• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 424132
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۰۶

آیا تدریس خصوصی و معلم خصوصی برای موفقیت در کنکور لازم است؟

اکثر داوطلبان با وجود اینکه ایام عید را به درس خواندن گذرانده اند، ولی باز  در زدن تست های فیزیک هیچ تسلطی ندارند، مخصوصا فیزیک دو و فیزیک پیش که برایشان دشوار شده است. از این که می بینن دوستانشان خیلی راحت تست های فیزیک رو میزن و پیشرفت کرده اند خیلی متعجب می شوند. واقعا علتش رو نمی فهمن، چجوری در عرض یک ماه انقدر پیشرفت کردند و توانستن تست های فیزیک رو سریع تر از همیشه بزنن. تا اینکه متوجه میشن معلم خصوصی میتونه خیلی کمک کنه. با خودشون میگن حتما کلی پدر مادرشون برای این کلاسا هزینه کنن و الا خصوصی ارزون کجا پیدا میشه؟! معلم خصوصی زرنگ و با سواد کسی که این همه مطلب درسی سختو تو ذهن دانش آموزان جا بندازه. بعضی وقتا میشنون که بعضیا معلم میگیرن و به جایی نمیرسن ولی بعضیا نتیجه اش رو خیلی خوب دیده بود. به همین علت هر روز بیشتر به گرفتن معلم خصوصی فکر می کنن. تا اینکه یه روز تصمیم گرفتن با گروه مدرسین کنکور آزمون تماس بگیرن و در مورد معلم خصوصی فیزیک از اونها سوال کنن. اونا خیلی باز باهاشون برخورد کردند و بهشون اطمینان دادند که پس از سپری شدن دوره تدریس خصوصی فیزیک خیلی راحت تر بتونن تستای کنکور رو بزنن. با شنیدن این حرف خیلی خوشحال شدن و به آینده تحصیلی خودشون امیدوار موندن.

یکی از شاگردان میگفت روز اول کلاس خصوصی رو هیچ وقت یادم نمیره، حدودا ساعت شش بعد از ظهر با دکتر مداحی زاده وعده کردم و ایشان سر وقت تشریف آوردند. خیلی شیک و جدی پشت میز نشستند و نظرم رو در مورد فصول فیزیک پرسیدند. من هم کم نذاشتم و تقریبا گفتم که با همه فصل ها مشکل دارم. انگار که جواب عجیبی نداده باشم. آقای مداحی زاده بهم اطمینان دادند  که با چند جلسه این مشکل بر طرف خواهد شد. من که باورم نشد. تا اینکه خود ایشون خودکار و کاغذ رو برداشت و یک تست فیزیک جلوم گذاشت. با خوندن صورت مسئله کلا بی خیال تلاش برای حلش شدم. اما ایشان اصرار داشت که حل رو به هر طریقی که میدونم شروع کنم. وقتی شروع کردم فرمول ها اصلا یادم نمیومد تا اینکه با راهنمایی ایشون خیلی ساده تر از چیزی که فکرش رو می کردم خودم به فرمول راه حل رسیدم. اصلا باورم نمی شد که معلم فیزیک خصوصی تا این اندازه بتونه موثر باشه!

جلسه اول کلاس خصوصی فیزیک سه

زمانی که معلم به سر کلاس اومد با صحنه ی متفاوتی مواجه شد. صبا دختری نبود که مثل خیلی از دانش آموزان آماده حضور معلم نشسته باشه و دست به سینه بخواد حرفای معلم خصوصی فیزیکش رو بشنوه. رو میز صبا پر شده بود از مطالب درسی مختلف و انواع سوالات فیزیک از سایت سازمان سنجش! سوالاتی که ساعت ها با اونها کنجار رفته بود و بدقلق تریناشو به مبارزه جلسه خصوصی فیزیک سه آورده بود. معلم تو دلش یه باریکلا حسابی به صبا گفت و با در درست گرفت خودکار به کمک صبا برای حل راحت تر اشکالاتش اومد. با این روش صبا به قدری خوب و حرفه ای تست زدن رو یاد گرفت که الان در کمتر از یک ماه و تنها با سپری شدن 6 جلسه به یکی از بهترین دانش آموزان کلاس فیزیک تبدیل شده است. خوشبختانه صبا دیگه نگران نمره فیزیک نهایی نیست و با اعتماد به نفس برای نتیجه گرفتن در کنکور تست می زند.


 

بازدید: 471




Scroll to Top