آدرس  تعبير خواب جامع > حرف غ >

غربال

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن غربال به خواب، دليل بر خادمي بود تميز. اگر بيند غربال نو داشت، دليل كه او را خادم يا كنيزك پاكيزه حاصل شود. اگر بيند غربال از وي ضايع شد، دليل كه خادم از وي جدا شود.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر درخواب بيند كه غله به غربال پاك كرد يا غير غله، دليل كه كاري كند كه مردم را از آن راحت بود و او مضرت رسد. اگر بيند كه آن چه مي كرد از آنِ او بود، دليل منفعت بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن غربال به خواب، بر سه وجه باشد.

اول: خادم.

دوم: ياري مهربان .

سوم: شاگردي بزرگ.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

معبران نوشته اند غربال خادم است ولي غربال در خواب هاي ما قدرت و تشخيص و تميز ماست و قضاوتي که درباره نيکي ها و بدي ها مي کنيم و بين زشت و زيباي اطرافيانمان فرق مي گذاريم و به اتکا اين تشخيص يکي را ارج مي نهيم و آن ديگري را خفيف مي داريم. اگر در خواب ببينيم که غربال داريم يا خريده ايم و بکار گرفته ايم ضرورت بکار گيري اين قدرت در زندگي ما محسوس مي شود. مواردي پيش مي آيد که مجبور ميشويم درباره اطرافيان خويش داوري و حتي پيش داوري کنيم. يکي بد است و ما را مي رنجاند يا از ناحيه او امنيت نداريم.کسي است که احتمالا آزارش به ما مي رسد و اين تشويشي است که در ما به وجود آمده است. غربال در روياي ما فرصت اين تصفيه و تسويه و جداسازي را به ما مي دهد يا با نمود خويش مي گويد که مراقب اطرافيان خود باشيم. اگر غربالي نو و تميز داشته باشيم حساسيت ما در ضمينه اين تشخيص بيشتر است . چنانچه کهنه و فرسوده باشد خودمان آمادگي پذيرفتن بدي ها را داريم و خوبي ها را هم قدر نمي شناسيم و ناسپاسي مي کنيم. اگر غربال در خواب ما کهنه و پاره و از هم گسيخته باشد ضمير ما آگاهي ميدهد که در وضع خويش تجديد نظر به عمل آوريم. با پذيرفتن اين فرضيه که اشيا و افراد اطراف ما سمبول کيفيات و حالات روحي ما قرار مي گيرند تعبير مي تواند به دقت موقعيت غربال را در روياي ما روشن کند.

www.aradpardaz.com