آدرس  تعبير خواب جامع > حرف خ >

خانه

 

محمدبن سيرين گويد:

خانه مفرد درخواب زن است. اگر بيند خانه را يا ستونهاي خانه را از جاي برداشت، دليل كه زني خواهد، با مروت و كرم و مونتش برگيرد و باشد كه زنش آبستن شود. اگر بيند در خانه نو درون شد، دليل كه زني خواهد و توانگر شود. اگر بيند كه خانه مفرد به كنج اندوه بود و ندانست كه خانه از كيست، دليل كه از دنيا رحلت كند. اگر بيند درخانه گريخته بود و در خانه او قفل نكرده بود و آن خانه به خانه ديگر پيوسته بود، دليل كه از غم و اندوه رسته گردد. اگر بيند بيمار است عافيت يابد. اگر بيند درِ خانه خود بشكست، دليل كه از كسي او را مالي رسد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه خانه بر وي افتاد، دليل كه مالي بسيار بدو رسد. اگر بيند كه خانه بزرگ وفراخ گرديد و از آن كه بود بزرگتر شد، دليل كه مال و نعمت بسيار بر وي تنگ شود. اگر بيند درِ خانه او آهنين بود، دليل كه توانگر شود. اگر در خانه او سيمين است، دليل كه ا را توبه بايد كردن از گناه و معصيت. اگر توانگر بود نعمتش زياده شود. اگر بيند پيرامون خانه او هيچ خانه نبود، دليل كه حالش تباه شود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد :

خانه در خواب ما معيشت است، اگر در خواب ببينيد درون خانه اي بزرگ و مجلل هستيد و آن خانه متعلق به شما است زندگي مرفه و خوبي خواهيد داشت. اگر ببينيد خانه اي محقر و ويرانه داريد و آن خانه متعلق به شما است خواب شما خبر مي دهد که زندگي بر شما تنگ خواهد شد و معاش شما قلت خواهد يافت. چنان چه ببينيد يکي از اتاقهاي خانه آشفته و خراب است بخشي از زندگي بيننده خواب دچار خرابي و ويراني مي شود و غمي و زياني به او مي رسد. اگر ببينيد که در خانه شما آهني است زندگي قابل دوامي داريد و اگر ديديد در خانه شما از نقره است خوب نيست . اگر در خواب ببينيد که خانه شما در محلي است که تنها مانده و گرداگرد آن هيچ خانه ديگري نيست خواب خوبي نديده ايد چرا که از تنهائي و بي کسي و غربت و تنگي زندگي خبر مي دهد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

خانه

ساختن يک خانه : خوشبختي در عشق

خانه مخروبه : مانعي از سر راه برداشته ميشود

خانه اي در آتش : بدبختي

ترک کردن خانه : يک منفعت غير منتظره

خريد يک خانه : کاميابي

تعمير کردن خانه : يک امر پيچيده بالاخره روشن ميشود

خانه خالي : اميدهاي واهي

صاحبخانه بودن : کاميابي که از دسترنج خودتان حاصل خواهد شد

در کنج يک خيابان : شما نسبت به ديگران برتر هستيد

خانه جنگلي : بيگانگان استقبال خوبي از شما خواهند کرد

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن خانه و سرا عيش بود

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن خانه ساختن خوشحالي بود

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن خانة قديمي خود در خواب ، نشانة آن است كه اخباري به دستتان مي رسد كه موجب شور و نشاط شما مي گردد .

2ـ اگر خواب ببينيد خانة قديمي شما ويران و مخروبه است ، نشانة آن است كه خبر بيماري يا مرگ يكي از نزديكان را خواهيد شنيد . اگر دختري چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه دوست عزيزي را از دست خواهد داد .

3ـ اگر خواب ببينيد وارد خانة خود مي شويد و همه چيز مرتب و دلخواه است ، علامت آن است كه اعضاي خانواده به شما علاقمندند و امور كاري نيز رضايت بخش خواهد بود .

4.اگر در خواب ببينيد كه خانه شما را آب فراگرفته است، نشانه‏ى آن است كه براى پيروز شدن شر مبارزه خواهيد كرد.

www.aradpardaz.com