• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 426946
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

جا‌های دیدنی سنگاپور

هفته نامه همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: سنگاپور شکوه خاصی از ثروت را به شما نشان می دهد اما این تمام آن چیزی نیست که این سرزمین برای عرضه دارد. جدای از مراکز خرید پیشرفته، هتل های لوکس و رستوران های مدرن، سنگاپور تاریخی غنی دارد و فضاهای عمومی و طبیعت آن بسیار دوست داشتنی است.

از آنجایی که تقریبا تمام مردم شهر به آسانی انگلیسی صحبت می کنند و نشانه های شهری نیز انگلیسی است، این سرزمین می تواند یک مقصد آسان برای گردشگران باشد. با ما همراه باشید تا دیدنی ترین نقاط سنگاپور را بشناسیم.

1. آسمانخراش رویایی

سرزمین تغییر

خلیج «مارینا بی سندز» یک مجموعه عظیم از هتل، مراکز خرید به همراه برندهای لوکس و همچنین کانال آبی است که در طول آن جاری است. موزه علم هنر و آسمانخراش «اسکای پارک» مکان مناسبی برای دیدن تمام شهر است. استخر مجموعه تنها برای مهمانان هتل قابل استفاده است اما شما می توانید از سایر امکانات این مجموعه استفاده کنید. این مجموعه شاید بیش از هر جای دیگری نفوذ ثروت را در سنگاپور به شما نشان دهد؛ مجموعه ای با استانداردهای بین المللی در جنوب شرق آسیا.

2. بزرگترین چرخ و فلک جهان

سرزمین تغییر

«سنگاپور فلایر» بزرگترین جرخ و فلک جهان است که باید حتما آن را امتحان کنید. برای خرید بلیت این چرخ و فلک بسته های مختلف گردشگری وجود دارد که این جاذبه را همراه جاذبه های دیگر شهر به طور ترکیبی برای تان عرضه خواهد کرد. شما می توانید بسته مطابق میل تان را خریداری کنید و در طول 30 دقیقه که سوار چرخ و فلک هستید از تماشای چشم اندازهای بکری که در برابرتان قرار دارد، لذت ببرید. این چرخ و فلک از صبح تا میانه های شب روشن است و شما می توانید بر حسب سلیقه خود، نور روز یا درخشش شب را برای گردش تان انتخاب کنید.

3. باغ های کنار خلیج

سرزمین تغییر

مردم سنگاپور به مفهوم «شهرباغ» اعتقاد راسخی دارند و این را می توانید از باغ های آنها به درستی دریابید. اگر دوست دارید برای چند لحظه هم که شده از زندگی پر جنب و جوش شهری فاصله بگیرید و در کنار گیاهان آرامش را تجربه کنید باید سری به باغ های کنار خلیج بزنید. بزرگترین آبنمای داخلی دنیا در این مجموعه قرار دارد و شما می توانید در مورد تنوع زیستی این سرزمین در باغ خلیج اطلاعات بیشتری کسب کنید.

4. از قلعه تا موزه هنر مدرن

سرزمین تغییر

فورت کانن پارک (Fort Canning Park) سال ها به عنوان یک پایگاه نظامی شناخته می شد؛ قلعه ای که در سال 1859 ساخته شدت و برای دفاع از سنگاپور اهمیت بسیاری داشت. امروز این قلعه تغییر کاربری داده و نمایشی از آثار هنری مدرن در آن برپاست. ضمن این که پارک قلعه مکان ایده آلی برای برگزاری پیک نیک، کنسرت، نمایش های تئاتر و جشنواره های سراسری است.

