• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 410156
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

زنان نمی توانند به این جزیره وارد شوند! (+تصاویر)



جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما
جزیره اوکینوشیما

 

جزیره اوکینوشیما ژاپن (Okinoshima Island)
جزیره اوکینوشیما در ناحیه ای به نام سوگونی (sougonnni) و در دریای میانی بین دو کشور ژاپن و کره واقع شده است. این جزیره از زمان های بسیار قدیم و حتی دنیای باستان برای مردم ژاپن بسیار اهمیت داشته است. بسیاری از مردمان ژاپنی برای دعا و آرزو به این جزیره می رفتند و برای امنیت در دریا و قایق رانی های خود دعا می نمودند.


در جزیره اوکینوشیما حدود ۸۰،۰۰۰ هدایا و گنج پیدا شده است که اکنون و امروزه از آن به عنوان گنج ملی یاد می شود. همانطور که حتی ورود به این جزیره ژاپنی برای خانم ها ممنوع است، سختگیری های بسیاری در این مورد انجام می دهند. این قوانین و قواعد که از آن به کارهای حرام در این جزیره نام می برند از زمان های بسیار دور و در دوران باستان شناسی مربوط به یک میلیون سال پیش در این جزیره وجود داشته و همچنان حفظ شده اند.

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما
عکس های جزیره اوکینوشیما


در سه بنا و عبادتگاهی که در  جزیره اوکینوشیما ژاپن به نام های اوکینوشیما (Okinshima)، اوشیما (Oshima) و کیوشو (Kyushu) واقع شده است می توانید ۳ زن را بشناسید که در عکس ها و مجسمه های درون این بناها قابل شناسایی است و جزو زن های مقدس برای ژاپنی ها به شمار می آیند. از این ۳ زن تا به امروز به خوبی یاد شده و برای آن ها حرم هایی در این جزیره ساخته اند و هر فردی که به دیدار این جزیره می آید، با خود نذری ها و هدایایی را به همراه می آورد. ترتیب دیدن این حرم ها بسیار اهمیت دارد. زمانی که هر مردی وارد این جزیره می شود، ابتدا باید حتما به دیدن هر ۳ این حرم ها و عبادتگاه ها برود.


اولین عبادتگاه مقدسی که مردان برای عبادت به درون آن می روند، عبادتگاه اوشیما است که در آن شخصی به نام اوکیتسو-میا یوهایشو به خاک سپرده شده است. پس از آن به دیدن عبادتگاه اوکینوشیما می روند. در نهایت پس از انجام تشریفات و آداب عبادت، تمام افرادی که وارد جزیره شده اند و تا این حرم آمده اند، با یکدیگر جمع شده و به صورت گروهی به سمت عبادتگاه شیمبارو–نویاما حرکت می کنند.

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما
تصاویر جزیره اوکینوشیما

 

این افراد در طول راه و در نهایت در آن مکان مشخص به انجام آداب و رسوم عبادتی خود پرداخته و مراسم خود را تکمیل می نمایند. شواهدی از افرادی که سنت عبادت را جزیره مقدس اوکینوشیما پرورش داده اند، در دسترس است. جزیره اوکینوشیما ژاپن و سایت های وابسته به آن، در ناحیه موناکاتا (Munakata) در فهرست میراث جهانی در ماه جولای ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است.


جزیره اوکینوشیما متعلق به کیست؟
هم اکنون از تمام قایق های ماهیگیری که در اطراف جزیره به کار مشغولند خواسته شده است که فاصله مشخصی را تا جزیره حفظ کنند و وارد حریم آبی جزیره نشوند. همچنین درون جزیره و در سرتاسر آن دوربین های امنیتی کار گذاشته شده است تا از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری شود. این جزیره هم اکنون متعلق به فردی به نام موناکاتا تایشا (Munakata Taisha) است و اگر کسی بدون وجوز پا به درون جزیره اوکینوشیما ژاپن بگذارد، پیگرد قانونی خواهد داشت و جرم مرتکب شده است. کشیش های شینتو که درون جزیره مستقر هستند و همیشه در اینجا زندگی می کنند.

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما
عکس های جزیره اوکینوشیما


قوانین درون جزیره اوکینوشیما
از مهم ترین قوانین ورود به جزیره می توان به ممنوع بودن ورود خانم ها به آن اشاره کرد. جدای از آن، بسیاری از مردان نیز به سختی اجازه ورود به این جزیره را دریافت می کنند. پس از ورود به جزیره باید از یک سری قوانین پیروی کنند. برای مثال، حتی اگر کسی مجاز به ورود به جزیره باشد، ممنوع است که حتی یک کلمه در مورد آنچه که دیده یا شنیده است، صحبت کند.


همچنین هیچ کس نباید از این جزیره، چیزی بیرون ببرد. از یک شاخه درخت گرفته تا چمن یا سنگ ریزه.
قبل از ورود به جزیره، تمام مردان باید ابتدا در همان بندر خود را تماما غسل داده و پاکیزه وارد خام جزیره شوند. آن ها معتقدند که آب دریا تمام ناخالصی ها و ناپاکی ها را از بدن می شوید و با خود می برد.

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما
جزیره اوکینوشیما در ژاپن


جاذبه های درون جزیره اوکینوشیما
جزیره اوکینوشیما ژاپن از زمان های قدیم با قوانین منع ورود به جزیره پنهان شده بود و با همین روش توانسته همچنان دست نخورده و سالم باقی بماند. محدودیت های ورود به جزیره حتی امروزه هم وجود دارد. در نتیجه اینجا جزیره ای خصوصی است که تنها اجازه ورود به اشخاص خاص و محدودی می دهد. جدای از بناهای با قدمتی زیاد در این جزیره که خود می تواند جزو جاذبه های فرهنگی آن محسوب شود.

