• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 429164
تاریخ انتشار: جمعه, ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۲۰

سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری؟

سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری؟

در بحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو، برخی از افراد می خواهند خیلی سریع رشد کنند در حالی که دیگران برای ‏مدت ‏طولانی در ‏سئو حضور دارند.‏ سئو‏ دو جنبه خیلی مهم دارد و شما باید همین حالا یکی را انتخاب کنید.‏ قبل از اینکه ما به تکنیک ها بپردازیم ، در مورد سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید توضیحاتی ارائه می دهیم.‏

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

یکی از بخش هایی از سئو که می خواهم به شما معرفی کنم موضوعی است که امیدوارم هرگز از آن استفاده نکنید. تقریبا در سال 2009 تاکتیکهای استفاده بیش از حد کلمات کلیدی یا ‏ایجاد لینک ‏های ساختگی و غیر واقعی بسیار متداول بود زیرا کاملا موثر بود. ‏اما امروزاین نوع تاکتیک های ایجاد لینک تقریباً منسوخ شده اند. و حتی ممکن است سایت شما را با جریمه های گوگل روبرو ‏کنند.‏ به همین دلیل است که آن را سئو کلاه سیاه می نامند.

هدف از سئو کلاه سیاه استفاده از استراتژی هایی است که با دستورالعمل های ‏موتور ‏جستجو مغایر است و قوانین موتورهای ‏جستجو را نقض می کند.‏

گرچه ممکن است جذابیت خود را داشته باشد ، اما استفاده از سئو کلاه سیاه به طور معمول با جریمه موتورهای ‏جستجو به ‏پایان می رسد.‏ ارزش ریسک کردن را ندارد.‏ بنابراین ، چرا  از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند؟  زیرا ، اغلب بهبود رتبه یک سایت طبق دستورالعمل های گوگل زمان بر ‏است. ‏در واقع مدت زمان طولانی نیازاست تا رتبه یک سایت بهبود یابد.‏

ممکن است با این کار موفقیت کوتاه مدت را تجربه کنید. بازدید از سایت شما ممکن است به سرعت افزایش یابد ، اما ‏جریمه ‏های ‏گوگل‏ هر روز پیچیده تر می شوند و می توانند اثرات شکننده ای را در بازدید و رتبه شما ایجاد کنند.‏ ممکن است از این طریق برای مدت کوتاهی به مقصود خود برسید ، اما همیشه باید حواستان به موتور جستجو باشد و راه ‏های ‏جدیدی ‏برای طفره رفتن قوانین پیدا کنید.‏

به عنوان مثال ، استراتژی های کلاه سیاه به شما امکان می دهد پیچیدگی ایجاد لینک را کاهش دهید. یا بدون داشتن  ‏محتوا، برای ‏کلمات کلیدی فراوانی وبسایت خود را رتبه بندی کند.‏

‏. این نوع سئو بر روی بهینه سازی ‏محتوای شما فقط برای موتور جستجو متمرکز است و اصلا کاربر را در نظر نمی گیرد. ‏از آنجا که ‏روشهای زیادی برای  ‏شکستن  و دور زدن قوانین برای بالا بردن رتبه سایتهای شما وجود دارد ، این یک راه اصلی ‏برای کسب درآمد ‏سریع است.‏

اما همانطور که گفته شد ، در صورت تشخیص موتور جستجو اغلب منجر به پاک شدن کامل یک سایت از لیست های ‏جستجو ‏می شود.‏

و دلیلی که من در اینجا به سئو کلاه سیاه اشاره کردم این است که می خواهم شما متوجه شوید که هیچ میانبری در سئو ‏وجود ‏ندارد. ونسبت به استراتژی هایی را که برخی پیشنهاد می کند و ممکن است خیلی درست به نظر برسند، هوشیار ‏باشید.

