• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429775
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ۰۰:۳۴

قوی کردن باورهایم مرا به اوج رسانید

من برای اینکه به فردی که امروز هستم تبدیل شوم راههای بسیاری را رفته ام اولین قدمی که توانست مرا در زمینه ادویه جات به موفقیت برساند تقویت باورهایم برای رسیدن به موفقیت بالا در این شغل بود.

پودر بادمجان

بادمجان یکی از صیفی جات خوشمزه و پر از خاصیت است اگر به غذاهای بادمجانی علاقه دارید می توانید با پودر بادمجان عطر و طعم قوی تری به آن بدهید.

پودر بادمجان منبع غنی فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتا، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C است و یک منبع ضد ویروسی مفید است. جالب است بدانید که پودر بادمجان منبع غنی از آنتی اکسیدان می باشد و می تواند از رشد سلول های سرطانی و پیری زودرس جلوگیری نماید. قابل توجه است که این حجم از آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از ایجاد سرماخوردگی یا آنفولانزا جلوگیری می نماید. همچنین پودر بادمجان سرشار از آهن است و می تواند در رفع کمبود آهن به خصوص در خانم ها موثر باشد. یکی دیگر از خواص پودر بادمجان این است که شما ضمن بهره بردن از خواص و طعم بادمجان، از روغن بسیار کمتری در غذا استفاده خواهید کرد در نتیجه کلسترول خون شما در معرض آسیب کمتری قرار خواهد گرفت.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (9).jpg

پودر پیاز

پودر پیاز از پیاز خشک شده و سپس آسیاب شده تهیه می‌شود. این پودر را می‌توان قبل از پخت روی گوشت پاشیده یا در سس، سوپ یا غذاهای آماده استفاده کرد. پودرپیاز جایگزینی برای پیاز بوده و اگر دسترسی به پیاز تازه ندارید؛ می‌توانید روی گوشت، مرغ یا سایر غذاهایی که می‌خواهید طعم پیاز را به آن اضافه کنید، استفاده نمایید.

پودر پیاز چیست؟ ادویه‌ای است که از پیاز خشک شده، تهیه شده و مقداری از آن، طعم پیاز تازه را به غذا اضافه می‌کند. برخی از آشپزها دوست دارند از این پودر استفاده کنند؛ زیرا استفاده از آن راحت‌تر از پیاز تازه است و نیازی به خردکردن ندارد، در ضمن در غذا نیز دیده نمی‌شود. این ادویه را می‌توانید در اکثر فروشگاه‌ها و در کنار سایر ادویه‌های خشک شده پیدا کنید.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (14).jpg

پودر سیر

برای عطردهی به غذا برای کسانی که طعم سیر تازه را دوست ندارند می توانند از پودر سیر باکیفیت خرید نمایند. برای تهیه ی پودر سیر معمولا اجازه می دهند سیر خشک شود.

سپس آن را پودر می کنند و مورد استفاده قرار می دهند از پودر سیر در تهیه ی بیشتر ادویه ها استفاده می کنند و به این شکل طعم ادویه را بهتر می نمایند. برای تهیه پودر سیر از دو نوع سیر استفادا می کنند اولی که به آن گردن نرم می گویند دومی که گردن سفت نام دارد.

برای تهیه ی پودر سیر معمولا از سیر گردن سفت استفاده می کنند چرا که این نوع سیر دارای بوی بیشتری است و با خشک کردن سیر بیشتر بوی آن از بین می رود خشک کردن سیر گردن سفت عطر بیشتری دارد.

دیده شده برخی افراد از بوی سیر خوششان نمی آید این گونه افراد می توانند از سیر گردن نرم برای تهیه ی پودر سیر استفاده نمایند. از روی ساقه ی گیاه می توان گردن نرم یا سفت بودن آن را تشخیص داد. معمولا سیر را در اواخر پاییز می کارند و در اوایل تابستان وقتی که هوا خیلی گرم است برداشت می کنند.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (16).jpg


 

بازدید: 221




Scroll to Top