آدرس  تعبير خواب جامع > حرف ب >

بالش

 

محمد بن سيرين گويد:

بالش درخواب خادم است بيننده خواب را. اگر بيند بالشي نو فراگرفت و آن بالش سبز بود، يا شخصي به وي داد، دليل است كه او را خادم يا خدمتكاري مصلح و پارسا پيدا شود. اگر بيند بالش او كهن و چركين و زرد وسياه باشد، تاويلش به خلاف اين است.اگربيند بالش او بدريد يا بسوخت يا از وي ضايع شد، دليل است كه خدمتكاران وي ضايع شوند يا بگريزند يا رنج و بلائي بدو رسد و به سبب آن از وي جدا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند شخصي از خانه او بالش بدزديد، دليل است كه شخصي از پي زن او مي گردد كه او را بفريبد يا از پي كنيزك. معبران گويند: ديدن بالش درخانه، دليل است شخصي از آن خانه بميرد. اگر مردي بيند بالش بسيار يافت، دليل است كه به قدر آن بالش ها او را خادمان و كنيزان حاصل شود. اگر بيند آتش در افتاد و بالش او بسوخت، دليل كه خادمان و كنيزان او بروند يا بگريزند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن بالش در خواب بر پنج وجه است.

اول: خادم،

دوم: كنيزك،

سوم: رياست.

چهارم: دين نيكو.

پنجم: پرهيزكاري و عدل.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 بالش در خواب به خادم خانه بر مي گردد. اگر جواني در خواب ببيند که بالشي نو زير سر نهاده عاشق مي شود و به زودي ازدواج مي کند. اگر پارچه بالش به رنگ سبز باشد همسري خوب و نيک نفس و پارسا نصيب او مي شود. سرخي نيز شادابي و نشاط او را مي رساند. ابريشم زيرکي را باز مي گويد. اگر کسي در خواب ببيند که بالش زير سرش چرک و کثيف و کهنه شده بايد نگران دو چيز باشد. اول نگران دروغ گوئي و دوم بيماري. اگر پارچه بالش زرد باشد از يک بيماري خبر مي دهد و اين بيماري به همان خانه بر مي گردد که اداره امور را به عهده دارد. اگر کسي ببيند که بالش او سوخته يا سوراخ است به خانواده اش يا آن خانم مدير خانه آسيب و لطمه وارد مي آيد. اگر خواب ديديد که بالش شما سوخته شده ياسوراخ شده اما اين کار را خودتان نکرده ايد جويا شويد و تحقيق کنيد که همسرتان از شما چه آزردگي دارد چون اگر در رفع آن نکوشيد احتمالا به جدائي مي انجامد.اگر کسي ببيند که دزد بالش او را برده کسي هست که به محارم او چشم طمع دارد يا اين نگراني در او هست که ديگران به محارم او ديده بد داشته باشند. پنهان کردن بالش در پشت بدبيني و حسد عاشقانه است

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه روى بالشى نشسته‏ايد، بيانگر قبول مسائل ناگوار است.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن بالش در خواب ، علامت داشتن زندگي اي راحت و آسوده است .

2ـ اگر دختري خواب ببيند بالش مي دوزد ، نشانة آن است كه اميدي دلگرم كننده به آينده خواهد داشت .

 

درکتاب سرزمين روياها آمده است :

يك بالش را پر مي كنيد : ناكامي در روابط اجتماعي

زانوهايتان را روي بالش مي گذاريد : شما رقباي بسياري داريد .

پاهايتان را روي بالش مي گذاريد : بر رقبايتان پيروز مي شويد .

 

 

www.aradpardaz.com