آدرس  تعبير خواب جامع > حرف ب >

برنج

 

محمدبن سيرين گويد:

برنج ديدن در خواب، مالي است كه به رنج حاصل شود، به قدر آن كه ديده بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند برنج پخته همي خورد، دليل كه حاجت او روا شود و خير و نيكي بدو رسد. اگر بيند برنج با گوشت پخته همي خورد، بهتر و نيكو بود و برنج با شير خوردن به غايت نيكو است. اگر بيند برنج با دوغ پخته همي خورد، دليل بر اندوه كند. حضرت

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن برنج در خواب بر سه وجه است.

اول: مال،

دوم: حاجت،

سوم: خير و منفعت كه بدو رسد.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 برنج از غلاتي است که با زحمت و تلاش و کوشش بسيار فراهم مي شود و ديدن برنج در خواب مالي است که با تلاش و زحمت و رنج و تعب به دست مي آيد. اگر بيننده خواب شاليکار باشد خواب او تجسمي است از انديشه شغلي و با خواب افراد ديگر تفاوت دارد که تشخيص آن با معبر خردمند است ولي اگر بيننده شاليکار نباشد مال و توش و دارايي تعبير مي شود. برنج پخته يا دمي و کته و پلو حاجتي است که روا مي شود و به بيننده خير و نيکي مي رسد. اگر بيننده خواب ببيند که برنج پخته به ديگري مي دهد از جانب او خير و نيکي به ديگري مي رسد به همان اندازه که برنج پخته داده مي شود. ديدن برنج پخته خوب است به خصوص اگر با شير همراه باشد تنعم و رفاه و خرمي است در زندگي آينده بيننده خواب. ديدن برنج خوردن همراه دوغ غم و اندوه است. خوردن برنج خام تعجيل در بهره گيري از نعمتي است که حق و سهم شماست اما شتاب نشان مي دهيد که البته درست نيست. اگر ديديد که برنج مي فروشيد ديگران را در رفاه و آسايشي که داريد شريک مي کنيد و چنانچه ديديد که برنج مي خريد در خرمي و نشاط ديگري شريک و متنعم مي شويد.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن ماش برنج ونخود وحبوبات ديگر ملال بود

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

 

تعبير برنج در خواب بر سه وجه است

1..مال

2.حاجت

3.خير و منفعت به او مي رسد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن دانه هاي برنج در خواب ، براي تجار نشانة معاملاتي سود آور است ، براي كشاورزان نشانة‌ محصولات فراوان است .

2ـ خوردن برنج در خواب ، نشانة رضايت از آسايش و شادماني خانوادگي است .

3ـ اگر خواب ببينيد دانه هاي برنج با شن و خاك مخلوط گشته است ، نشانة آن است كه به بيماري مبتلا خواهيد شد . و از دوستان خود جدا خواهيد ماند .

4ـ اگر دختري خواب ببيند برنج مي پزد ، نشانة آن است كه به زودي وظايف جديدي به عهده خواهد گرفت ، و از اين طريق ثروتي گرد خواهد آورد .

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب خود را مشغول خوردن برنج ببينيد، دلالت بر انجام كارهاى خير دارد.

www.aradpardaz.com