورد نیاز روسیه را شناسایی و محصولات ایرانی را برای صادرات به روسیه عرضه کرد.

مهم ترین مواد غذایی که هم کنون از ایران به روسیه صادر می شود عبارتند از :میوه جات (سیب، انار، نارنگی و ..)، سبزیجات  (گشنیز، ریحون، جعفری) صیفی جات، ادویه، گیاهان دارویی، خشکبار و ...

صادرات به روسیه

پیش نیاز های تجارت موفق با روسیه

همانطور که می دانید اولین عامل برای تجارت و بازرگانی با روسیه، دیپلماسی بین دو کشور است و در صورتی که دو کشور مبدا و مقصد مشکلات دیپلماسی نداشته باشند، قادر به تبادل کالا و انتقال ارز خواهند بود. خوشبختانه ایران مشکلی در روابط دیپلماسی با روسیه ندارد.

عامل دومی که برای موفقیت در صادرات به روسیه بسیار مورد توجه است، رعایت اصول صادرات موفق کالاست. این عامل نه تنها برای صادرات به روسیه، بلکه برای تجارت با هر کشور دیگری لازم و ضروری است. اصول صادرات موفق به روسیه بحث گستره ای است که بسیاری موارد را شامل می شود. از جمله آن ها می توان به شناخت دقیق بازار هدف روسیه، بازاریابی حرفه ای، بررسی دقیق رقبا، بررسی نیاز بازار و ... اشاره کرد.

اما علاوه بر رعایت اصول تجارت موفق بین دو کشور عامل مهم دیگری که موفقیت در صادرات ره به دنبال دارد، نحوه ارائه و بسته بندی کالا است.

بسته بندی صادراتی، عامل مهم در صادرات کالا به روسیه

بسته بندی عامل مهمی در صادرات میوه، مواد غذایی و هر محصول دیگری است که در بازاریابی و فروش آن بسیار تاثیر گذار است. عوامل مهمی از قبیل به قدرت خرید ، فرهنگ و سلیقه مردم در ویژگی های بصری بسته بندی محصول صادراتی باید مد نظر قرار داده شود. این یک اصل است که برای حضور پر رنگ در بازار هدف باید بسته بندی کالای خود را متناسب با سلیقه مردم، زیبا و شکیل انتخاب کنید.

رعایت این اصل برای صادرات میوه و سبزیجات و به طور کلی مواد غذایی به روسیه نیز صدق می کند. انتخاب بسته بندی مناسب برای محصولات غذایی که علاوه بر گرافیک زیبا و جذاب بتواند مطابق با سلیقه مردم روسیه و فرهنگ آن ها باشد می تواند عاملی برای موفقیت تجارت با روس ها باشد.

بسته بندی صادراتی محصول شما علاوه بر گرافیک جذاب و زیبا باید استاندارد های بسته های صادراتی را برخوردار بوده و از استحکام بالایی در برابر شرایط حمل و نقل تا زمان تحویل در روسیه و حتی زمان نگهداری آن در انبار ها برخوردار باشد.

بسته بندی انواع مواد غذایی، میوه و سبزی که به مقصد روسیه صادر می شود، باید تهویه مناسب داشته و در کانتینرهایی قرار گیرد که بتواند درجه دمای نگهداری مواد غذایی را مناسب نگهدارد تا فاسد نشده و طراوت و تازگی خود را از دست ندهد.

صادرات به روسیه مقدمه صادرات جهانی

صادرات موفق محصولات غذایی نیازمند برنامه و هماهنگی بسیاری در داخل کشور، از زمان کاشت محصول تا بسته بندی نهایی در داخل کشور و همچنین بررسی و تحقیقات استراتژیک فراوان  در مورد فرصتهای لازم برای صادرات ( از قبیل نوع شرکتی که باید تأسیس شود ، تحویل و توزیع محصولات ، برنامه های بازاریابی موثر و مهمتر از همه شرایط محلی ) دارد.

همانطور که گفته شد موفقیت در صادرات کالا به بسیاری عوامل مختلفی از جمله دیپلماسی کشورها بستگی دارد. اما اگر  از این عامل چشم پوشی کنیم، در صورتی که صادرکنندگان میوه و محصولات ایرانی بتوانند محصولات خود را با استانداردهای جهانی در روسیه عرضه کنند و حضور پر رنگی در بازار روسیه داشته باشند، می تواند مقدمه ای برای حضور قدرتمند تر در اروپا و حتی کل دنیا باشد.

صادرات میوه و مواد غذایی به روسیه برای تجار کشورمان بسیارسود آور است. در این رابطه مشورت با یک شرکت بازرگانی با سابقه در مورد الزامات و مراحل صادرات به روسیه مانند volga-crops.com، می تواند کمک شایانی در زمینه بسته بندی میوه و سبزیجات و همچنین رعایت استاندارد های لازم در مورد بسته بندی صادراتی را در اختیار شما قرار دهد.

مطالب گروه بازرگانی ولگا در زمینه ملزوات بسته بندی صادراتی میوه و سبزیجات اطلاعات بسیاری برای صادرات موفق میوه در اختیار شما قرار می دهد.


 

بازدید: 832




Scroll to Top