5. موزه جنگ

سرزمین تغییر

سنگاپور وحشت ناشی از جنگ جهانی دوم را فراموش نکرده و موزه «چانگی چاپل» داستان انسان هایی را که تحت اشغال ژاپن، درد و رنج بسیاری را متحمل شدند بازگو می کند. این موزه نامه ها، عکس ها و آثار بیش از 50 هزار شهروند و همچنین نظامیانی را که در این جنگ درگیر بودند برای تان روایت می کند. شما می توانید در این موزه احساسی را که زندانیان جنگ جهانی داشتند از نزدیک درک کنید.

6. باغ وحش

سرزمین تغییر

نام بهترین باغ وحش سنگاپور در بین بهترین باغ وحش های جهان ثبت شده است؛ مکانی بسیار عالی برای زندگی حیواناتی که شما را شگفت زده خواهند کرد. در این باغ وحش حیوانات بسیاری نگهداری می شوند و تمام تلاش مسئولان باغ وحش این بوده که محیط زیست هر حیوانی را به درستی بازسازی کنند. برای بازدید از این باغ وحش بزرگ دست کم سه ساعت زمان بگذارید و در تورهای غذا دادن به حیوانات، سافاری و بازدید از پارک پرندگان شرکت کنید.

7. محله چینی ها

سرزمین تغییر

اگر تا به حال به چین سفر نکرده اید با قدم زدن در محله چینی های سنگاپور می توانید ادعا کنید که حال و هوای آن سرزمین را تجربه کرده اید. از رستوران های کوچک گرفته تا غذاهای چینی، فانوس های قرمز روشن و هیجان و شلوغی که در منطقه وجود دارد؛ همه و همه شما را به چین خواهد برد. معبد هندوها و معبد دندان بودا از مکان های دیدنی این بخش شهر است. نشانگرهای این منطقه هم به زبان انگلیسی نوشته شده و هم به زبان های ژاپنی و چینی، بنابراین برای گردش در منطقه دچار مشکل نخواهید بود.

8. محله های هیجان انگیز

سرزمین تغییر

یکی از جاذبه های هیجان انگیز سنگاپور تنوع محله های آن است. با وجود پیشرفت های بسیار این کشور، شما می توانید با سنت های غنی و شخصیت های کهن هر محله به خوبی آشنا شوید. محله های «هند کوچک» و «خیابان اعراب» دو محله دیدنی سنگاپور هستند. جامعه هندی های سنگاپور بیش از 200 سال قدمت دارند و واژه سنگاپور در حقیقت از واژه سانسکریت به معنای «شهر شیر» گرفته شده. محله چینی ها امروزه یک محله پر رونق و رنگارنگ است که معبدی معروف و دیدنی دارد. در محله اعراب شما می توانید از مسجد تاریخی سلطان که در سال 1825 ساخته شده دیدن کنید.

9. باغ گیاه شناسی

سرزمین تغییر

اگر باغ خلیج شما را شگفت زده نکرده بهتر است از باغ گیاه شناسی دیدن کنید. سنگاپور نخستین نامزدی میراث جهانی یونسکو برای باغ گیاه شناسی را از آن خود کرده است. باغ گیاه شناسی سنگاپور میراث طبیعی این سرزمین را به نمایش می گذارد و با پیاده روی در میان درختان انبوه سر به فلک کشیده از طبیعت این شهر لذت خواهید برد. در باغ گیاه شناسی از باغ ارکیده، باغ اکو، دریاچه اکو و باغ بونسای دیدن کنید.

10. هتلی تاریخی

سرزمین تغییر

هتل رافلز یکی از بزرگترین هتل های قرن نوزدهم در جهان است که میزبان افراد مشهوری مانند جوزف کنراد، رودیارد کیپیلینگ و چارلی چاپلین بوده. این هتل در سال 1887 ساخته شده و بیش از یک قرن به عنوان نقطه عطقی در معماری سنگاپور شناخته می شد. معماری کلاسیک هتل در کنار باغ های گرمسیری نمایانگر تاریخ غنی و هنر ارزشمند این سرزمین است.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/720707/جا‌های-دیدنی-سنگاپور
بازدید: 1093

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top