آدرس  تعبير خواب جامع > حرف چ >

چراغ

 

ابراهيم كرماني گويد:

چراغ در خواب،خادم خانه است و معبران گويند: كدبانوي خانه است. اگر در خواب بيند كه درخانه او چراغ پاكيزه روشن است. دليل كه كدبانوي خانه زني به صلاح و نيك سيرت است. اگر بيند چراغ تاريك مي سوخت، دليل است بر رنج كدبانوي خانه يا خادم يا زن. اگر بيند چراغ فرو مي رود، دليل كه كدبانوي خانه بميرد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند از آتش زنه چراغ برافروخت، دليل كه اگر زن دارد فرزندش آيد. اگر غريب است، زن كند يا كنيزك خرد. اگر در سفر غايب دارد به سلامت بازآيد. اگر بيند در شهر چراغ بسيار است، دليل كه پادشاه ولايت عادل است و قاضي منصف و مردم شهر عشرت و نشاط بسيار است.

 

اسماعيل بن اشعث گويد:

اگر بيند چراغ بسيار در دست داشت، دليل كه او را فرزندي آيد كه عزت و دولت يابد. اگر بيننده خواب فاسق است، دليل كه به خداي تعالي بازگردد و توبه كند. اگر مشرك است هدايت يابد. اگر مسلمان است توفيق طاعت يابد. اگر بيند چراغ بمرد، دليل كه فرزندش هلاك شود يا عز و دولتش نقصان پذيرد. اگر بيند در هر دو دست او چراغ روشن بود، دليل كه مراد دين و دنياي او ساخته شود. اگر بيند در دست يك چراغ داشت كه در وي دو سوراخ و دو فتيله افروخته است، دليل كه او را دو فرزند نيك است كه به يك شكم آيند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن چراغ در خواب بر چهارده وجه است.

اول: پادشاه.

دوم: قاضي.

سوم: فرزند.

چهارم: عروسي.

پنجم: ولايت وحکومت.

ششم: سراي و خانه.

هفتم: مهترو رئيس.

هشتم: شادي.

نهم: علم.

دهم: توانگري ثروتمندي.

يازدهم: عيش خوش و زندگي راحت.

دوازدهم: كنيزك.

سيزدهم: منفعت.

چهاردهم: آن چه بيند همچنان است.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد :

اگر مردي مجرد در خواب ببيند که چراغ افروخته يا چراغي را مي افروزد زني در زندگيش پيدا مي شود يا عاشق مي شود و ازدواج مي کند. افروختن چراغ در خواب نيکو است همين طور است چراغ افروخته در اتاق داشتن و ديدن. چراغ در خواب بنا به نوشته معبران کهن براي مرد همسر کاردان و عاقل و مدبر است و براي زن شوهري دل سوز و دوستدار و مهربان و علاقه مند به خانه و خانواده چنان چه دختر جواني چراغ بخصوص چراغ روشن در خواب ببيند خوستگاري مناسب پيدا مي کند. برخي ديگر از معبران نوشته و متذکر شده اند که داشتن چندين چراغ ، وجود چندين فرزند را نويد مي دهد. لامپ بستن به چراغ برق و نفت و روغن ريختن در چراغ نفتي نيز خوب است چون تهيه و تدبير کاري است اميد بخش که در آينده شما را به نعمت و رفاه و آسودگي مي رساند. اگر در خواب ببينيد که چراغي در دست داريد و راه مي رويد نشان آن است که به سفري پر سود مي رويد يا ماموريتي به شما مي دهند که براي شما پيروزي مي آورد و چنان چه تاجر و کاسب باشيد کسبي پرسود خواهيد داشت.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن شمع و چراغ فرزند بود

www.aradpardaz.com