• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424320
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۳۰

حرکات ورزشی برای از بین بردن قوز شست پا یا بونیون

پای آسیب دیده را روی زانوی پای مخالف بگذارید . پای خویش را از قسمت زیر انگشت بزرگ پا با دست مخالف آن بگیرید. با استفاده از دست ازاد خود، به آرامی انگشت شست پا را کشیده و از مفصل دور کنید.

این وضعیت را حفظ نموده و به آرامی انگشت پای خویش را در جهت عقربه های ساعت و خلاف آن بچرخانید. این حرکت را به تعدادی که پزشک گفته است تکرار کنید.

کشش شست پا:با دست به آرامی شست پا را به طرف جای مناسبش هدایت کنید، 10 ثانیه نگه دارید و 3 تا 4 دفعه تکرار کنید.

قوز شست پا, هالوکس والگوس,بونيون, درمان قوز شست پا

درمان هالوکس والگوس

 

تمرین 6

بالا بردن قوس کف پا:می توانید با بالا بردن قوس کف پا در منزل، آنرا بکشید. این کشش به تقویت و کشیدگی قوس ها کمک کرده و گرفتگی و درد پاها را کاهش می دهد. می توانید این حرکت را روی یک زیرانداز ورزشی انجام دهید.

 

ایستاده و پاها را به میزان عرض باسن باز کنید. آنگاه تمام ده انگشت را بالا برده و آن ها را به طرف بالا بکشید. به آرامی و تک تک انگشتان را پائین آورید.

 

تنها انگشتان کوچک را بالا برده و انگشت بزرگ را روی زمین بگذارید. انگشت بزرگ را به جلو و پائین بکشید.

 

آنگاه برآمدگی انگشت بزرگ و قسمت داخلی پاشنه را روی زمین قرار دهید. این کار قوس پا را بالا نگه داشته و آنرا تقویت می کند.

 

قوز شست پا, هالوکس والگوس,بونيون, درمان قوز شست پا

 درمان قوز شست پا با ورزش

 

تمرین 7

ورزش بالا بردن پاشنه پا: در حالی روی پاهایتان بایستید که زانوها خمیده هستند. تلاش کنید قوس کف پا را تا جایی که میتوانید بالا ببرید و در این حالت بمانید.

 

پاشنه پای اسیب دیده را از زمین بلند کنید در حالیکه روی انگشت دچار بونیون فشار وارد می کنید. برای ۵ ثانیه در این حالت بمانید و آنگاه به پاها استراحت دهید.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/sport/darman/exercises8-remove-boon.html
بازدید: 1700

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top