آدرس  تعبير خواب جامع > حرف ا >

اره

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر در خواب بيند كه با اره درختي بريد، دليل است كه از صحبت مردي كه تعلق بدان درخت دارد، مفارقت جويد و او را بيازارد. و تاويل هر درختي در حرف (دال) بيان نمائيم. اگر بيند كه فرزند يا برادر يا خواهر خويش را با اره به دو پاره ببريد، دليل است كه مانند اين، وي را فرزندي ديگر بيابد، يا بردار يا خواهر.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر ديد كه اره فرا گرفت يا بخريد يا شخصي بدو داد، دليل است كه اگر پسردارد، وي را پسري ديگر آيد، و اگر دختر دارد، وي را دختري ديگر آيد، و اگر فرزند ندارد، چهارپاي دارد. دليل است كه چهارپائي مثل آن نصيب گردد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اره درخواب ديدن بر سه وجه بود.

اول: فرزند،

دوم: خواهر،

سوم: انباز(شريک).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

اگر کسي در خواب ببيند که اره در دست دارد ولي با آن چيزي را نمي برد و کاري انجام نمي دهد نشان آن است که فزون طلب و زياده خواه است و احيانا اين زياده خواهي صورت ناپسند يعني طمع و آز دارد، اما اگر اره به دست داشت و در خواب ديد که درختي را قطع مي کند گوياي آن است که از صاحب آن درخت يا چوب و تخته دور مي شود و بين آن ها مفارقت اتفاق مي افتد. اره بيشتر نشان تعداد است و زياده خواهي وهمه چيز را براي خود خواستن و در خواب اين صفات به صورت اره نمودار مي شوند. چنان چه در خواب ديديد که اره اي از دکان خريديد يا از جائي برداشتيد و يا کسي به شما اره اي بخشيد چنان چه کودک باشيد صاحب خواهر و برادر مي شويد و چنان چه متاهل باشيد خداوند دختري يا پسري به شما عنايت مي فرمايد. اگر اره را به دست يا پاي خود کشيديد بي آن که بريده شود و از جاي آن خون بيايد گوياي آن است که کاري زيان بخش انجام مي دهيد که زيان آن متوجه خودتان خواهد شد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد با ارة دستي چوبي را اره مي كنيد ، علامت آن است كه زندگي خانوادگي شما لبريز از فعاليت و شور و شوق خواهد بود.

2ـ ديدن اره هاي بزرگ كه با نيروي برق كار مي كنند ، علامت آن است كه پذيرفتن  وظيفه اي بزرگ ، باعث تحول و دگرگوني در زندگي شما خواهد شد. اگر زني چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه نصايح او مورد توجه ديگران قرار خواهد گرفت.

3ـ ديدن ارة فرسوده كه دندانه هايش شكسته است ، علامت آن است كه با حوادثي نامساعد روبرو خواهيد شد و در زندگاني طعم شكست را خواهيد چشيد.

4ـ گم كردن اره در خواب ، علامت آن است كه دست به كارهايي مي زنيد كه برايتان مصيبت و بدبختي به همراه مي آورد.

5ـ شنيدن صداي اره كردن در خواب ، نشانة رسيدن به سعادت و خوشبختي است.

6ـ پيدا كردن اره اي مستعمل در خواب ، نشانة آن است كه كارها نتايجي نامطلوب به همراه خواهند داشت.

7ـ اگر خواب ببينيد اره اي را روي شانة خود حمل مي كنيد ، علامت آن است كه مسئوليتهايي بزرگ و پر منفعت به عهده خواهيد گرفت.

 

www.aradpardaz.com