• چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: 429155
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۲۲:۱۵

آموزش تزئین شکلات به شکل دسته گل

آموزش تزئین شکلات به شکل دسته گل

آموزش تزئین شکلات به شکل دسته گل

یکی از دغدغه‌های همیشگی ما هنگامی که به یک تولد یا مهمانی دعوت می‌شویم، این است که چه کادویی بخریم. اگر شناخت کافی درباره طرف مقابل داشته باشید این کار راحت‌تر است ولی اگر شناختتان به اندازه لازم نباشد هدیه گرفتن بسیار دشوار است.

ساخت گل با شکلات ایده‌ای جذاب برای افرادی است که علاقه زیادی به شکلات دارند. تزئین شکلات به شکل گل به‌خصوص در مناسبت‌هایی مثل ولنتاین کاربرد فراوان دارد.

در این متن آموزش تزئین شکلات به شکل دسته گل را برای شما ارائه می‌دهیم. تا انتهای متن همراه ما باشید.

پیش از آنکه به سراغ آموزش برویم، نیاز دارید که ابتدا با وسایل تزئین دسته گل آشنا شوید. به این منظور پیشنهاد مطالعه مقاله «وسایل تزئین دسته گل؛ معرفی 11 ابزار مختلف برای مراسم» در سایت چیکاو chikav.ir جزو ضروریات آموزشِ پیچیدن و تزئین دسته گل به حساب می آید.

برای ساخت گل با شکلات باید شکلات‌های محبوب فرد مورد نظر را جمع‌آوری کنید و سپس سعی کنید با چیدمان درست آن را به شکل گل درآورید.

برای این کار در ابتدا می‌توانید از یک کاغذ یا مقوای کوچک مستطیلی شکل کمک بگیرید. بالای مقوا را با قیچی ریشه‌ریشه کنید و بعد از اینکه دور شکلات را چسب زدید، مقوا را دور آن بچسبانید تا شکل پرچم گل درست شود.

یک مقوای دیگر را که از نظر رنگ متناسب با رنگ مقوای قبلی باشد انتخاب کنید. آن را به شکل مربع برش دهید و دایره‌وار تا بزنید. بالای آن را به صورت دایره برش دهید.

مقوای مربع‌شکل نقش گلبرگ گل را دارد و شما باید آن را دور شکلات خود بپیچید. می‌توانید از دو گلبرگ برای زیباتر شدن گل خود استفاده کنید.

این کار را ادامه دهید تا تعداد شکلات‌ها زیاد شود. در انتها تمام شاخه گل‌هایی را که درست کرده‌اید، در کنار هم قرار دهید تا دسته گل شما تکمیل شود.

این روش جزو ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت گل با شکلات است. اگر در انجام آن مهارت داشته باشید می‌توانید دسته گل‌های زیباتری را بسازید.

 دسته گل شکلاتی با کاغذ کشی

دسته گل شکلاتی با کاغذ کشی

اگر می‌خواهید طرز ساخت دسته گل شکلاتی به شکل دیگری یاد بگیرید، می‌توانید از کاغذ کشی استفاده کنید. کاغذ کشی سبز و صورتی، قیچی، نخ، فویل و سیخ چوبی جزو لوازم لازم برای ساخت این نوع دسته گل هستند.

در ابتدا شکلات را درون فویل طلایی بپیچید و انتهای آن را با نخ محکم کنید. یک کاغذ کشی صورتی بردارید و آن را به شکل گلبرگ حالت دهید و سپس به دور شکلات خود بپیچید.

از کاغذ کشی سبز برای ساخت کاسبرگ می‌توانید کمک بگیرید. با قیچی کاغذ کشی‌های سبز را به شکل مثلث برش دهید و دور تا دور کاغذ صورتی بچسبانید.

این کار را ادامه دهید تا تعداد شاخه‌های بیشتری بسازید. در انتها شاخه گل‌ها را کنار هم قرار دهید تا یک دسته گل داشته باشید.

 

دسته گل شکلاتی تولد

از دسته گل شکلاتی برای هدیه دادن در تولد نیز می‌توانید استفاده کنید. سعی کنید شکلات‌های مورد علاقه فرد را بشناسید و از آن‌ها در دسته گل خود استفاده کنید.

اگر وقت و حوصله کافی دارید می‌توانید دسته گل را به سلیقه خودتان بسازید. اما اگر فکر می‌کنید که مهارت کافی در این زمینه ندارید، می‌توانید انجام آن را به گل‌فروشی‌ها بسپارید.

در کنار شکلات می‌توانید از گل‌های طبیعی استفاده کنید. مهم‌ترین اصل زمان آموزش تزئین شکلات به شکل دسته گل، چیدمان صحیح اجزای آن است.

