• جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: 429812
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۲۲:۴۴

ناگهان از همه جا ثروت به سمت سرازیر شد!

برای موفقیت در هر مسیری نیازمند تلاش مستمر و پشتکار هستید، همچنین باید مسیر انتخابی را تا رسیدن به اهداف نهایی خویش با انرژی و اشتیاق دنبال کنید. من با فعالیت در حوزه انواع ترشیجات از جمله ترشی بندری ثروت را چاشنی زندگی ام قرار دادم و توانستم به خواسته قلبی ام که تامین رفاه خانواده ام بود دست یابم، در ادامه در مورد این چاشنی پر سود بیشتر بدانید.

ترشی بندری خانگی

از تندترین و لذت بخش ترین چاشنیها ترشی بندری خانگی بوده که طعم عالی آن باعث محبوبیت این نوع ترشی شده است که بسیار غلیظ می باشند.

می توان این نمونه از محصولات را بسیار سریع و فوری نسبت به ترشیهای دیگر تهیه کرد این گونه از چاشنیها از بهترین نوع ترشی و محبوب ترین در جنوب کشورمان بوده که بیشترین مواد اولیه ان از فلفل می باشد.

در بسیاری از مناطق کشورمان این گونه از ترشیها ساخته می شوند و هر کسی با توجه به ذائقه خود میزان مواد اولیه را انتخاب می کنند.

در تهیه این نوع از ترشیها از مواد اولیه همچون سیر، بادمجان، گوجه، موسیر، هویج، خیار، فلفل سبز، فلفل تند، تمبر هندی، جعفری، کرفس، رب انار ترش، گل کلم سفید، سبزی معطر و سیب زمینی ترشی استفاده می شود.

C:\Users\mehr\Downloads\logo (1) - 2022-11-28T171446.264.jpg

ترشی لیته بادمجان خانگی

یکی از ترشی‌های معروف، سنتی و خوش طعم ایرانی‌ ترشی لیته بادمجان خانگی می باشد.

ترشی لیته به راحتی و فوری به روش جنوبی در خانه تهیه می‌شود و چاشنی خوشمزه‌ای برای دوستداران ترشی است بیشتر در فصل پاییز و زمستان این ترشی را در کنار غذا سرو می‌کنند.

جالب است بدانید که خواص سبزیجات در ترشی به اندازه طبیعی آن می باشد و کم نمی شودو می توان همان مقدار را با خوردن ترشی تامین کرد.

بهتر است بدانید که عمل تخمیر در ساخت ترشی باعث به وجود آمدن انواع مختلف ویتامین b می شود که باعث می شود سیستم دستگاه گوارشی سلامت باشد.

بادمجان موجود در این ترشی دارای انواع ویتامین b,c و a می باشد که در کنار مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن می شود.

فیتونوترینتهای موجود در بادمجان باعث ایجاد خواص آنتی اکسیدانی شده و در بدن ایجاد خاصیت ضد سرطانی به وجود می آورد.

C:\Users\mehr\Downloads\logo (1) - 2022-11-28T170854.549.jpg

ترشی انبه شیشه ای

یکی از محبوب ترین ترشیهای جنوب کشور ترشی انبه شیشه ای است که انواع گوناگونی دارند، یکی از رسپیهای فوق العاده و بسیار خوشمزه بندر عباسی ترشی انبه سبز است که با روغن زیتون و تمبر هندی تهیه شده و یک ترکیب بی نظیر را می سازد.

همان طور که می دانید انبه میوه ای است که در مناطق گرمسیری رشد می کند، طبع آن گرم است و به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان باعث پاکسازی در سلول های بدن شده و نیز به دلیل تحریک کلاژن سازی در پوست، خاصیت ضد پیری دارد.

طعم انواع ترشی های انبه نسبتا تند و تیز است و برای علاقمندان به این طعم بسیار جذاب است.

جالب است بدانید که به انبه ی کال و نارس انبه ی سبز  گفته می شود، با فرا رسیدن فصل انبه های سبز که غالبا هم در اردیبهشت و خرداد ماه است می توانید این ترشی انبه تند را تهیه کنید و در کنار اعضای خانواده نوش جان کنید.

C:\Users\mehr\Downloads\logo (1) - 2022-11-28T170236.321.jpg


 

بازدید: 207




Scroll to Top