 

در جزیره اوکینوشیما ژاپن جنگل ها و طبیعت بی نهایت زیبایی نهفته است که ارزش دیدن را دارد. حتی به دلیل اینکه افراد کمی وارد این مکان شده اند، این جنگل ها را می توان کاملا دست نخورده دانست. چرا که افراد در طول تاریخ به این مکان مقدس هیچ کاری نداشته اند و به طبیعت آن، دست برد نزده اند.


قدمت و تاریخچه شکل گیری این مکان مقدس
در گذشته های دور و در دوره ای که جمعیت محلی ساکن در جزیره های این ناحیه از اقیانوس در ژاپن با کشورهای خارجی در شرق آسیا شروع به تبادلات کالا نمودند، این آداب و رسوم عبادت را شکل دادند. از همان زمان جزیره اوکینوشیما ژاپن تبدیل به مکانی فرهنگی و مقدس برای مردم شد. بسیاری از تحقیقات باستان شناسی که در این جزیره بر روی هدایا و نذری های گذشتگان انجام شده است، ثابت نموده است که چنین هدایایی به اندازه یک هزاره سالم مانده اند و همچنان از آن ها نگهداری می شود.


این سایت میراث جهانی که به مدت پنجاه قرن، آیین های باستانی در آن برگزار می شود، نشان دهنده تشکیل باورهای بومی ژاپنی است. ایمان باستانی از طریق تابوهای سنتی که از جزیره محافظت می کردند، به عنوان اعتقاد مذهبی در این سه الهه ظاهر شد. جزیره اوکینوشیما ژاپن به عنوان جزیره ای مقدس در سایت های وابسته به منطقه موناکاتا (Munakata Regio)، قطعه بی نظیری از شواهد باقی مانده در مورد شکل گیری و انتقال این سنت است.


تغییر و توسعه این مراسم از قرن چهارم تا نهم اتفاق افتاده که شواهد باستان شناسی در این جزیره، شاهد بر آن و نشان دهنده مبادلات بین المللی و کالاهای ارزشمند در شرق آسیا است.


ساکنان منطقه موناکاتا که جزیره اوکینوشیما ژاپن (Okinoshima) را برای امنیت دریایی پرستش کرده اند، نقش مهمی در تبادلات خارجی ژاپنی ها ایفا می کردند. این تبادلات به پیشرفت ژاپن باستان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و مذهبی کمک بسیار نموده است. آثار آیینی جزیره اوکینوشیما ژاپن شامل بسیاری اشیاء نادر و کم نظیر از کشورهای خارجی است که به عنوان قطعات ارزشمند و مدرک مبادلات خارجی و داد و ستد در آن دوران محسوب می شوند.

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما
جزیره اوکینوشیما
 

این ملک و جزیره، یک شاهد کم نظیر از شواهد و نشانه هایی در طول دوران پیوسته تاریخی است و بسیار عالی برای باستان شناسان، تاریخدانان و جامعه شناسان روند شکل گیری و رشد یک آیین و چهارچوب های آن را نشان می دهد. به همین دلیل این جزیره برای چنین افرادی بسیار اهمیت داشته و مطالعات بر روی حرم ها و عبادتگاه های آن به همراه مردم باقی مانده از نسل های اولیه همچنان ادامه دارد.


سایت های باستان شناسی که تقریبا در جزیره اوکینوشیما ژاپن کم کم در حال ناپدید شدن هستند، فهرستی از تاریخچه پیشرفت آیینی، در اینجا را نشان می دهند. مراسم اهدای سه الهه موناکوتا (Munakata) در سه حرم و عبادتگاه موناکاتایاشی واقع در جزایر اوکینوشیما، اوشیما و کیوشو انجام می شود. گروه بناهای محصور شده شامبورو –  نویاما (The Shimbaru-Nuyama) از نوادگان اصیل همان مردمی هستند که در دوران باستان این آیین را به وجود آوردند و همچنان به همان شیوه عبادت خود را انجام می دهند. تابوها و وسایل مربوط به آداب و رسوم مربوط به پرستش، در جزیره مقدس، تا کنون در Okitsu-miya Yohaisho در جزیره Oshima و سایت های دیگر به فروش رسیده است.

 

جزیره اوکینوشیما,جزیره اوکینوشیما ژاپن,عکس های جزیره اوکینوشیما


پرستش در جزیره اوکینوشیما ژاپن، که از ارتباط باستانی میان جمعیت محلی و طبیعت آغاز می شود، به طور مداوم تا به امروز نسل به نسل به عنوان پرستش سه الهه موناکاتا، به عنوان باورهای بومی ژاپنی منتقل شده است. این آداب و رسوم در زندگی مردم محلی نیز رسوخ کرده و حتی در سرتاسر این کشور پخش شده است. به طوری که اکنون از این ۳ الهه حدود ۶۰۰۰ عبادتگاه و حرم مقدس در سرتاسر ژاپن پیدا شده است.


خوشبختانه بناهای مقدس و حرم ها در این جزیره در بالاترین نقطه ساحلی و رو به دریا ساخته شده اند. در نتیجه اگر کسی حق ورود به جزیره را نداشت، از همان دور می تواند حرم را ببیند و دعا کند. اگر در یک روز آفتابی و بدون ابر به قسمت شمالی جزیره بروید می توانید، تمام جزیره و مکان ها مذهبی آن را از روی آب تماشا کنید. 

 

منبع: eligasht.com

 


امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/okinoshima02-island.html
بازدید: 1087

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top