‏ ‏ برخی از تکنیک ها یا روش ‏های ‏سئو‏ کلاه سیاه عبارتند از:‏

 متداول ترین تکنیک های کلاه سیاه شامل تکرار کلمات کلیدی ، پنهان کردن (پنهان کردن ‏کلمات کلیدی در کد ‏به طوری که ‏کاربران آنها را نمی بینند ، اما موتورهای جستجو آن را مشاهده می کنند) و خرید لینک ‏می شود.‏ ‏•استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

‏• دستکاری لینک

‏• ایجاد مقالات ، صفحات یا صفحات ورودی سایت با محتوای تکراری

 

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به طور معمول به تاکتیک های ‏سئو‏ اشاره دارد که همزمان و مطابق با شرایط و قوانین موتورهای جستجو هستند. روش های ‏سئو‏ کلاه سفید عبارتند از:‏

ایجاد محتوا و خدمات با کیفیت و اصیل

‏وب سایت سازگار با موبایل ‏

‏استفاده از برچسب های متای واضح و کلمات کلیدی

این باعث بهبود رتبه بندی جستجو در ‏SERP‏ می شود و همچنین یکپارچگی وب سایت شما را حفظ می کند.‏

، ‏سئو‏ کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. اگر از این طریق ‏سئو‏ انجام دهید ، روی ‏مخاطبان ‏انسانی خود ‏تمرکز خواهید کرد.‏ در سئو کلاه سفید، شما سعی می کنید با رعایت قوانین موتور جستجو ، بهترین محتوای ‏ممکن را به  راحتی ‏در دسترس آنها قرار دهید.‏

 

شما هم مختارید یک از سئو های کلاه سفید یا کلاه سیاه را انتخاب کنید.‏

متأسفانه ، این همیشه آسان نیست.‏ نیازی به گفتن نیست  اما من در مورد ‏سئو‏ کلاه سفید صحبت می کنم.‏

 

سئو‏ کلاه سفید در مقابل ‏سئو‏ کلاه سیاه ‏

همانطور که می دانید ، زندگی همیشه سیاه یا سفید نیست.‏ همین امر در مورد سئو نیز صدق می کند. در واقع چیزی ما بین این دو وجود دارد که باید به آن بپردازم.‏ سئو کلاه خاکستری همانطور که از اسمش پیداست کمی سفید و کمی سیاه است.‏ این بدان معناست که سئو کاملا سفید و معصوم نیست. والبته کاملاً کلاهبردار و کلاه سیاه نیست.‏

در این حالت، شما سعی ندارید کسی را فریب دهید یا سیستم را عمداً به اشتباه بیاندازید. با این حال ، شما در حال تلاش برای به ‏دست ‏آوردن یک مزیت مشخص هستید.‏ استانداردهای ‏گوگل‏ کاملا واضح و مشخص نیست. بسیاری از اوقات ، حتی ممکن است موارد ضد و نقیضی را درباره آن ‏بیان ‏کنند.‏

 به عنوان مثال ، ‏گوگل‏ گفته است که آنها طرفدار وبلاگ نویسی مهمان برای ایجاد پیوند نیستند.‏ اما وبلاگ نویسی مهمان به بهبود شهرت برند شما کمک می کند. این کار را می توانید برای ایجاد آگاهی ، ایجاد بازدید با کیفیت ‏بالا ‏به سایت خود و تبدیل شدن به یک برند معتبر در صنعت خود انجام دهید.‏

این همه دلیل موجه برای ارسال پست به عنوان مهمان است و  من هم آن را توصیه می کنم.‏ ممکن است افراد دیگر در این مورد با من مخالف باشند و این اشکالی ندارد.‏ این همان چیزی است که بازاریابی آنلاین و به ویژه ‏سئو‏ را بسیار سرگرم کننده می کند. این یک بازی است. و دو حریف می ‏توانند ‏روش های مختلفی را برای پیروزی امتحان کنند.‏

سئو‏ همیشه تغییر می کند. قوانین اغلب دچار تفسیر می شوند.‏ به همین دلیل فضای زیادی برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد.‏ برخی از افراد می گویند این تکنیک هنوز هم موثر است. دیگران می گویند که دیگر کاربردی ندارد.‏ ولی اغلب به چگونگی انجام آن بستگی دارد.‏

نمی گویم کلاه خاکستری خوب یا بد است. این شما هستید که می بایست  تصمیم بگیرید.‏ من در حال روشن کردن مفهومی هستم که کمتر درمورد آن صحبت می شود. سئو‏ یک بازی رقابتی است( برد برد نیست).‏ بسیاری از رقبای شما برای رسیدن به اوج هر کاری انجام می کنند. و(اگر دست روی دست بگذارید) این جایگاه  شما را متزلزل ‏می ‏کند.‏

بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام مسیر را انتخاب کنید و چه درجه ای از خطر را بپذیرید.‏

منبع: آموزش سئو سایت 

https://playmag.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4- %d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%af%d8%b1-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/


بازدید: 2264




Scroll to Top