• پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: 427034
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲

10 ماده غذایی برتر ضد التهابی که می توانید هر روز بخورید

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب تغذیه و رژیم همراه باشید.

 

غذاهای ضدالتهابی, بررسی اثرات ضد التهابی

غذاهای ضدالتهابی

 

التهاب نتیجه تلاش بدن برای حفاظت از خود است. هدف از التهاب حذف عامل آسیب رساننده به بدن و شروع روند ترمیم است. وقتی که چیزی مضر بدن را تحریک میکند تلاشی از جانب بدن شروع میشود تا آن را از میان بردارد و این تلاش موجب بروز علائم التهاب میشود.

ارتباط بین التهاب مزمن و افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان به خوبی اثبات شده است، همانطور که یک مطالعه بیان می کند ، "مدارک قابل توجهی از این نتیجه گیری پشتیبانی می کند که التهاب مزمن می تواند فرد را مستعد سرطان کند، همانطور که ارتباط بین بیماریهای التهابی مزمن روده و افزایش خطر سرطان روده بزرگ نشان داده شده است.

 

التهاب مزمن در اثر بسیاری از موارد ایجاد می شود ، عفونت های باکتریایی یا ویروسی ، مواد تحریک کننده شیمیایی ، چاقی و ذرات غیر قابل هضم . به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل کنید رژیم غذایی شما مملو از غذاهایی است که می توانند در مقابله با التهاب در سطح سلولی کمک کنند.

 

هوای آلوده حاوی ترکیبات اکسیدکننده و سمی است و بدن به ذرات موجود در این هوا واکنش التهابی نشان می‌دهد بنابراین استفاده از موادغذائی ضدالتهاب و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی از این فعالیت ها جلوگیری می کند.

 

غذاهای ضدالتهابی, بررسی اثرات ضد التهابی

مواد غذایی ضد التهاب

 

غذاهای ضدالتهابی 

در اینجا لیستی مختصر از غذاهایی که ممکن است در رژیم ضد التهابی خود بگنجانید آورده شده است:

1. زردچوبه 

2. ماهی وحشی 

3. زنجبیل 

4. سبزیجات برگ تیره 

5. روغن زیتون فوق العاده بکر

6. زغال اخته 

7. سیب زمینی شیرین

8 انواع خاصی از چای 

9. آووکادو 

10. جلبک دریایی 

 

یک رژیم ضد التهابی یک رژیم غذایی به معنای معمول نیست ،اگرچه ممکن است با استفاده از غذاهای سالم و اجتناب از مواد غذایی دیگر مانند کربوهیدرات های ساده ،مقداری وزن کم کنید، اما به عنوان یک برنامه کاهش وزن در نظر گرفته نشده است. هدف این رژیم برای کاهش التهاب مزمن در طولانی مدت است ، به این معنی که به تعهد و درک چگونگی تأثیر غذاهایی که می خورید بر بدن شما نیاز دارد.

 

غذاهای ضدالتهابی, بررسی اثرات ضد التهابی

 رژیم غذایی ضد التهابی

 

دریافت مقدار زیادی فیبر غذایی ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها ، مواد معدنی و عناصر غذایی گیاهی محافظ برای رژیم ضد التهاب ضروری است. اطمینان حاصل کنید که رژیم شما متنوع است و شامل انواع میوه ها و سبزیجات از طیف رنگی از جمله گوجه گیلاسی ، سبزیجات برگ تیره و میوه های نارنجی و زرد است. هیدراته بمانید و به طور مرتب از سبزیجات چلیپایی مانند کلم استفاده کنید.

 

روی خوردن بیش از حد یک چیز تمرکز نکنید، بلکه مقداری از همه چیز را در حد متوسط ​​بخورید. به احساس خود پس از خوردن غذاهای جدید یا قطع برخی از غذاها از رژیم خود توجه کنید، بگذارید بدن معلم شما باشد و به زودی خواهید فهمید که چه چیزی برای شما مفید است و چه عواملی برای کاهش التهاب ... و خطر ابتلا به سرطان را از طریق گسترش کاهش می دهد.

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/anti-inflammatory02-foods.html
بازدید: 706

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top