آدرس  تعبير خواب جامع > حرف ت >

توت

 

توت شيرين خوردن در خواب، روزي است و خوردن خرتوت، غم و اندوه است.

 

محمدبن سيرين گويد:

توت شيرين به هنگام خود خوردن، دليل كه به قدر آن از كسب خويش روزي يابد. اگر اين خواب به هنگام رسيدن توت بيند، نيكوتر است. اگر نه به وقت آن بود، دليل بر غم و اندوه كند.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند توت شيرين مي خورد، دليل كه از مردي جوانمرد، صلت وعطا يابد. اگر بيند كه خرتوت همي خورد، دليل كه غمگين و متفكر شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن توت در خواب بر سه وجه است.

اول: مال دنيا،

دوم: منفعت از كسب خويش،

سوم: دعوا و نزاع از براي زن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

توت دو نوع داريم. يکي توت معمولي و سفيد که توت شيرين ناميده مي شود و ديگري توت سرخ و سياه که شاه توت يا به نوشته ابن سيرين خر توت نام دارد. ديدن توت سرخ يا خر توت در خواب نيکو نيست چه آن را بر درخت مشاهده کنيم و چه داشته باشيم و بخوريم. توت سرخ غم و رنج و بلا و مصيبت است بخصوص اگر در خواب ببينيم که مي خوريم و ترشي آن را حس مي کنيم و آزردگي مي يابيم. کليه معبران سنتي ايراني و اسلامي در مورد توت سرخ اتفاق نظر دارند و در خواب نامه هاي بيگانه نيز موردي نيافتم که از خر توت تعريف شده باشد مخصوصا در مورد ترشي آن به صراحت گفته شده که اگر در عالم خواب توت سياه خورديد و ترشي آن را چشيديد به هيچ وجه خوب نيست. اما توت سفيد يا توت شيرين نيکو است که در خواب ديده شود. چه بر درخت ببينيم و چه داشته باشيم و بخوريم که هر يک توضيحي خاص خود دارد. اگر در خواب ببينيم که درخت توت در خانه داريم و اين درخت سر سبز و گسترده و بارور و برومند است، خانه ما کانون نعمت و رفاه و فراخي و روزي و سلامت خواهد شد. خواب ما مي گويد ريشه خوشبختي در خانواده مانند ريشه توت کهن گسترده و عميق است و بر ميوه درخت توتي که مي بينيم ساليان دراز، به اندازه عمر درخت توت، ما را نعمت خواهد داد و کام افراد خانواده را شيرين خواهد کرد و چه بسا نسلي ديگر هم از آن بهره مند شود چون معمولا درخت توت از نسلي به نسل ديگر مي رود. اگر در خواب ديديد که درخت توتي در راهي و رهگذري بود و شما به آن رسيديد و هوس کرديد از ميوه اش چيديد و خورديد نيکو است و خواب شما مي گويد که خودتان تنها (منهاي خانواده) سودي مي بريد و شيرين کام مي شويد. اگر در عالم خواب ديديد که شاخه و برگ درخت توت از ديواري گذشته و به کوچه ريخته يا آويخته و شما هنگام عبور از ميوه آن درخت کنديد و در دهان گذاشتيد و شيريني آن را حس کرديد خواب شما مي گويد سودي مي بريد که سود دهنده را نه مي شناسيد و نه اگر بشناسيد او به اين سود دهي رضايت مي دهد. به زبان ديگر دزدانه سود مي بريد. حال اگر شاخه درخت توت را شکسته و توت خورديد خواب شما مي گويد با آزار و زيان رساندن به ديگران سود مي بريد و کار شما موجب ملال و آزردگي صاحب مال مي شود که البته از نظر اجتماعي خوب نيست اما از جهت شما خوابي نيکو است. معبران نوشته اند ديدن توت به فصل خودش يعني در اوايل تابستان خيلي بهتر است که در غير فصل ديده شود. البته در غير فصل هم ديدن توت شيرين بد نيست اما در فصل آن بهتر ذکر شده . چنانچه زني خانه دار در خواب ببيند که توت مي خورداز جانب دخترش و دامادش کامروائي و سر فرازي مي يابد. اگر زن جواني اين خواب را ببيند باردار مي شود و دختر مي آورد. اگر پدري ببيند که توت شيرين مي خورد پسرش يا نوه پسري او موجب شيرين کامي وي مي شوند. خوردن توت شيرين و سفيد براي دختران و پسران جوان مبشر عشق و عاطفه و کامروائي است. برداشتن و خوردن توت از روي زمين بد نيست اما خوب هم نيست چون مال حرام و مال يتيم تعبير شده.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن توت سفيد در خواب ، علامت آن است كه بيمار شدن مانع رسيدن شما به خواسته هايتان خواهد شد . براي تسكين روحي شما افرادي به ديدارتان خواهند آمد .

2ـ خوردن توت سفيد در خواب ، نشانة نوميد شدن و يأس شديد است .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب مشغول جمع‏آورى توت فرنگى باشيد، بيانگر داشتن روابط عاشقانه است.

 

 

www.aradpardaz.com