آدرس  تعبير خواب جامع > حرف گ >

گوهر

 

محمدبن سيرين گويد: ديدن گوهر به خواب، دليل بر زني توانگر صاحب جمال بود. اگر بيند گوهري داشت، دليل است زني چنين بخواهد. اگر ديد گوهر او ضايع شد، دليل است زن را طلاق دهد

. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند گوهر مي فروخت، دليل است دلاكي كند و دختري را به شوهر دهد. اگر بيند گوهر سفيد داشت، دليل است فرزندي آورد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن گوهر به خواب بر هشت وجه است. اول: مال مذكور. دوم: علم مشهور. سوم: فرزند معروف. چهارم: چيزي گرانبها. پنجم: زني با جمال. ششم: سخني مفيد. هفتم: خيروبركت. هشتم: كاري نيكو. و ديدن گوهرفروش در خواب، دليل برخداوندِ علم و دين است.

منوچهر مطيعي تهراني گويد: هر چيز خوبي در زندگي روزمره ما که ارزش مادي و معنوي فراوان دارد و در خواب هاي ما مي تواند به شکل گوهر متجلي ظاهر شود. زن خوب گوهر است. فرزند شايسته و برومند گوهر است. علم و دانش گوهر است. سخن به جا و خوب گوهر است و اين زياد بستگي پيدا مي کند به وضع و شرايطي که در بيداري داريد. ابن سيرين نوشته اگر در خواب بينيد گوهري داريد که نمي دانيد چيست ولي مي دانيد گوهر است و ارزنده و درخشان يا با زني صاحب جمال و کمال ازدواج مي کنيد يا صاحب فرزندي مي شويد که در زمان خودش داراي نام و آوازه خواهد شد. مرحوم مجلسي رحمته الله اليه براي هر يک از سنگ هاي قيمتي تعبيري مناسب نوشته اما با نحوه کنوني زيست و حيات بشر که جواهرات از ميان مردم جمع آوري شده و در بانک ها و مراکز اقتصادي پشتوانه پولي کشورها قرار گرفته نمي توان آن تعابير را درست دانست. کلا گوهر را مورد توجه قرار مي دهيم که معني عام دارد. اگر دختري دم بخت در خواب گوهر ببيند شوهري مي کند شايسته و بزرگ و ممتاز . گوهر عالي ترين امتياز براي چيزهائي است که در بالا نام برده شد فقط بيننده خواب بايد تشخيص دهد چه وضع و موقعيتي دارد وگوهر در زندگي او چه مي تواند باشد. فروختن گوهر در خواب از دست دادن امتياز است و خريدن آن تحصيل امتياز تعبير مي شود. اگر در خواب ببينيد گوهري داشته ايد که آن را گم کرده ايد فرصتي نيکو را از دست مي دهيد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

ديدن گوهر در خواب ، علامت آن است كه در امور عاطفي و حرفة خود اقبال خوبي خواهيد داشت .

www.aradpardaz.com