آدرس  تعبير خواب جامع > حرف ت >

تگرگ

 

محمدبن سيرين گويد:

تگرگ درخواب عذاب و تنگي دنيا است، مگر اندك بود. اگر به وقت خود بود، دليل كه اهل آن موضع فراخي و نعمت بود، لكن تگرگ ديدن نه به وقت خود، دليل بر غم و اندوه كند اهل آن موضع را.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن تگرگ در خواب بر پنج وجه است

اول: بلا.

دوم: خصومت ودشمني.

سوم: لشگر.

چهارم: فحطي.

پنجم: بيماري.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

تگرگ در خواب هم مي تواند رحمت خداوند باشد و هم نشانه خشم و غضب طبيعت. در بيداري اگر تگرگ ملايم باشد نه فقط از آن بدمان نمي آيد و از زير آن نمي گريزيم بل که سر و دست خود را زير رگبار تگرگ مي گيريم و با دانه هايش بازي مي کنيم ولي اگر شديد و درشت باشد حتي بعيد نيست سرها و شيشه ها را بشکند و ديده شده که شيشه اتومبيل را نيز شکسته است. همين حالت در خواب هست. اگر تگرگ در خواب ما ملايم باشد رحمت الهي است. نعمت و خير و برکت است و به ميزان آن که از مشاهده تگرگ خوشمان مي آيد از رحمت و نعمت بهره مند مي شويم و اگر شديد باشد خشم و غضب است و گوياي آن است که بد اتفاق مي افتد و گرفتار حادثه اي نا خواسته مي شويم. ديدن تگرگ رنگين در خواب خوب نيست. به هر رنگي که باشد. اگر آتشي افروخته باشد و تگرگ ببارد و آن را خاموش کند نيکو است چون اين معني را مي رساند که فتنه خاموش مي شود و حادثه اي که قرار است به بيننده خواب آسيب برساند خنثي مي گردد. مشاهده تگرگ درشت براي زنان خانه دار نقار و گفتگوي خانوادگي است. اگر ديديد که تگرگ در جاهاي ديگر مي بارد و در خانه شما نمي ريزد خواب شما مي گويد از يک رنج عمومي مصون مي مانيد. عکس اين هم صادق است يعني اگر در جاهاي ديگر نبارد و فقط در خانه شما بريزد گرفتار مصيبتي مي شويد که ديگران از آن سهمي ندارند.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن تگرگ نعمت راحت خرمي بيند

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد همراه طوفاني تگرگ مي بارد ، علامت آن است كه در هر كاري پيشرفتي اندك خواهيد داشت .

2ـ اگر خواب ببينيد تگرگ در نور خورشيد به همراه باران فرود مي آيد ، علامت آن است كه بعد از مدتي تحمل سختي و نگراني اقبال به شما رو مي كند . اگر زني چنين خوابي ببيند ، علامت آن است كه بعد از چند شكست در امور عاطفي سرانجام خوشبخت خواهدشد .

3ـ اگر در خواب صداي تگرگ را از بام خانه بشنويد ، علامت آن است كه با رنج و زحمت به موفقيتهايي دست خواهيد يافت .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه زير بارش تگرگ گير افتاده‏ايد، بيانگر اختلافات خانوادگى است.

www.aradpardaz.com