 

دسته گل شکلاتی ولنتاین

روز 14 فوریه به نام روز ولنتاین یا روز عشق نام‌گذاری شده است. در این روز عشاق برای ابراز عشق خود به هم کادو می‌دهند و سعی می‌کنند روزی خاطره‌انگیز را برای هم بسازند.

درست است که این روز در کشور ما به رسمیت شناخته نمی‌شود اما بسیاری از جوانان این روز را با گرفتن هدیه و ساختن خاطرات شیرین جشن می‌گیرند.

یکی از کادوهایی که در این روز رواج پیدا می‌کند، دسته گل شکلاتی برای ولنتاین است. اگر کمی خلاقیت داشته باشید می‌توانید این دو را ترکیب کنید و دسته گل شکلاتی زیبا تهیه کنید.

بهتر است بدانید که در ایران از سال 1389 هرگونه فعالیتی مبنی بر اطلاع‌رسانی روز ولنتاین ممنوع

اعلام شده است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد. با وجود این، بسیاری از افراد در این روز تصمیم به خرید یا تهیه دسته گل شکلاتی هدیه ولنتاین و اعطای آن به عشق زندگی خود می‌گیرند.

 تزئین شکلات با کاغذ رنگی

تزئین شکلات با کاغذ رنگی

همان‌طور که در ابتدای این مطلب آموزش تزئین شکلات به شکل دسته گل اشاره کردیم، شما می‌توانید با استفاده از کاغذ رنگی دسته گل شکلاتی زیبا بسازید. سعی کنید رنگ‌هایی که برای ساخت دسته گل استفاده می‌کنید در یک طیف قرار داشته باشند تا زیبایی دسته گل شما بیشتر شود.

استفاده از کاغذ رنگی راهی ساده و در عین حال کاربردی برای ساخت دسته گل است. با اندکی تمرین می‌توانید در این کار به مهارت برسید. شما می‌توانید از اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف برای ایده گرفتن استفاده کنید.

 

تزئین شکلات به شکل دسته گل رز

یکی از ایده‌های جذاب برای تزئین شکلات، سفارش آن به‌صورت گل رز است. شما می‌توانید شکلات‌هایی شبیه به گل رز سفارش دهید و آن‌ها را طوری کنار هم بچینید که یک دسته گل زیبا داشته باشید.

تهیه یک دسته گل رز شکلاتی بسیار راحت است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. اگر وقت کافی دارید می‌توانید شکلات‌ها را خودتان تهیه کنید و برای انجام آن می‌توانید از قالب‌ شکل گل استفاده کنید.

استفاده از گل طبیعی در کنار شکلات‌ها زیبایی دسته گل شما را چند برابر می‌کند.

 

آموزش تزئین شکلات برای کادو

کادو دادن و کادو گرفتن از بهترین حس‌هایی است که یک نفر می‌تواند تجربه کند. گاهی تولد فردی است که برای شما اهمیت زیادی دارد و دوست دارید کادویی به او بدهید که همیشه در ذهنش ماندگار شود.

برای این کار ایده‌های زیادی وجود دارد که ما در این متن آموزش تزئین شکلات به شکل دسته گل، یکی از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

کادو شکلاتی

اگر دوست شما علاقه زیادی به شکلات دارد می‌توانید از همین راه او را خوشحال کنید. بهتر است دسته گلی با شکلات برای او تهیه کنید و کادوی او را نیز با شکلات بپوشانید.

تهیه دسته گل را در ابتدای متن توضیح دادیم. شما می‌توانید دور تا دور کادوی خود را با گل‌هایی که روش ساخت آن را توضیح دادیم، بپوشانید و در کنار دسته گل شکلاتی خود، کادوی شکلاتی نیز بدهید.

اگر ساخت دسته گل برای شما وقت‌گیر است، در یک باکس زیبا کادوی خود را با گل و شکلات تزئین کنید. کادو را در باکس بگذارید و گل‌ها و شکلات‌ها را در اطراف آن بچینید.

در دنیای مدرن امروز، دسته گل (bouquet) یا بوکت گل یک تکنیک منحصر به فرد، در عین حال ساده برای آماده سازی یک کادو بی نظیر برای مناسبت های مختلف است. قدمت این کلمه فرانسوی به ۴۹۰ سال قبل میلاد مسیح باز میگردد که از آن زمان تاکنون رسم پرت کردن دسته گل عروس نیز بنا نهاده شد. دسته گل، با عقبه ای که دارد جزو جدانشدنی گلفروشی های دنیاست و در میان انواع دیزاین های گل هنوز هم طرفداران دو آتیشه خود را دارد.

هدف دسته گل های ما در آغوش گرفتن عزیزان شما و شاد کردنشان از طرف شماست.


بازدید: 3617




Scroll to Top