• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429553
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰

قیمت چهار مغز مشهد

قیمت چهار مغز مشهد

از گذشته تا به امروز از مخلوط چهار مغز بادام هندی، پسته، فندق و بادام درختی یک نوع آجیلی درست می شود که به آن آجیل چهار مغز گفته می شود این نوع آجیل که در شهرهای تهران، مشهد و گرگان به صورت خام و تفت داده شده تولید و به بازار عرضه می گردد.

این نوع آجیل به خاطر داشتن املاح، اسید امینه، ویتامینها و مواد معدنی که درون خود دارد از بیماری قلبی و عروقی، فشار خون و غیره پیشگری کرد از ویتامینهای موجود در آجیل چهار مغز می توان به آهن، مس، فسفر، روی، منگنز، پتاسیم و کلسیم اشاره نمود.

قیمت چهار مغز مشهد

برای خرید شما می توانید به راحتی و کمترین زمان ممکن فقط به وسیله اینترنت و گوشی و یا لپ تاپ خودتون بهترین و باکیفیت ترین نوع آجیل چهار مغز را از طریق سایت آراد برندینگ خریداری کرده و از بهترین و با کیفیت ترین آجیل چهار مغز بهره مند شوید.

همچنین این چهار مغز با داشتن ویتامینهای A ، E ،B و امگا3 و اسیدهای چرب غیر اشباع که برای سلامتی بدن و روح مفید می باشد از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. در زمانهای قدیم آجیل چهار مغز را به عنوان آجیل 11 خاصیت می  شناختد.

که از مهم ترین خواص آن می توان به سلامت قلب، تنظیم قند خون، کاهش کلسترول، کنترل فشار خون، بهبود آلزایمر و سرطان، کاهش وزن، مفید بودن برای چشم به خاطر داشتن ویتامین e، مفید برای پوست، افزایش قدرت مغز و اعصاب، کاهش خطر ابتلا به اختلالات گوارشی و محکم ساختن استخوانها اشاره نمود.

قیمت چهار مغز

بیشتر مردم ایران در ایام عید نوروز برای پذیرایی از مهمانان خود آجیل چهار مغز تهیه می کنند که این محصول در سالهای اخیر قیمت نسبتا گرانی پیدا کرده است. هنگامی که برای خرید آجیل چهار مغز به فروشگاه ها مراجعه می کنید در می یابید که قیمت چهار مغز به نسبت سایر آجیلها گران تر است اما با وجود گرانی زیاد، بازار تجاری بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است.

عوامل بسیار زیادی بر قیمت چهار مغز تاثیر گذار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد: فندق، پسته، بادام درختی و بادام هندی موجود در ترکیب آجیل چهار مغز در هر نوع آب و هوایی قابل پرورش نیستند و معمولا در مناطق گرم و خشک پرورش داده می شوند.

درختانی که میوه های آنها در ترکیب آجیل چهار مغز وجود دارند، محصول دهی بسیار کمی نسبت به سایر درختان میوه دارند و آجیل زیادی تولید نمی کنند، به همین دلیل قیمت آنها گران است. کیفیت و نوع چهار مغزها نیز بر قیمت گذاری این محصول تاثیر به سزایی دارد زیرا آجیلهای کهنه قیمت ارزانتری نسبت به چهار مغزهای تازه دارند. همچنین نوع و کیفیت پسته ای که در ترکیب چهار مغز وجود دارد در قیمت گذاری چهار مغز تاثیر فراوانی دارد.

بهتر است بدانید که بهترین زمان برای خرید آجیل چهار مغز با قیمت مناسب اوایل مهر می باشد زیرا زمان برداشت پسته اکبری، فندق و بادام هندی و درختی در ماه شهریور است و این محصولات در این بازه زمانی در بازار بیشتر یافت می شوند.

 چهار مغز مشهد

هر دانه بادام  موجود در آجیل چهار مغز وزنی حدود ۲۸ گرم دارد ۱۶۰ کیلو کالری انرژی، ۴۰۰ گرم چربی، 8گرم پروتئین، 8 گرم کربوهیدرات و 3/5 گرم می باشد که باعث بهبود سطح کلسترول خون و همچنین کمک به کاهش وزن و کاهش فشار خون برای افراد چاق و دیابتی می شود لازم به ذکر است که بادام برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد.

فندق که یکی از اجزای تشکیل دهنده مغز می باشد دارای وزنی حدود  ۲۸ گرم و ۱۷۵ کیلو کالری انرژی، 9 گرم چربی، 9گرم  پروتئین، 6 گرم کربوهیدرات و سه و نیم گرم  و که باعث کاهش عملکرد منفی که منجر به به بیماری قلبی می شود استفاده از چهار مغز مشهد باعث کم شدن التهاب و عملکرد رگهای خونی می شود همچنین این محصول خوشمزه کلسترول را کاهش داده و ویتامین b بدن را افزایش خواهد داد.

سومین عضو آجیل که از محبوبیت بالایی برخوردار است بادام هندی باشد هر دانه بادام هندی وزنی حدودی ۲۸ گرم و ۱۵۵ کیلو کالری انرژی، ۱۲ گرم چربی، پنج گرم پروتئین، 12گرم کربوهیدرات می باشد وجود آنتی اکسیدان در بادام هندی سبب شده سیستم دفاعی و امنیتی بدن بالا رود همچنین باعث بهبود فشار خون  برای سندروم متابولیک را می باشد.

اصلی ترین عضو آجیل چهار مغز پسته اکبری می باشد یک عدد پسته وزن حدودی ۲۸ گرم دارد  ۱۵۶ کیلو کالری انرژی، ۱۲ گرم چربی ،8 گرم پروتئین و ۸ گرم کربوهیدرات می باشد و این محصول خوشمزه مناسب برای درمان بیماری کم خونی، تقویت بیماری گوارشی و اعصاب، کلیه، کاهش وزن و فشار خون می باشد.


 

بازدید: 253




Scroll to Top