آدرس  تعبير خواب جامع > حرف م >

مردن

 

حضرت دانيال گويد:

اگر به خواب بيند كه بمرد و همه بر وي بگريستند تا وقتي كه وي را بشستند و با كفن در گور كردند اين همه، دليل بر فساد دين بود. اگر بيند كه او را در تابوت نهادند و مردم از پيش و پس او مي رفتند، دليل بزرگي بود، دينش نقصان بود و بعضي گويند: برآن مردم كه بر جنازه او بودند حكم كند. اگر بيند كه مرده بود و زنده شد، دليل كه از گناه توبه كند و عمرش دراز بود. اگر بيند كه درميان گورستان بود، دليل كه با جاهلان سفر كند

 

محمدبن سيرين گويد:

هر كه خواهد بداند كه حال او نزد حق تعالي چون است، احتياط كند كه حال او نزديك مردگان چگونه است. اگر بيند كه مردگان وي را بشارت دادند و با او سخن گفتند، دليل كه حال او نزد حق تعالي نيكو بود. اگر با وي سخنان ناخوش گفتند به خلاف اين بود.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن مرگ مفاجات درخواب، دليل بر راحتِ مومن و عذاب كافر بود و هر چند جان كندنِ خود را در خواب معتبر بيند، دليل كه عذاب او سختر بود. اگر بيند كه بمرد و او بشستند، دليل كه در دين خود ثابت بود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر بيند كه بمرد و او را بر تابوت نهادند و خلق از پي او مي رفتند بزرگي يابد. اگر ديد او مرده را بر پشت گرفته بود و مي برد، دليل مال حرام است. اگر بيند زنده بمرد و ديگر باره زنده شد به غايت نيكو بود. اگر مرده را بيند كه ديگر باره بمرد، دليل كه فرزندش بميرد. اگر بيند فرزندش بمرد، دليل كه توانگر شود و بعضي گويند از شر دشمن ايمن شود. اگر بيند مادر و پدر او بمردند، دليل كه كارش نيكو شو د و نيز مي گويند كارش شوريده شود. اگر زني آبستن بيند بمرد و او را بشستند، دليل كه او را پسر آيد. اگر بيند بمرد و او را بر تابوت نهادند به تاويل نيكو بود. اگر دفنش كردند بد است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

مردن : قولهاي زياد پوچ و واهي

ديدن کساني که در حال مرگ هستند : شادي

زنده شدن مرده : شما زندگي بي برنامه اي را سپري ميکنيد

تمايل به مردن : نشانه سلامتي

www.aradpardaz.com