آدرس  تعبير خواب جامع > حرف پ >

پيغمبري

 

حضرت دانيال گويد:

اگر ديد كه او پيغمبري شد از جمله پيغمبران و خلق را به خدا مي خواند و راه توحيد همي نمود، دليل كه نخست به محنت و بلا گرفتار شود و بعد از آن بر دشمنان ظفر يابد. اگر ديد زاهد و مصلح شد، همين دليل كند، لكن محنت و بلاي وي در دنيا كمتر از آن بود. اگر ديد كه او محتشم و توانگر شد، نعمت دنيا بر وي فراخ شود، اما دين او تباه گردد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند نام وي متغير شد، چنانكه او را به نام نيك خواندند، چون محمد و محمود وسعيد و صالح و علي و مثل اين، دليل بود كه او را به ذكر خير و نيكي ياد سازند. اگر به خلاف اين ديد، مردمان وي را به شر و بدي ياد كنند. اگر بيند او پادشاه يا امير يا قاضي شد، دليل كه در شغل خويش عدل و انصاف نگاه دارد. اگر به خلاف اين بيند، دليل شر و بدي بود.

 

جابر مغربي گويد:

اگر بيند از حال صلاح به فساد مبدل شد، دليل كند بر نجسي و ادباري. اگر به خلاف اين بيند، دليل شود بر سعد و اقبال دين و دنياي وي.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

حکم کلي در خواب ديدن پيغمبران اين است که روياي انبيا و اوليا ميمنت و شگون دارد اما بيشتر منوط است به وضعي که خواب مي بينيم. اگر پيغمبري را خوشحال و مسرور ديديم نشان آنست که وضع بيننده خواب روز به روز بهتر مي شود و شرف و جاه و منزلت مي يابد. چنانچه آن پيغامبر يا ولي را غمگين و آزرده ديديم تعبير آن خلاف اولي است. روي هم رفته ديدن پيغمبران در خواب نيکو است.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن پيغمبران دولت باشد

هرکه پيغمبررا در خواب بيند کاردين ودنياي وي نظام گيرد

 

اچ ميلر مى‏گويد:

ديدن پيامبران در خواب، بيانگر شنيدن اخبار مهم است.

www.aradpardaz.com